Galima drąsiai teigti, jog „Ryanair“ yra skandalingiausios Europos avialinijos. Apie šią aviakompaniją susukami filmai iš neigiamos pusės, pavyzdžiui, kaip yra išnaudojamos orlaivių palydovės, kiek laiko jos turi dirbti, kiek laiko lėktuvai prastovi ant žemės ir kaip taupo kurą. Siūlome susipažinti su 8 faktais, kurie tikrai nepuošia šios oro bendrovės dalykinės reputacijos
Konkurentus užgauliojanti reklama
Kai Europoje buvo leidžiama reklama, kurioje kompanija gali lyginti save su konkurentais, o taip pat reklamoje galima minėti konkurentų pavadinimus, „Ryanair“ beveik visus savo lėktuvus išmargino užrašais „Bye Bye, AerLingus“. „Bye Bye, EasyJet“ bei „Bye Bye, Lufthansa“.
Tik liekni darbuotojai
Kompanija išradingai prigalvojo įvairių taisyklių ne tik keleiviams, bet ir darbuotojams – šie skatinami mesti svorį. Tie, kurie neturi antsvorio, pretenduoja patekti į erotinį „Ryanair“ darbuotojų kalendorių, bet iš tiesų šis reikalavimas veikiausiai keliamas dėl paranojiško lėktuvo svorio taupymo, o juk orlaivio darbuotojai už savo skrydį nemoka. Nors, matyt, tai dar gali ateityje nutikti...
Stovimos vietos lėktuve
„Ryanair“ – neabejotinai pirmojo oro bendrovė svarsčiusi stovimų vietų lėktuve galimybę. Fantastika atsiduodančiuose planuose buvo numatoma, kad lėktuvo gale būtų išimamos 10 sėdynių, o jų vietoje pastatyta 15 stovimų vietų. Stovimos vietos kaina lėktuve būtų itin maža – vos 4 svarai (apie 16 litų). Tiesa, tokiam siūlymui nepritarė lėktuvų konstruktoriai, teigdami, kad tai nesuderinama su keleivių saugumo užtikrinimu.
Net mirus keleiviui pinigai negrąžinami
Neseniai D. Britanijoje kilo skandalas, kai ši oro bendrovė atsisako grąžinti pinigus už pirktą bilietą jau mirusio keleivio artimiesiems, rašo dailymail.co.uk. Beryl Parsons mirė sulaukusi 78 metų, bet taip ir nesulaukusi savo svajonių atostogų Kanarų salose. Moteris apie tai, kad jai diagnozuotas vėžys sužinojo tuomet, kai gyventi jai buvo telikę vos trys savaitės. Senolė jau turėjo kelionės bilietą, bet po netikėtos jos mirties sūnui kreipusis į oro bendrovę ir paprašius atšaukti bilietą ir grąžinti pinigus, avialinijų atsakymas šeimą šokiravo. Kompanija teigė, kad negrąžins pinigų, mat senolė mirė likus iki skrydžio porai mėnesio, o kompanijos taisyklės numato, kad grąžinimą įmanomas likus 28 dienoms iki skrydžio, tad anot jų, moteris numirė per anksti. Po to, kai ši istorija iškilo į viešumą, oro linijų bendrovė atsiprašė šeimos ir bilieto išlaidos, kurios buvo apie 230 svarų buvo kompensuotos.
Mokamas tualetas lėktuve
Itin skandalingai nuskambėjo informacija, kad „Ryanair“ vadovybė stebėjo, kaip dažnai lėktuvuose Boeing 737-800 naudojamasi tualetu, ir priėjo išvados, kad du iš trijų tualetų galima atsisakyti, o vietoj jų galima pastatyti dar kelias sėdynes. Toks pasiūlymas ne vienintelis taupymo planas, susijęs su keleivių kelionės patogumais – bendrovė rimtai svarstė, ar nevertėtų apmokestinti naudojimosi lėktuvo tualetu.
Pokštai apie mafiją
Pernai skrydžio metu stiuardesė papiktino keleivius italus: palydovė jų kelionės tikslą – Barį Pietų Italijoje – pavadino „mafijos miestu“, šeštadienį rašė Italijos laikraštis „La Repubblica“. „Sveiki atvykę į šį „Ryanair“ lėktuvą, skrendantį iš Paryžiaus-Bovė į Barį, mafijos ir Šv. Mikalojaus miestą“, – pasakiusi palydovė.
„Jaučiuosi baisiai įžeista to, kaip absurdiškai elgiatės su savo keleiviais“, – oro bendrovei ir miesto merui parašė tuo lėktuvu skridusi jauna moteris. „Baris yra Apulijoje, regione, kuris prieš kelerius metus parėmė „Ryanair“ valstybiniais pinigais, kad ji galėtų mūsuose atidaryti oro uosto platformą“, – nurodė ji.
Keleivių pramogoms – erotiniai filmai
„Ryanair“ kompanija planavo keleiviams pasiūlyti ilgesnių skrydžių metu nuomotis filmus už papildomą mokestį. Kadangi kompanija nori įtikti visoms keleivių auditorijoms, kinotekoje turėjo atsidurti animacija, veiksmo filmai, komedijos, melodramos, dokumentika, o taip pat ir erotiniai filmai. Suprantama – tai paslauga už papildomą mokestį. „Viešbučiai tokią paslaugą siūlo, o kuo mes blogesni?“ – viename interviu teigė „Ryanair“ vadovas Michaelas O‘Leary.
Piloto knygoje aprašytos baisios darbo sąlygos
Neseniai „Ryanair“ pilotas Christienas Fletcheris parašė knygą apie darbą šioje kompanijoje. Knygoje atskleidžiama, kokiomis priemonėmis kompanija siekia sutaupyti. Lėktuvuose oro kondicionierius dirba minimaliu režimu, nors keleiviai skundžiasi grubiais nusileidimais, bet lėktuvas staigiai stabdo todėl, kad galėtų kuo greičiau išvažiuotų iš nusileidimo tako. Lėktuvo įgulai išlaipinti ir įlaipinti keleivius bei vėl pakilti privaloma per 25 minutes. Knygoje rašoma, kad dėl tokių sąlygų įgula nuolat patiria stresą, o pilotai kartais pamiega vos kelias valandas.