• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Hibridiniai automobiliai pastaraisiais metais sparčiai išpopuliarėjo, tačiau dauguma jų – tai vadinamieji paraleliniai hibridai, kuriuose ratus gali sukti tiek vidaus degimo variklis, tiek elektrinis motoras, arba abu kartu. Visgi egzistuoja ir kita – daug retesnė – schema: serijinis hibridas, kur vidaus degimo variklis varomųjų ratų nesisuka, o tik gamina elektros energiją elektros varikliui. Tokį sprendimą dabar tyliai pristatė ir „Subaru“.

Hibridiniai automobiliai pastaraisiais metais sparčiai išpopuliarėjo, tačiau dauguma jų – tai vadinamieji paraleliniai hibridai, kuriuose ratus gali sukti tiek vidaus degimo variklis, tiek elektrinis motoras, arba abu kartu. Visgi egzistuoja ir kita – daug retesnė – schema: serijinis hibridas, kur vidaus degimo variklis varomųjų ratų nesisuka, o tik gamina elektros energiją elektros varikliui. Tokį sprendimą dabar tyliai pristatė ir „Subaru“.

REKLAMA

Pirmasis serijinis „Subaru“ hibridas pavadintas paprastai – „Rex Hybrid“. Nors automobilis Japonijoje gaminamas jau nuo 2022 m., hibridinė šio modelio versija rinkai pristatyta tik šį mėnesį.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA

Nuo „Range Extender“ tipo hibridų šis modelis skiriasi tuo, kad neturi didelės baterijos ar galimybės įkrauti ją iš išorės. Visa reikalinga elektros energija generuojama važiuojant – degimo variklio arba rekuperacijos būdu.

Tai – „Nissan e-Power“ koncepcijos analogas. Automobilis gali važiuoti trumpus atstumus ir vien tik elektriniu režimu, o svarbiausia – vidaus degimo variklis gali dirbti optimaliu efektyvumo režimu. Ypač mieste tai leidžia sumažinti degalų sąnaudas. Pasak „Subaru“, „Rex Hybrid“ sunaudoja tik 3,5 l/100 km.

REKLAMA
REKLAMA

Techninė specifikacija rodo, kad „Rex Hybrid“ turi 1,2 litro trijų cilindrų benzininį variklį, generuojantį 81 AG galią, ir 106 AG galios elektros variklį. Automobilis sveria apie 1 060–1 070 kg (priklausomai nuo versijos), turi priekiniais ratais varomą pavarą ir dvi versijas: „G Hybrid“ su 16 colių ratlankiais ir „Z Hybrid“ su 17 colių. Baterijos talpa siekia 1,75 kWh – to pakanka trumpiems elektriniams režimams, tačiau riboja bendrą sisteminį našumą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto, „Subaru“ šio automobilio nesukūrė pati. Iš tiesų „Rex Hybrid“ yra „Daihatsu Rocky“ analogas – modelio, kuris nuo 2019 m. gaminamas „Daihatsu“, taip pat parduodamas kaip „Toyota Raize“, o Malaizijoje žinomas kaip „Perodua Ativa“. Visos šios versijos nuo 2021 m. jau turi tokią pačią hibridinę pavarą.

REKLAMA

Įdomu tai, kad tai vienintelis serijinis hibridas „Toyota“ grupėje, nors būtent ši gamintoja išpopuliarino hibridines technologijas visame pasaulyje. Iki šiol „Toyota“ daugiausia rėmėsi paralelinėmis hibridinėmis sistemomis, tačiau Kinijoje jau paskelbta apie kuriamą naują platformą, kuri leis naudoti ir serijinius hibridus su didesne baterija.

Tuo tarpu „Subaru“, su savo „Rex Hybrid“, bent jau Japonijoje, žengia į serijinių hibridų rinką be fanfarų – bet su sprendimu, kuris, kaip rodo „Nissan“ patirtis, gali būti labai praktiškas kasdieniam miesto naudojimui.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų