Projekto metu bus naudojama modifikuota, bet serijinio pagrindo varžybinė versija „Land Rover Defender Dakar D7X-R“. Automobilis išlaikys aliumininę monokokinę „D7x“ konstrukciją ir pavarų sistemos architektūrą iš serijinio modelio, bet bus pritaikytas ekstremalioms varžybų sąlygoms.
2026 m. sausį planuojamas debiutas vyks ne tik Dakaro ralyje, bet ir visame Pasaulio ralio–reidų čempionato (W2RC) sezone – čia R. Baciuška su S. Peterhanseliu atstovaus komandai dviejų automobilių sudėtyje.
R. Baciuškos patirtis ir rezultatai
Rokas Baciuška, kuriam šiuo metu 25-eri, laikomas vienu talentingiausių savo kartos bekelės lenktynininkų. 2022 m. jis debiutavo Dakaro ralyje, tapo jauniausiu Lietuvos atstovu šiose varžybose ir užėmė trečią vietą T4 klasėje. Tais pačiais metais jis iškovojo pergalę „Rallye du Maroc“ varžybose ir tapo W2RC T4 klasės čempionu.
Vėlesniais metais R. Baciuška toliau rinko aukštus rezultatus: 2023 m. Dakaro ralyje buvo antras T4 klasėje, o 2024 m. – trečias T3 klasėje. Per pastaruosius tris sezonus jis tapo pirmuoju sportininku FIA istorijoje, kuris tapo pasaulio čempionu dviejose skirtingose bekelės kategorijose.
Pasak R. Baciuškos, prisijungimas prie „Defender Rally“ komandos žymi naują etapą jo karjeroje:
„Esu be galo laimingas debiutuodamas Dakaro ralyje „Stock“ kategorijoje, ypač su „Defender“ komanda. Tai istorinis momentas automobilių sporte ir pačiam prekės ženklui, todėl džiaugiuosi būdamas šios istorijos dalimi.“
„Defender – tai neįtikėtinas vardas, siejamas su nenugalimumu ir iššūkių įveikimu, todėl labai didžiuojuosi tapęs šio projekto dalimi. Nekantrauju pradėti darbą su komanda ir pirmą kartą išbandyti „Defender D7X-R“ ruošiantis 2026 m. Dakaro raliui.“
Techninis pasiruošimas ir pirmieji bandymai
Pirmieji „Defender D7X-R“ bandymai jau įvyko Maroke. Baciuška kartu su Peterhanseliu turėjo galimybę išbandyti prototipą atšiauriomis Sacharos sąlygomis. Automobilis varomas 4,4 litro V8 varikliu su dviem turbokompresoriais. Pasak gamintojo, jis kuriamas pagal „Stock“ kategorijos reikalavimus, todėl išlaikys didelį panašumą su serijiniu modeliu.
Anot JLR Motorsport vadovo Jameso Barclay’aus, tai – strateginis pasiruošimo etapas:
„Komanda dirba puikiai, ruošdamasi sunkiausioms bekelės lenktynėms pasaulyje – o jos jau visai netrukus, vos už aštuonių mėnesių.“
„Defender“ generalinis direktorius Markas Cameronas taip pat pabrėžė, kad komandos sudėtis ir pasiruošimas „Stock“ kategorijai turi didelę simbolinę reikšmę. Pasak jo, vairuotojų fizinė ir psichologinė ištvermė taps svarbiausiu sėkmės faktoriumi.