• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ši savaitė „Renault“ kompanijai ir šios markės gerbėjams yra kaip niekada ypatinga, mat Prancūzijoje įsikūręs gamintojas šį kartą turi progą atšvęsti legendinio modelio jubiliejų. 40-ąjį jubiliejų.
Garbinga sukaktis, kuri leidžia prisiminti vieną beprotiškiausių sportiškų hečbekų. Aštuntame dešimtmetyje „Renault“ inžinieriai projektuodami pasiutusiai greitą „Renault 5“ versiją  į pagalbą pasitelkė gerokai pajėgesnį motorą – tai buvo 1,4 litro, keturių cilindrų jėgos agregatas, aprūpintas „T3 Garrett“ turbina, leidusia padidinti variklio galią iki 160 AG. Automobiliui, kuris sverdavo mažiau negu toną, 160 arklio galių jėgainė sugebėdavo užauginti superautomobiliams būdingus sparnus.

Ši savaitė „Renault“ kompanijai ir šios markės gerbėjams yra kaip niekada ypatinga, mat Prancūzijoje įsikūręs gamintojas šį kartą turi progą atšvęsti legendinio modelio jubiliejų. 40-ąjį jubiliejų.
Garbinga sukaktis, kuri leidžia prisiminti vieną beprotiškiausių sportiškų hečbekų. Aštuntame dešimtmetyje „Renault“ inžinieriai projektuodami pasiutusiai greitą „Renault 5“ versiją  į pagalbą pasitelkė gerokai pajėgesnį motorą – tai buvo 1,4 litro, keturių cilindrų jėgos agregatas, aprūpintas „T3 Garrett“ turbina, leidusia padidinti variklio galią iki 160 AG. Automobiliui, kuris sverdavo mažiau negu toną, 160 arklio galių jėgainė sugebėdavo užauginti superautomobiliams būdingus sparnus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Renault 5 Turbo hečbekas


Kadangi šis modelis buvo sukurtas dalyvauti autosporto varžybose, „Renault“ konstruodama bendro naudojimo keliams skirtą pasinaudojo ne visais, bet pačiais svarbiausiais ingredientais: paliko galinių varančiųjų ratų pavarą, turbininį motorą bei kitus elementus, kuriais „Renault 5 Turbo“ dalijosi su autosporte chuliganiškai atrodžiusiu hečbeku.

REKLAMA

Renault 5 Turbo  (3)


Pirmasis „Renault 5 Turbo“ egzempliorius pristatytas 1978 metais Paryžiuje vykusioje automobilių parodoje. Automobilis su per vidurį gale įrengtu varikliu ir dideliais ratais bei ypač plačiais galiniais sparnais pateko į pirmuosius laikraščių puslapius.
„Renault 5 Turbo“, kurį vairuoti patikėta tokiems ralio profesionalams kaip Didier Auriol, Francois Chatriot, Dominique Meyer, Joaquim Moutinho, Bruno Saby, Carlos Sainz, Alain Serpaggi, Jean-Luc Thérier ir Jean Ragnotii, visame pasaulyje vykusiuose raliuose lydėjo sėkmė ― pvz., Monte Karlo ralyje po įspūdingos kovos su „Audi“ komanda ir jos modeliu „Quattro“, su Thériero vairuojamu „Porsche 911“ ir Darnicho vairuojamu „Lancia Stratos“ (1981 m.) bei Korsikos ralyje (1982 m.).

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų