• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Žmogus – sentimentalus padaras. Anksčiau komedijos buvo juokingesnės, maistas skanesnis, kompanija – linksmesnė. Atmintyje įstrigę geriausi prisiminimai dažnai priverčia daryti išvadas, kad kažkada, kažkokie dalykai buvo geresni. Tas pats galioja ir automobiliams.

83

Žmogus – sentimentalus padaras. Anksčiau komedijos buvo juokingesnės, maistas skanesnis, kompanija – linksmesnė. Atmintyje įstrigę geriausi prisiminimai dažnai priverčia daryti išvadas, kad kažkada, kažkokie dalykai buvo geresni. Tas pats galioja ir automobiliams.

REKLAMA

Pirmasis automobilis, kad ir koks jis būtų, visuomet turės atskirą kampelį kiekvieno vairuotojo širdyje. Visgi, juk tai yra pirmasis automobilis, įrankis, padėjęs atverti vartus į visišką laisvę ir nepriklausomybę, o kartu tai lydi ir tūkstančiai prisiminimų. Retkarčiais blogi, bet daugeliu atveju – geri.

Automobilių gamintojai, puikiai žinodami silpnąsias žmonių vietas, mėgsta reguliariai išnaudoti sentimentalumo kortą. Ir daugeliu atvejų tokie sprendimai būna sėkmingi, nes praeityje milijonus sužavėjęs, bet naujai vairuotojų kartai pritaikytas automobilis padeda sukurti naują istorijos lapą, kurį po kelių dešimtmečių analizuos jau visa kita, vairuotojiškiems nuotykiams pasiruošusi minia.

REKLAMA
REKLAMA

Renault 4 verdiktas akimirksniu:

  • Privalumai: akį traukiantis dizainas, efektyvi elektrinė pavara, konkurencinga kaina, gerai veikiančios technologijos
  • Trūkumai: gale trūksta oro išpūtimo angų, šildomos sėdynės – tik brangiausioje versijoje, salone galėtų būti daugiau praktiškų sprendimų

Daugiau automobilių apžvalgų – specialioje „Bandymų trasa“ rubrikoje.

REKLAMA

Tautos automobilis – sugrįžo

Iškart noriu atsiprašyti, jeigu šie filosofavimai pasirodė per ilgi, tačiau grįždamas iš žiniasklaidos atstovams surengto „Renault 4“ elektromobilio pristatymo svarsčiau dėl kokių priežasčių „Renault“ nusprendė atgaivinti ne bet kurį nors kitą, o Prancūzijos automobilizmo simbolį – „Renault 4“.

Suprantu, kad šis apibrėžimas – skambus, tačiau tuo pačiu ir labai taiklus. Net ir labai stipriai nesidomintiems Prancūzijos automobilių istorija, „Citroën 2CV“ vardas turėtų būti girdėtas bent vieną kartą. Juk pastarasis dažnai gretinamas su tokiais ratuočiais kaip „Mini“, „Fiat 500“ ar „Volkswagen Beetle“, mat būtent jie po II Pasaulinio karo tapo atsigaunančios Europos simboliais. Tačiau, mano nuomone, „Renault 4“ atliko gerokai rimtesnį vaidmenį.

REKLAMA
REKLAMA

Visų pirma, anksčiau minėti modeliai, akivaizdžiai buvo sukurti galvojant apie vieną kriterijų – kainą. Visa kita liko kažkur nuošalyje. Tuo tarpu „Renault 4“ buvo sukurtas turint labai aiškų tikslą – jis turėjo tapti tautos automobiliu. Tiesiogine to žodžio prasme.

Tuometinis „Renault“ pirmininkas Pierre‘as Dreyfusas netgi sakė, kad „Renault 4“ turi būti tapti automobilių pasaulio džinsais. Tai turėjo būti šeimos, moters, ūkininko ar netgi galbūt prakutusio studento automobilis. Ir panašu, kad šia filosofija buvo kuriamas XXI amžiui pritaikytas „Renault 4“. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Renault 4 išmatavimai:

  • Ilgis (mm): 4 140
  • Plotis (mm): 1 800
  • Aukštis (mm): 1 570 
  • Ratų bazės ilgis (mm): 2 620 
  • Kėbulo prošvaisa (mm): 181
  • Automobilio svoris (kg): 1 410 
  • Apsisukimo spindulys (m): 10,8

Pagamintas ir sukurtas Europoje

Europa – brangi vieta gaminti automobilius. Tokį pareiškimą esu girdėjęs ne iš vieno visiems gerai žinomo automobilių gamintojo, tačiau ar tai iš tikrųjų yra tiesa? Kol vieni klykia ir tiesiog imasi pačių lengviausių veiksmų (perkelti gamybą į Maroką, Kiniją ar dar kur nors), „Renault 4“ (ir kitų „Renault“ elektromobilių) atveju norisi pasidžiaugti, kad Europoje dar turime gamintojų, gebančių surasti priemonių kaip automobilius, kurių pelno marža ir taip yra ganėtinai maža, gaminti Europoje. Ir ne Rumunijoje, Serbijoje ar Lenkijoje, o Prancūzijoje – šalyje, kurioje darbo jėga tikrai nėra viena iš pigiausių Europoje.

REKLAMA

Natūralu, kad man ir daugeliui kitų kilo klausimas – kaip ir kokiu būdu? Įprastai, toks sprendimas atsispindi keliose srityse: technologijų kraityje, važiavimo komforte, techninėse charakteristikose ir kainoje. Puikiai suprantate, kad kiekvienas kriterijus yra be galo svarbus, todėl arba „Renault“ sugebėjo išrasti naujus gamybos metodus arba prancūzai kažką nuo mūsų visų slepia.

REKLAMA

Kaip bebūtų keista, tačiau „Renault“ sprendimai buvo elementarūs. Bendrovės inžinieriai sugebėjo rasti būdų kaip standartizuoti eilę skirtingų komponentų tiems patiems automobiliams. Nesvarbu, ar jie būtų varomi elektra ar benzinu.

Nors „Renault 4“ naudoja išskirtinai elektromobiliams skirtą platformą, tačiau tokios detalės kaip elektronika, pakabos elementai ar vairo kolonėlė gali būti identiškos kitiems „Renault“ modeliams. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ir tokių, panašaus pobūdžio priemonių, buvo imtasi visoje gamybos grandinėje. Nors užduotis tikrai nebuvo viena iš lengvųjų, galutinis rezultatas leido „Renault 4“ gaminti Prancūzijoje ir jį pardavinėti už konkurencingą kainą. Panašu, kad kai labai nori, viskas yra įmanoma.

Kompromisų – nedaug

Mažus automobilius Lietuvoje supa patys įvairiausi stereotipai. Mažas – reiškia ankštas, mažas – reiškia triukšmingas, mažas – reiškia jautiesi, lyg patekęs į kalėjimą Pakistane. Tačiau jau seniai nėra tiesa. Nors daugeliu atvejų maži automobiliai reikalauja veltis į tam tikrus kompromisus, tačiau „Renault“ labai stipriai stengiasi tai pakeisti. 

REKLAMA

Žiūrint per šiandien itin svarbią technologinę prizmę – priekaištauti nėra labai dėl ko. Automobilis turi LED žibintus, pažangią multimedijos sistemą, visas reikalingas (ir dar daugiau) saugumo sistemas – atributus, kurių ir tikiesi iš bet kurio modernaus automobilio. Nepriklausomai nuo to kiek jis kainuoja.

REKLAMA

Be to, automobilio prietaisai ir kiti elementai buvo įvilkti į kiautą, kuriame nesijauti, lyg sėdėtum pigiame automobilyje. Trumpai tariant – persėdę iš „Kia Sportage“ ar „Volkswagen Golf“ kultūrinio šoko nepajusite. O tam tikrose situacijose prancūziškas krosoveris galėtų būti netgi ir pavyzdžiu.

Štai, perdėtai ekranizuotų automobilių pasaulyje „Renault“ sugebėjo išsaugoti fizinius valdiklius pagrindinėms funkcijoms atlikti. Be to, skirtingai nei 99 proc. gamintojų, „Renault“ turi atskirą mygtuką, kurio pagalba galima akimirksniu išjungti labiausiai erzinančias saugumo ir vairavimo pagalbos sistemas. Pavyzdžiui? Eismo juostos palaikymo sistemą ar įspėjamuosius pranešimus, kurie apie save primena kiekvieną kartą, kai 2 km/val. viršiji greitį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar vienas stiprus „Renault 4“ argumentas – naudinga erdvė gale, kurios techniškai identiškame „Renault 5“ trūksta. Jeigu pastarajame patogu sėdėti vaikams ir, na, iš bėdos dviem suaugusiems, vairuojant „Renault 4“ tokio bėdos nėra. Nebent keleivių ūgis viršija 185 cm.

Bagažinė – taip pat solidaus dydžio. Už elektra valdomo bagažinės dangčio slypi 420 litrų talpos skyrius daiktams. Tai – 95 litrais daugiau nei „Renault 5“, tačiau dėl ilgesnio (+ 220 mm) ir platesnio (+30 mm) kėbulo „Renault 4“ bagažinės talpa yra tinkamiau išnaudojama kasdieniškose aplinkybėse. Pavyzdžiui, turint keletą didelių ir aukštų dėžių, ar norint į bagažinę įgrūsti dviratį. 

REKLAMA

Tam, kad būtų lengviau įsivaizduoti – 242 mm ilgesnio „Ford Focus“ bagažinės tūris siekia 392 litrus, 142 mm ilgesnio „Volkswagen Golf“ bagažinės talpa siekia 381 litrą. Netgi Lietuvoje populiaraus „Škoda Kamiq“ krosoverio bagažinė nėra tokia talpi – ji siekia 400 litrų.

 

Renault 4 praktiškumas:

  • Bagažinės tūris (l): 420 - 1 405
  • Maksimali leistina apkrova (kg): 518
  • Maksimali stogo apkrova (kg): -
  • Maksimalus leistinas automobilio svoris (kg): 1 980

Vienas automobilis – du pasirinkimai

Tik su elektrine pavara gaminamas „Renault 4“ gali būti komplektuojamas su 40 kWh arba 52 kWh talpos baterijomis bei, priklausomai nuo pasirinktos baterijos, 122 arba 150 AG galios elektros varikliais.

REKLAMA

Kaip matote patys – teorinis skirtumas nėra labai didelis, tačiau realiame pasaulyje didesnės talpos baterija suteikia daugiau kaip 100 kilometrų papildomą nuvažiuojamą atstumą, o galingesnis elektros variklis – papildomos dinamikos ir užtikrintumo. Ypač mieste ar užmiestyje, kai atsiranda proga sparčiau įsilieti į eismą ar ką nors aplenkti.

Kita vertus, net ir įspaudus akceleratoriaus pedalą iki dugno, „Renault 4“ nepadarys labai didelės gėdos. Iki 100 km/val. jis įsibėgės per 8,5 sekundės arba šiek tiek greičiau negu eilinis ir pilkas „Škoda Octavia“ dyzelis. 

REKLAMA
REKLAMA

O kaip efektyvumo reikalai? Gamintojas deklaruoja, kad versija su didesne baterija gali nuvažiuoti vidutiniškai 400 kilometrų siekiantį atstumą, tačiau įvertinti realaus nuvažiuojamo atstumo neturėjome galimybės dėl bandymams skirto laiko bei dėl Portugalijos kelių.

Maršrutas, kuriuo turėjome pasiekti galutinę stotelę, driekėsi siauromis, vingiuotomis gatvėmis, kuriose maksimalus greitis, geriausiu atveju, siekė 90 ar 100 km/val. Įsivaizduokite, kad pusdienį turite važiuoti įprastais Pietų Europoje sutinkamais keliais ir suprasite kokioje aplinkoje turėjome išbandyti „Renault 4“.

Kaip ir „Renault 5“ atveju, miesčioniškais greičiais (40-60 km/val.) „Renault 4“ energijos sąnaudos svyravo nuo 10,3 iki 12,5 kWh/100 km. Teorinis 400 kilometrų nuvažiuojamas atstumas – ne toks jau ir teorinis, o labiau realistiškas.

Išvažiavus į užmiestį ir braunantis pro kalnuotas Lisabonos apylinkes, energijos sąnaudos išaugo iki 15-16 kWh/100 km, kas atsižvelgiant į aplinkybes – labai geras rezultatas. Juolab, neturėjome užmačių važiuoti ekonomiškai ar save psichologiškai nuteikti geriausiam įmanomam rezultatui.  

Renault 4 dinamika ir energijos sąnaudos

  • Baterijos tipas: Li-NMC
  • Elektrinės pavaros galia (AG): 150
  • Elektrinės pavaros sukimo momentas (NM): 245
  • Elektrinių variklių skaičius: 1. Ant priekinė ašies 
  • Akceleracija nuo 0 iki 100 km/val: 8,5 sekundės
  • Akceleracija nuo 80 iki 120 km/val: 6,5 sekundės
  • Maksimalus greitis: 150 km/val.
  • Baterijos talpa (naudotina): 52 kWh
  • Nuvažiuojamas atstumas: 400 kilometrų
  • Įkrovimo sparta nuo 10 iki 80 proc. naudojant greitojo įkrovimo stotelę: 30-40 minučių
  • Maksimali įkrovimo sparta: 100 kW

Subalansuotas kasdienai

Pailgėjęs atstumas tarp ašių davė naudos ne tik automobilio salone, bet ir jį vairuojant. Jeigu „Renault 5“ primena žvalų ir energingą jaunuolį, 4-ukas primena subrendusį, ramesnį augintinį.

REKLAMA

Apsisukimo spindulys išliko džiuginančiai mažas (10,8 metro), tačiau vietoj sportiškumo čia akcentuojamas komfortas. Ir ši savybė jam labai tinka.

Daugiasvirtė galinė pakaba leidžia automobiliui išlikti stabiliam ir tiksliai valdomam net ir važiuojant prastesne kelio danga. Lyginant su šios klasės modeliams būdinga torsionine sija, „Renault 4“ pakaba kur kas geriau sugeria nelygumus bei geriau reaguoja į staigesnius manevrus.

Vienintelis šaukštas deguto – priekinių ratų sukibimas. Net ir ant sauso, saulės spinduliais pagardinto asfalto, traukos kontrolė įsijungdavo pernelyg dažnai ir ne visada tai darydavo subtiliai. Tad norint greitai įsilieti į eismą ar žiedinę sankryžą – reikės būti atidesniems.

Renault 4 pakaba, stabdžiai

  • Automobilio komponuotė: Priekiniai varomieji ratai
  • Pakabos konstrukcija: Priekyje – dvigubos skersinės svirtys, gale – daugiasvirtė
  • Priekinių stabdžių diskų skersmuo: 296 mm
  • Galinių stabdžių diskų skersmuo: 280 mm
  • Vairo stiprintuvas: Elektrinis
  • Padangų išmatavimai bandytame modelyje: 195/60 R18

Šiek tiek brangesnis už savo brolį

Būdamas gerokai didesnis už savo giminaitį („Renault 5“) būtų buvę naivu tikėtis, kad jis kainuos tiek pat. Tačiau kainų skirtumas tarp 5 ir 4 nėra jau toks didelis.

REKLAMA

Štai, Lietuvoje pradinė „Renault 5“ kaina (su mažesne baterija) siekia 27 290 eurų, o „Renault 4“ – nuo 29 490 eurų.

Norite didesnės baterijos? Ne problema. Šios versijos kaina prasideda nuo 32 490 eurų ir gali išaugti iki 36 490 eurų, jeigu pasirinksite aukščiausią įrangos lygį, kuriame bus įdiegti visi įmanomi privalumai.

Puikiai suprantu tuos, kuriems pasirodys, kad už tokį mažylį prašoma suma gali pasirodyti per didelė, tačiau atminkite – ne visiems reikia didelio automobilio ir ne visiems norisi benzininio ar dyzelinio variklio.

Ir šią problemą ar dilemą (kad ir kaip tai pavadinsi) „Renault 4“ sugeba išspręsti. Kompaktiškas, praktiškas, smagiai valdomas ir svarbiausia – pigiai prižiūrimas. Ko daugiau galima norėti iš miesčioniško automobilio? 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų