• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Atsibodo, sugedo, sudaužė – tai gali būti pačios dažniausios priežastys, dėl kurių vairuotojai ieško kito automobilio. Emocinis elementas visada buvo neatsiejama automobilio įsigijimo ir pardavimo dalis, tačiau galbūt į šį procesą reikėtų įtraukti ir akivaizdžiai tiesmuką statistiką? Juk būtent ji gali nulemti kada yra pats geriausias metas įsigyti arba parduoti turimą automobilį.

Atsibodo, sugedo, sudaužė – tai gali būti pačios dažniausios priežastys, dėl kurių vairuotojai ieško kito automobilio. Emocinis elementas visada buvo neatsiejama automobilio įsigijimo ir pardavimo dalis, tačiau galbūt į šį procesą reikėtų įtraukti ir akivaizdžiai tiesmuką statistiką? Juk būtent ji gali nulemti kada yra pats geriausias metas įsigyti arba parduoti turimą automobilį.

REKLAMA

Didžiausias aktyvumas – pavasarį

Kiekvienais metais Lietuvos transporto priemonių parkas pasipildo tūkstančiais naujų ir naudotų automobilių. „Regitros“ duomenimis, vien praėjusiais metais Lietuvoje pirmą kartą įregistruotų naudotų lengvųjų automobilių skaičius perkopė 140 tūkst. vienetų ribą.

Vis nemažėjantį transporto priemonių srautus įvertinęs automobilių skelbimų portalo „Autobilis.lt“ vadovas Modestas Minkevičius sako, jog pirkėjų ir pardavėjų padidėjęs aktyvumas kiekvienais metais matomas prasidėjus pavasariui.  

REKLAMA
REKLAMA

„Pavasaris yra it naujas automobilių įsigijimo ir pardavimo sezonas. Būtent pavasarį matote išaugusį sandorių skaičių, kuris nenuslūgsta iki pat rudens“, – įžvalgomis dalijasi M. Minkevičius.

REKLAMA

Automobilių prekybos sezoniškumą įžvelgia ir „Stelauto“ vadovė Renata Odinienė, kurios nuomone, automobilių prekybos versle yra labai aiškiai išreikšti du sezonai: pavasario ir rudens.

„Pirmi kiekvienų metų mėnesiai būna ramesni. Klientų srautai prasideda vos pašvietus pavasario saulei. Balandžio-gegužės mėnesiai būna patys aktyviausi tiek pirkėjų srautais, tiek pardavimo skaičiais“, – sako ji.

Pavasario daromą įtaką mato ir „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas: „Žiemos periodas apsunkina visiems gyvenimą. Tiek pirkėjams, tiek pardavėjams. Nemaža dalis pirkėjų nukelia šį sprendimą į pavasarį, nes žiemą apžiūrėti automobilį sunkiau, eismo sąlygos sudėtingesnės, bandomasis važiavimas labiau pavojingas, šviesus paros laikas trumpesnis“.

REKLAMA
REKLAMA

„Galbūt žiemą galima tikėtis didesnės nuolaidos nes pardavimai būna lėtesni, tačiau jo apžiūra sudėtingesnė,  ne viską gali pastebėti šiuo metų laiku. Parduoti automobilį geriausia pavasarį arba rudenį, kai didžiausia paklausa“, – pasakoja P. Valiukėnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUV paklausa išlieka ištisus metus

Lietuvos naudotų automobilių rinka atspindi visoje Europoje vyraujančias tendencijas, kurios į lyderių gretas iškelia vieną, konkretų kėbulo tipą.

M. Minkevičius pastebi, jog būtent SUV tipo modeliai išlieka atsparūs automobilių sezoniškumo pokyčiams.

„SUV tipo automobiliai yra mėgstami ne tik dėl didesnės prošvaisos, bet ir universalumo, kurį jie suteikia ištisus metus. Matome, jog įvairaus dydžio ir tipo SUV automobiliai visada išlieka paklausūs. Ypač praktiški ir talpūs septynių vietų SUV, kurie šiandien užima nykstančių vienatūrių gretas“, – sako jis.

REKLAMA

Panašiomis įžvalgomis pasidalino ir P. Valiūkėnas, kuris išanalizavęs parduotų automobilių statistiką pastebėjo, jog SUV paklausa išlieka ištisus metus.

„Pats automobilis, kaip prekė, yra labai didelis pirkinys ir dažnai yra planuojamas. Nėra taip, kad sugalvojau vieną dieną ir sekančią nusipirkau. Kai ateina žiema, pablogėja eismo sąlygos, žmonės pradeda galvoti, jog man reikia visureigio, tačiau kai jau ateina pirkimo momentas, tai gali įvykti vasarą, nors sprendimą priėmė dar žiemą. Bent jau žiūrint į mūsų statistiką mes nematome, kad žiemą perkama daugiau visureigių. Tai (paklausa) pasiskirsto per metus“.

REKLAMA

Pardavimo greitį įtakoja ne tik markė ir modelis

„Regitros“ duomenimis, praėjusiais metais naudotų automobilių rinkoje dominavo trys gamintojai: „Volkswagen“, „BMW“ ir „Audi“.  

Būtent šių trijų markių naudoti automobiliai, nepriklausomai nuo jų amžiaus, buvo patys paklausiausi ištisus metus, bet ar tai taip pat reiškia, jog būtent šių markių automobilius yra parduoti lengviausia?

„Laikas įsigyti ar parduoti yra visada geras. Labiau reikia žiūrėti, kada pačiam to reikia. Kainos prasme, parduoti ar nupirkti automobilį, sėkmingai ar mažiau sėkmingai, priklausys nuo rinkoje esančios pasiūlos“, – sako R. Odinienė.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jau turime labai nesenų pavyzdžių, kai Lietuvos rinkoje tam tikrų modelių automobilių paklausa viršijo pasiūlą. Natūralu, kad tokiu metu už norimą automobilį  teks sumokėti brangiau.

Kiekvienas automobilis turi savo klientą su savo poreikiais. Degalų rūšis, markė ar tipas nedaro didelės įtakos automobilio pardavimo greičiui. Techniškai tvarkingas, su garantija ir aiškia istorija automobilis parduodamas lengviau ir greičiau.“, – pabrėžia pašnekovė.

REKLAMA

Vis dėlto, P. Valiūkėnas yra priešingos nuomonės. Jis tvirtina, jog automobilį parduoti yra sunkiau jeigu jis yra prastesnės komplektacijos, turi silpną variklį arba dėvi nišinės markės emblemą.

„Ne tokie populiarūs gamintojai gali būti „Alfa Romeo“, „Fiat“, „Mini“. Šios markės turi sulaukti savo pirkėjo“, – priduria jis.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų