Šių metų pradžioje patvirtintame ES teisės aktų pakete siekiama atversti naują lapą kovoje su transporto sektoriaus tarša. Vadovaujantis šiuo planu, nuo 2035 m. visose Europos Sąjungos šalyse bus draudžiama užregistruoti naują automobilį su vidaus degimo varikliu. Vis dėlto, Lenkija buvo vienintelė šalis, kuri nuosekliai priešinosi šiam pasiūlymui ir balsavo prieš taisykles, teigdama, kad jose nėra tinkamos automobilių rinkos ir socialinių pasekmių analizės.
„Mes nesutinkame su šiais reikalavimais, todėl kreipėmės į Europos Teisingumo Teismą. Tikiuosi, kad prie jo prisijungs ir kitos šalys“,, – pirmadienį radijo stočiai „Radio Zet“ sakė A. Moskva.
Įteisinti vidaus degimo variklių draudimą Europos Komisijai nebuvo lengva. Prieš kelis mėnesius Vokietija staiga pareiškė, jog taip nepritars šiam draudimui, jeigu Europos Komisija nepadarys išimties automobiliams, naudojantiems sintetinius degalus.
Toks Vokietijos vyriausybės išstojimas buvo daug kam netikėtas, mat dar praėjusių metų spalį naujam reglamentui pritarė visos ES valstybės narės, o šiemet vidaus degimo variklių draudimas gavo palaiminimą ir Europos Parlamente.
Paskutiniu patepimu turėjo būti ES šalių ministrų balsavimas, kuris būtų oficialiai įteisinęs būsimą variklių draudimą, tačiau Vokietijos vyriausybė, prieš pat susitikimą, pareiškė boikotuojantį šalies ekonomikai nepalankų sprendimą.
Toksai Vokietijos vyriausybės ultimatumas suveikė kone idealiai. Europos Komisija sutiko padaryti išimtį automobiliams, naudojantiems sintetinius degalus.