REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įprastai perkant naują automobilį gamintojo atstovai suteikia jam bent dvejų ar trejų metų garantiją. Dažniausiai ją galima pratęsti susimokėjus papildomai. Tačiau pardavėjo suteiktas garantinis laikotarpis naudotiems automobiliams mūsų šalyje vis dar tebėra ganėtinai reta praktika, nors galima aptikti vis daugiau jos pavyzdžių. Rinkos ekspertai sako, kad Vakarų Europoje tokia paslauga yra itin paklausi ir gerokai skatina pardavimą.

Įprastai perkant naują automobilį gamintojo atstovai suteikia jam bent dvejų ar trejų metų garantiją. Dažniausiai ją galima pratęsti susimokėjus papildomai. Tačiau pardavėjo suteiktas garantinis laikotarpis naudotiems automobiliams mūsų šalyje vis dar tebėra ganėtinai reta praktika, nors galima aptikti vis daugiau jos pavyzdžių. Rinkos ekspertai sako, kad Vakarų Europoje tokia paslauga yra itin paklausi ir gerokai skatina pardavimą.

REKLAMA

Perka, kur patikimiau

Nuo 2 iki 7 metų. Tokios trukmės garantijas įvairūs gamintojai bei jų atstovai suteikia Lietuvoje parduodamiems naujiems automobiliams. Tačiau situacija gerokai pasikeičia dairantis nedaug naudotos transporto priemonės.

Didžioji dalis tokių automobilių pasiūlos yra be garantinių įsipareigojimų, nebent tebegalioja gamintojo suteiktieji. Tačiau kai kurie automobilių pardavėjai jau ėmėsi kitokios praktikos.

REKLAMA
REKLAMA

Rinkoje jau galima aptikti tokių bendrovių kaip „Longo LT“, „Automodus“ ar „Moller Auto“ pasiūlymų įsigyti patikrintų naudotų transporto priemonių. Jų pardavėjai suteikia nuo 1 iki 6 mėn. trukmės garantiją, kurios metu įsipareigoja savo sąskaita pašalinti gedimus, jeigu tokių atsirastų. Tarp jų labiausiai išsiskiria bendrovė „Bravoauto“, savo parduodamiems modeliams suteikianti iki 12 mėn. arba 20 tūkst. nuvažiuotų kilometrų garantiją.

REKLAMA

Automobilių duomenų asociacijos (Association of Automotive Intelligence) vadovas Matas Buzelis sako, kad mūsų šalyje tokia praktika ilgą laiką nebuvo populiari vien dėl to, kad svarbiausiu kriterijumi pirkėjams visuomet būdavo kaina. Vis dėlto augant pajamoms lietuvių vairuotojų lūkesčių kartelė kyla net ir naudotiems automobiliams. Tuo metu Vakarų Europos šalyse praktika papildomai susimokėti už ilgesnę garantiją apskritai nieko nestebina – ji netgi padeda lengviau parduoti transporto priemonę, nes pirkėjai nori būti tikri, kad ši veiks ir tarnaus patikimai.

REKLAMA
REKLAMA

„Kuo toliau į Vakarus, tuo daugiau garantijas siūlančių naudotų automobilių pardavėjų. Galiu pateikti Ispanijos pavyzdį. Mums tolima rinka, bet jos atvejis yra įdomus. Ten naudotas transporto priemones perkantys žmonės noriai renkasi populiariausių mažų segmentų modelius už, mūsų akimis žiūrint, gerokai išpūstą kainą, nes pardavėjai įsipareigoja metus atsakyti už jų būklę.

Kartais lygiai toks pat iš privataus pardavėjo įsigytas automobilis gali kainuoti netgi dvigubai pigiau. Bet, sako, kad tokius parduoti labai sunku, nes žmonės nori garantijų“, – paaiškina rinkos ekspertas.

Technika dėvisi skirtingai

Žinoma, reikia suprasti ir tai, kad garantija suteikiama ne visam automobiliui, o konkretiems jo mazgams. Todėl visuomet vertėtų įsigilinti į garantijos sąlygas. Beje, tokios pat taisyklės galioja ir naujiems modeliams – dažnai kėbului taikoma garantija dėl kiauryminio prarūdijimo gali siekti ir daugiau nei 10 ar 12 metų, tačiau sparčiai besidėvintiems mazgams niekas nesuteiks ir mėnesių garantijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Galiu paadvokatauti tiek pirkėjo, tiek pardavėjo pusei. Pirkėjui, žinoma, norisi kuo ilgesnio termino. Žmogus perka naudotą daiktą, bet tikisi, kad šis veiks sklandžiai, nekels problemų. Galbūt jis yra susiskaičiavęs, kiek ateityje gali išleisti automobilio priežiūrai, tad nenorėtų, kad taupymas pasibaigtų sulig pirmu didesniu gedimu“, – sako M. Buzelis.

Kita vertus, specialisto teigimu, reikia įvertinti ir tai, kad perkamas nenaujas daiktas. Be to, tai ne šiaip daiktas, o sudėtingas techninis kūrinys.

„O technika dėvisi skirtingai. Nėra taisyklės, kurią pritaikius būtų galima pasakyti, kad štai šis automobilis pradės gesti nuvažiavęs 100 tūkst. km, o šis – 150 tūkst. km. Skiriasi naudojimas, tai, kaip aršiai buvo važiuojama, kiek automobilis susuko kilometrų šaltu varikliu. Jei mašina kas dieną buvo važinėjama po 4 kilometrus šalto klimato sąlygomis, jos patikimumas turėtų kristi kaip kirvis į vandenį. Todėl ir jos pardavėjas negalėtų taikyti jokios garantijos“, – paaiškina specialistas.

REKLAMA

Vieną ilgiausių rinkoje garantijų suteikiančios naudotų automobilių prekybos įmonės „Bravoauto“ vadovė Augustina Černiauskaitė antrina pašnekovui ir priduria, kad savo reputacija besirūpinančios ir įsipareigojimus prisiimančios bendrovės visų pirma kruopščiai atrenka parduodamas transporto priemones.

„Natūralu, kad didesnės rizikos automobiliai dažniausiai atkrenta iš karto ir net nepasiekia mūsų pardavimo taškų. Todėl galima sakyti, jog pagal griežtus kriterijus parduoti parenkamų automobilių atranka ir yra stipriausias filtras. Jis leidžia pardavėjui jaustis užtikrintai dėl įsipareigojimų, o pirkėjui – saugiai dėl įsigyjamo pirkinio“, – atskleidžia pašnekovė.

REKLAMA

Sklandžiai veikianti sistema

M. Buzelis priduria, jog net ir garantija negali šimtu procentų užtikrinti, kad įsigytas naudotas automobilis niekada nekels problemų. Daug gali priklausyti nuo naujojo savininko automobilio eksploatavimo įpročių, galiausiai technika ir toliau dėvisi, turi būti adekvačiai prižiūrima.

„Tačiau kiekvieną atvejį reikia vertinti individualiai ir tik po to galima kalbėti apie kokius nors apibendrinimus. Iš esmės dėl to skiriasi ir pardavėjų suteikiamos garantijos laikotarpiai ar sąlygos. Jos gali skirtis ir dėl paprasčiausiai skirtingų verslo modelių“, – pažymi ekspertas.

Jo teigimu, pardavėjai įdėmiai analizuoja statistinius duomenis ir naudoja įvairius matematinius modelius, leidžiančius jiems nustatyti, kokią maržą reikia taikyti suteikiant atitinkamus garantinius įsipareigojimus. Kartu vykdoma ir nuosekli automobilių atranka: parduoti priimami tik techniškai tvarkingi modeliai, kurių priežiūros istorija yra gerai žinoma arba patikimai patikrinama. Be to, jie turi atitikti vidinius pardavėjų atrankos kriterijus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šie kriterijai jau iš anksto taip suformuluojami, kad pagal juos parinktai transporto priemonei būtų galima taikyti atitinkamas garantijas. Pavyzdžiui, automobilių amžius ir rida siekia nustatytą ribą. Taip pat įvertinama, kiek gali kainuoti vidutinių gedimų šalinimas, ir pagal formules nustatomos verslo rizikos tolerancijos ribos.

„Tarkime, paskaičiuojama, kad teks remontuoti 3–5 proc. automobilių, tuomet suskaičiuojama, kokią maržą reikės taikyti, kad ji garantuotų pelną, visas verslo modelis sklandžiai veiktų, o klientai būtų patenkinti“, – analizuoja M. Buzelis.

Todėl tokios pardavimo bendrovės kaip „Longo LT“, „Moller Auto“ ar „Bravoauto“ vengia prisiimti nepamatuotą riziką ir pardavinėti transporto priemones, kurių tikslios būklės negali patikimai identifikuoti. Savo ruožtu, „Bravoauto“ yra naujomis transporto priemonėmis prekiaujančių bendrovių „Inchcape“ ir „Krasta Auto“ prekių ženklas, tad parduoda nemenką dalį būtent šių įmonių atstovybėse pirmą kartą pro salonų duris išriedėjusių automobilių, kurių naudojimo istoriją žino nuo pat pirmos dienos.

„Tokia sistema leidžia mums siūlyti išskirtinius įsipareigojimus ir suteikti užtikrintumą pirkėjams“, – pažymi A. Černiauskaitė.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų