Pado žemumos regionas, apsuptas Alpių ir Apeninų kalnų, jau ilgą laiką išsiskiria viena didžiausių oro taršos koncentracijų Europoje – ypač dėl kietųjų dalelių (PM10) ir azoto oksidų (NOx). Ribota oro cirkuliacija šiame regione lemia, kad teršalai lengvai kaupiasi, todėl sprendimai mažinti emisijas čia tapo neišvengiami.
Kaip apribojimai taikomi skirtinguose regionuose?
Pjemontas. Nuo 2025 m. spalio 1 d. iki 2026 m. balandžio 15 d. šio regiono miestuose, turinčiuose daugiau nei 30 tūkst. gyventojų (pvz., Turine, Novaroje, Aleksandrijoje), darbo dienomis nuo 8:30 iki 18:30 bus draudžiamas „Euro 5“ (ar žemesnės) taršos klasės dyzelinių automobilių eismas. Nuo 2026-ųjų ši tvarka taps kasmetine ir galios nuo rugsėjo 15 d. iki balandžio 15 d.
Lombardija. Čia nuo 2025 m. spalio 1 d. įsigalios nuolatinis draudimas „Euro 5“ (ar žemesnės) taršos klasės dyzeliniams automobiliams. Jis bus taikomas kasdien nuo 7:30 iki 19:30 miestuose, kuriuose gyvena daugiau nei 30 tūkst. gyventojų – įskaitant Milaną, Monzą, Brešą ir Bergamą.
Emilija-Romanija. Nuo 2025 m. spalio 1 d. darbo dienomis (pirmadienį–penktadienį) nuo 8:30 iki 18:30 „Euro 5“ (ar žemesnės) taršos klasės dyzeliniais automobiliais negalima bus važiuoti didesniuose nei 30 tūkst. gyventojų miestuose, tokiuose kaip Bolonija, Parma, Modena, Ravenna ar Rimini.
Venetas. Šiame regione įsigalios griežčiausios taisyklės – nuo 2025 m. spalio 1 d. „Euro 5“ (ar žemesnės) taršos klasės dyzelinių automobilių eismas bus draudžiamas visą parą, visomis savaitės dienomis, visuose miestuose, turinčiuose daugiau nei 30 tūkst. gyventojų. Draudimas apims Veroną, Padovą ir kitus didesnius miestus.
Kokios pasekmės laukia pažeidėjų?
Už taisyklių pažeidimą numatytos baudos nuo 168 eurų. Jeigu per dvejus metus fiksuojamas pakartotinis pažeidimas, vairuotojui gali būti atimtas vairuotojo pažymėjimas nuo 15 iki 30 dienų.
Planuojantiems keliones į Šiaurės Italiją 2025–2026 m. būtina pasitikrinti ar jų vairuojamas automobilis atitinka numatytus reikalavimus.
Kadangi „Euro 5“ taršos standartas buvo taikomas iki 2015 m. rugsėjo mėn., vairuotojai turėtų turėti omenyje, kad visi automobiliai pagaminti iki šios datos nėra pageidaujami specifiniuose Italijos regionuose.