• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naujausi rugpjūčio mėnesio duomenys atskleidžia nerimą keliančias tendencijas Lietuvos naudotų automobilių rinkoje. Nors skaičiai rodo skirtingas kryptis – importas krenta, o vidaus prekyba auga – bendras paveikslas signalizuoja apie du pagrindinius iššūkius: šalies automobilių parkas nejaunėja, o atsitraukimas nuo dyzelinių modelių vyksta itin lėtai.

Naujausi rugpjūčio mėnesio duomenys atskleidžia nerimą keliančias tendencijas Lietuvos naudotų automobilių rinkoje. Nors skaičiai rodo skirtingas kryptis – importas krenta, o vidaus prekyba auga – bendras paveikslas signalizuoja apie du pagrindinius iššūkius: šalies automobilių parkas nejaunėja, o atsitraukimas nuo dyzelinių modelių vyksta itin lėtai.

REKLAMA

„AutoTyrimų“ atlikta VĮ „Regitra“ duomenų analizė parodė, kad rugpjūtį pirmą kartą įregistruotų naudotų automobilių skaičius, palyginti su 2024 m. tuo pačiu laikotarpiu, smuko net 11,3 procento (nuo 15 722 vnt. iki 13 951 vnt).

Daugiau naujienų apie Lietuvos automobilių rinką – specialioje rubrikoje.

Šis importo sulėtėjimas reiškia, kad į šalį patenka mažiau naujesnių, tačiau pirmą kartą Lietuvoje įregistruotų naudotų automobilių vidutinis amžius siekė 10,3 metų. 

REKLAMA
REKLAMA

Kaip ir anksčiau, šalyje karaliauja vokiškas trejetas – BMW, „Volkswagen“ ir „Audi“. Be to, net 62,7 proc. šių importuojamų automobilių vis dar yra varomi dyzelinu. Tarp modelių pirmavo 5 serijos BMW (431 vnt.), 3 serijos BMW (423) ir „Volkswagen Passat“ (306). 

REKLAMA

Tuo pat metu šalies vidaus rinka, kurioje lietuviai perparduoda automobilius vieni kitiems, išlieka aktyvi ir netgi šiek tiek auga. Tačiau čia cirkuliuojančių automobilių amžiaus vidurkis gerokai didesnis ir siekia net 14 metų.

Šie du veiksniai – lėtėjantis naujesnių automobilių importas ir aktyvi prekyba senais modeliais viduje – lemia, kad bendras Lietuvos automobilių parko amžius ne tik nejaunėja, bet ir turi tendenciją didėti.

REKLAMA
REKLAMA

Bendros metų tendencijos šį vaizdą tik patvirtina. Per pirmuosius aštuonis 2025-ųjų mėnesius, palyginti su pernai, importas yra sumažėjęs 0,9 proc, o vidaus sandorių skaičius išaugo 3,8 proc.

Peršasi išvada, kad senstantis automobilių parkas išlieka opia Lietuvos problema, turinčia tiesioginių pasekmių tiek eismo saugumui, tiek ekologijai, o rinkos pokyčiai kol kas nežada greitų ir teigiamų permainų.

REKLAMA
Du klausimai: 1. nuo kada pradėjo gerėti (pamiršta infliacija ir kt.), 2. kam jis gerėja (pamiršta eiliniai piliečiai)???
Lietuviai ant tiek bepročiai kad iš gero gyvenimo perka senus laužus.
Dirbantiems žmonėms verslininkai didieji moka minimumą plius keletą EUR tai iš kokių pinigų nupirkti naujesnį auto jokių šansų ir dar nenori kelti ninimumo
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų