• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių puošybos mados keičiasi dažniau negu mes spėjame suprasti, tačiau radikalūs pasikeitimai dažniausiai įvyksta maždaug kas dešimt metų. Kiekviename dešimtmetyje vyravo tam tikros automobilių stiliaus mados, kiekviename dešimtmetyje buvo automobilių puošybos lyderis.
„Gemballa“ automobilių modifikacijų versle sukasi ne vieną dešimtmetį, tačiau devintame dešimtmetyje šio kompanijos vardas buvo žinomas tik labai siauram ratui pirkėjų. 1981 metais savo duris atvėrusi „Gemballa“ turėjo tapti alternatyva prestižiškesnėms, užsirekomendavusioms kompanijoms, tačiau kaip tai padaryti turint labai ribotus išteklius? Prisiminkite, tai buvo laikai, kai nebuvo interneto ir žmonės apie tam tikrus dalykus ar naujoves sužinodavo tik žurnalų, radijo, televizijos arba parodų pagalba.
Iš pradžių „Gemballa“ pradėjo kurti beprotiškai atrodančias kėbulo detales „Porsche 911“ ir „Mercedes Benz W126“ modeliams. Iš pradžių vokiečiai sumontuodavo platesnius sparnus, naujo dizaino buferius, tačiau vėliau viskas peraugo į žymiai rimtesnes modifikacijas. Kai kurie „Gemballa“ kūriniai vietoj tradicinių šoninio vaizdo veidrodėlių turėjo mažyčius ekranus, kurie transliuodavo vaizdą į automobilio viduje esantį ekraną.

Automobilių puošybos mados keičiasi dažniau negu mes spėjame suprasti, tačiau radikalūs pasikeitimai dažniausiai įvyksta maždaug kas dešimt metų. Kiekviename dešimtmetyje vyravo tam tikros automobilių stiliaus mados, kiekviename dešimtmetyje buvo automobilių puošybos lyderis.
„Gemballa“ automobilių modifikacijų versle sukasi ne vieną dešimtmetį, tačiau devintame dešimtmetyje šio kompanijos vardas buvo žinomas tik labai siauram ratui pirkėjų. 1981 metais savo duris atvėrusi „Gemballa“ turėjo tapti alternatyva prestižiškesnėms, užsirekomendavusioms kompanijoms, tačiau kaip tai padaryti turint labai ribotus išteklius? Prisiminkite, tai buvo laikai, kai nebuvo interneto ir žmonės apie tam tikrus dalykus ar naujoves sužinodavo tik žurnalų, radijo, televizijos arba parodų pagalba.
Iš pradžių „Gemballa“ pradėjo kurti beprotiškai atrodančias kėbulo detales „Porsche 911“ ir „Mercedes Benz W126“ modeliams. Iš pradžių vokiečiai sumontuodavo platesnius sparnus, naujo dizaino buferius, tačiau vėliau viskas peraugo į žymiai rimtesnes modifikacijas. Kai kurie „Gemballa“ kūriniai vietoj tradicinių šoninio vaizdo veidrodėlių turėjo mažyčius ekranus, kurie transliuodavo vaizdą į automobilio viduje esantį ekraną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1


Po truputėlį, į „Gemballa“ dirbtuves atvyko vis turtingesni ir turtingesni klientai, kurie norėdavo tik vieno dalyko - išskirtinio automobilio. Kaina ir priemonės nesvarbios, norint apibūdinti galutinį rezultatą, tinka tik vienas žodis - išskirtinis.
1985 metų pradžioje, „Gemballa“ vadovą aplankė įtakingas ir labai turtingas automobilių kolekcionierius iš Jungtinių Arabų Emyratų. Keletą šimtų automobilių savo kolekcijoje turintis šeichas į Vokietiją atvyko su prašymu - patobulinti kurį laiką garaže stovintį „BMW M635 CSi“ kupė.

REKLAMA

b282ec6s-960


Atsižvelgdami į kliento pageidavimus, automobilio išvaizda buvo pakeista per rekordiškai trumpą laiko tarpą - vos keturis mėnesius. Per šį laiko tarpą „Gemballa“ specialistai sukūrė naujo dizaino kėbulo detales, jas pagamino ir sumontavo ant vokiško kupė. Ar tai labai rūpėjo projekto užsakovui? Žinoma, kad ne.
„Gemballa“ neapsiribojo tik automobilio kėbulo pakeitimais. Vokiečiai prabangų kupė aprūpino 15 colių „Ronal Racing“ ratlankiais, kurie buvo gerokai praplatinti. Priekyje sumontuoti ratlankiai buvo 9 colių pločio, o gale - net 13 colių.

REKLAMA
REKLAMA

bb82ec6s-960


„BMW“ interjere taip pat buvo atlikta keletas pakeitimų. Pavyzdžiui, standartines sėdynes pakeitė „Recaro C“ krėslai, centrinėje konsolėje buvo sumontuotas mažytis televizorius, o standartinę garso sistemą pakeitė aukščiausius melomanų standartus atitinkantys garsiakalbiai.
Projekto sąmata įspūdinga - 250.000 Vokietijos markių. Vien už išskirtinio dizaino „Gemballa“ kėbulo detales projekto užsakovas turėjo pakloti net 150.000 Vokietijos markių arba maždaug 76 tūkst. eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

d582ec6s-960


Vis dėlto, kaip ir daugelis unikalios išvaizdos projektų sukurtų Europoje, taip ir geltonąjį ryklį ištiko toks pats likimas. Jis tiesiog buvo paliktas likimo valiai. 2003 metais Jungtinių Valstijų kariai viešėdami Irake surado būtent šį automobilį. Stovintį, niekam nereikalingą ir padengtą milžinišku sluoksniu dulkių.
„Gemballa“ kaip žinodama, praėjus vos keliems mėnesiams nuo geltonojo ryklio pristatymo klientui, pagamino dar šešis taip pat atrodančius „BMW M635 CSi“ egzempliorius. Skirtumas tik tas, jog jie buvo nudažyti juoda spalva ir buvo parduoti už didžiausią pasiūlytą kainą.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų