REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Švelnesnė alkoholio pardavimo tvarka nesulaukė palaiminimo Seime. Parlamentarai nesutiko pritarti, kad alkoholį būtų galima įsigyti jaunesniems asmenims, taip pat imtis švelninti kitų prekybos alkoholiu ribojimų.

Švelnesnė alkoholio pardavimo tvarka nesulaukė palaiminimo Seime. Parlamentarai nesutiko pritarti, kad alkoholį būtų galima įsigyti jaunesniems asmenims, taip pat imtis švelninti kitų prekybos alkoholiu ribojimų.

REKLAMA

Seimas antradienį svarstė Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, tarp kurių dalis valdančiųjų siūlė leisti parduoti alkoholį asmenims nebe nuo 20, o nuo 18 metų amžiaus, taip pat švelninti alkoholio reklamos ribojimus. Taip pat siūlyti ir alkoholio prekybos griežtinimai, pavyzdžiui, prekybą alkoholiu leisti ne nuo 10 val., o nuo 12 val. dienos.

51 Seimo nariai balsavo už, 42 – prieš, 25 susilaikė. Seimo sprendimu, projektas apskritai atmestas. Už pataisų atmetimą balsavo 63 Seimo nariai, prieš buvo 51, o penki siūlė pataisas grąžinti iniciatoriams tobulinti.

Seimo Ekonomikos bei Sveikatos reikalų komitetai siūlė nekeisti dabartinės tvarkos – apsvarstę pataisas, jie pritarė tik keliems palengvinimams. Pasak Sveikatos reikalų komiteto atstovo Aurelijaus Verygos, „būtina išlaikyti šiuo metu galiojantį alkoholio kontrolės politikos tęstinumą“.

REKLAMA
REKLAMA

Komitetams nepritarus didžiajai daliai pasiūlymų, Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnas Eugenijus Gentvilas teigė, kad nemažinant alkoholio įsigijimo amžiaus cenzo nuo 20 iki 18 metų, kitos pataisos projekte yra bereikšmės. Tačiau parlamentaras ragino kolegas Seime pergalvoti alkoholio reklamos draudimus.

REKLAMA

„Nematau problemos, kad sekmadieniais tik iki 15 val. galima įsigyti alkoholinius gėrimus nepykite, jeigu 16 val. popiet neturi, kaltink tik save. Nusistovėjo ši tvarka ir nematau problemų“, – kalbėjo E. Gentvilas.

„Mano įsitikinimu, yra tik vienas straipsnis šiandien vertas dėmesio – ribotas reklamos draudimo atšaukimas“, – pridūrė E. Gentvilas.

Tačiau, anot A. Verygos, informacija apie alkoholinių gėrimų savybes galima gauti ir dabar, ji nėra draudžiama. Todėl parlamentaras nemato prasmės atlaisvinti alkoholio reklamos draudimus.

REKLAMA
REKLAMA

„Dabar taikomasi į internetinę reklamą, kuri yra aktualiausia jaunam žmogui. Kai jūs kalbate apie nealkoholinius gėrimus, pasakykime ir tai, kad nealkoholinių gėrimų pardavimas išaugo šimtais procentų. Ir jūs sakote, kad nebuvo efekto? <...> Mažiausiai, ką šiandien reikėtų reklamuoti, tai alkoholinius gėrimus“, – sakė A. Veryga.

Darbietis Andrius Mazuronis ragino kolegas nepalaikyti įstatymo projekto, nes jis nebėra toks, koks buvo pateikimo metu.

„Jis išsigimė nuo savo pirminės idėjos ir yra visiškai iškastruotas. Iškastruotas nuo pirminių alkoholio kontrolę liberalizuojančių normų, nuo elementaraus sveiko proto ir sveikos logikos. <...> Iškastravot įstatymo projektą, palikdami jį tokį, koks jis buvo, netgi sugriežtinote kai kuriose vietose“, – piktinosi A. Mazuronis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Seimui siūlyta sušvelninti ir alkoholio prekybą masiniuose renginiuose – suvienodinti prekybos tvarką mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose, leidžiant prekiauti tik natūralios fermentacijos gėrimais iki 15 laipsnių. Dabar parodose ir mugėse galima prekiauti alkoholiu iki 15 laipsnių, o masiniuose renginiuose – iki 7,5 laipsnio.

Seimo narys Sergejus Jovaiša siūlė ilginti draudimą prekiauti alkoholiu ir drausti juo prekiauti ne nuo 10 val., o nuo 12 val., tačiau nei Ekonomikos komitetas, nei Seimas tokiam pasiūlymui nepritarė.

Laisvės frakcijos narys Vytautas Mitalas siūlė, kad prekyba alkoholiu būtų leidžiama nebe nuo 20, o nuo 18 metų amžiaus, analogišką pasiūlymą teikė ir Vyriausybė. Tačiau jam nepritarė nei Ekonomikos komitetas, nei Seimas.

REKLAMA

Tačiau Seimas linko pritarti V. Mitalo siūlymui, kad nuo kitų metų gegužės reklama nebūtų laikomi įmonių pavadinimai, kuriuose minimi alkoholiniai gėrimai, taip pat jų prekybos vietose esanti atributika, informacija apie alkoholį socialinių tinklų paskyrose ar internetinėse tarpininkavimo platformose bei ant gėrimo pakuotės esančios nuorodos į gamintojo interneto svetaines ar socialinių tinklų paskyras.

Siūlyta, kad reklama nebūtų laikoma ir pažintinė, mokslinė, istorinė informacija apie alkoholinių gėrimų vartojimo būdus, gamybą, tradicijas, pelnytus apdovanojimus.

Siūlyta ir kad viešasis maitinimas interneto svetainėse ir socialinių tinklų paskyrose taip pat galėtų teikti informaciją apie alkoholinius gėrimus, kai informuojama apie maisto ir šių gėrimų derinimą, degustacijas. Alkoholinius gėrimus gaminančių ar jais prekiaujančių įmonių socialinių tinklų paskyrose siūloma leisti tik nemokamą įrašų apie alkoholinius gėrimus sklaidą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų