„Jie yra tikri europiečiai, europiečiai klajokliai, tačiau neturi valstybės, kuri remtų jų meną, tad parodos tikslas - keisti stereotipus, kuriuos esame susikūrę apie čigonus“.
Taip parodos tikslą įvardija pirmosios galerijos, skirtos tik čigonų menui direktorius, Moritz Pankok. Galerija vadinasi Kai Dikhas ir yra įsikūrusi emblema tapusiame, Haus am Moritzplatz pastate, Kreuzberg Berlyno rajone.
Dažnai, nuomonė, kurią turime susikūrę apie čigonus, yra perpildyta rasistinių stereotipų. Tačiau jei įsigilintume į jų kuriamą 20 amžiaus meną, pamatytume, daugybę individualios raiškos pavyzdžių, kaip šie žmonės mato ir mąsto pasaulį. Darbuose kalba šios etninės grupės vidus, kalba apie tą realybę kokioje jie gyvena ir kokią ją mato.
„Darbai taip pat kalba ir apie daugelį iš mūsų, ir šis požiūris, atsiskleidžiantis darbuose, yra itin vertingas“, - pasakoja M. Pankok.
Šiuolaikinio čigonų meno parodos, tokios kaip „Second site“ vykusi 2006 metais Londone, ar pirmasis Čigonų meno paviljonas Venecijos Bienalėje 2007, pavadintas „Prarastas rojus“ - tai ankstesnės šios Berlyno galerijos rengtos parodos. Galerija siekia tęsti pradėtą parodų ciklą. Pirmoji ciklo paroda buvo atidaryta vakar Berlyne ir eksponuoja ispanų menininkės Lita Cabellut darbus.
„Manome, kad labai svarbu tęsti darbą šia linkme, priartinusią čigonų meną prie komercinių tinklų. Išskyrus Čekijoje esantį Čigonų meno muziejų, Europoje nėra kitos erdvės, kuri rūpintųsi čigonų meno kūrinių eksponavimu ir pardavimu. Visiškai neabejojame, kad šis menas turi savo žiūrovą“, - priduria M. Pankok.
Kai Dikhas galerija prieš pradėdama projektą dirbo su vienu Europos čigonų intelektualų ir menininkų tinklu, kuris jungia čigonų meninio ir politinio identiteto formavimo ir plėtimo tikslus. Galerija bendradarbiauja su nepriklausoma Berlyno muzikos įrašų kompanija Asphalt Tango Records, išleidusia, didelio populiarumo susilaukusį čigonų ir Balkanų muzikos įrašų rinkinį.