Jos muzika – tai magiškas erdvės pojūtis ir Mongolijos stepių atmosfera. Charizmatiškas, keturias oktavas apimanti atlikėjos balsas perteikia mongolų liaudies muzikines tradicijas sukurdama nepakartojamus įspūdžius, o hipnotizuojančiu balsu kviečia keliauti į kraštą, kur nenusakomai giedras dangus, švarus oras ir be galo skaidrus vanduo.
Urna Chahar–Tugchi yra kilusi iš Mongolijos, Ordos regiono – jo ganyklose prabėgo merginos vaikystė. Šimtų avių, karvių, arklių orkestras, gyvulius namo genančių moterų šauksmas, nuostabūs saulėlydžiai Mongolijos stepių ir Gobi dykumos apsuptyje – tai Urną nuo mažumės supusi aplinka, padariusi įtaką dabartinei jos kūrybai. Tačiau gimtinės grožis nesulaikė Urnos nuo jos gimtajame regione moterims neįprastos svajonės – studijuoti. Sulaukusi tėvų pritarimo, Urna išvyko į Mongolijos sostinę, Hohhot miestą, mokytis groti kinų cimbolais. Jos muzikos mokytojui persikrausčius gyventi į Šanchajų Urna neliko pamiršta – didelę pažangą mokantis groti cimbolais padariusią merginą mokytojas pakvietė atvykti studijuoti Šanchajaus Muzikos akademijoje.
Studijuodama Muzikos akademijoje Urna pastebėjo, kad skirtingų etninių grupių ir tradicijų studentai galiausiai suvienodėja, nebelieka artistų išskirtinumo. Tai paskatino namų pasiilgusią merginą prisiminti savo vaikystę, dainavimą stepėse ir daugybę močiutės atliekamų dainų. Todėl didelė dalis dabartinio Urnos repertuaro yra iš jos mylimos močiutės muzikinio lobyno. Šiose dainose aukštinama tėvynė Mongolija, apdainuojamas piemenų gyvenimas, stepės, papročiai, platybėse gyvenančių žmonių svajonės ir kitos temos.
Šiuo metu Urna yra tituluojama geriausia šiuolaikinės Azijos vokaliste: „Urnos dainos klesti dėl neeilinio pločio variacijų, sukuriamų keturias oktavas apimančio balso ir nuostabių intonacijų“, – rašoma „Frankfurter Rundschau“. Jos balse gausu spalvų: nuo galingų prasiveržimų, kurių metu merginos tembras skamba nežmogiškai, iki šiltų, pašnibždomis atliekamų fragmentų. Urnos meistriškumo paslaptį sudaro tradicijų įsisąmoninimas, platus melodijų diapazonas bei merginai žavesio suteikianti budistinė gyvenimo filosofija. Visa tai sukuria atmosferą, kuri klausytojus perkelia į kitas, už kasdienybės ribų egzistuojančias sferas.
Urna savo pirmąjį solinį koncertą surengė studijuodama – 1992 m. gimtajame Ordos mieste. Baigusi studijas akademijoje Urna dirbo su Mongolijos Nacionaliniu orkestru, taip pat dainuodavo nedideliame draugų iš Muzikos akademijos ansamblyje. Vėliau prasidėjo jos pasirodymų tarptautinėje scenoje su įvairių šalių muzikantais metas, merginą atvedęs į pripažinimą. Urna yra dirbusi su „Arzhaan“ ansambliu, „Huun – Huur – Tu“ (Tuvos Respublika), Johannes Burintegus (Mongolija), Dino Dornis (Vokietija), Ken Ohtake (Japonija), Kevin Seddiki (Prancūzija), Lothar Laesser (Austrija), Luigi Cinque (Italija), „Morin Huur“ (Mongolija), Ramesh Shotham (Indija), „Taipei Chinese Orchestra“ (Taivanas), Wu Wei (Kinija) bei daugybe kitų atlikėjų ir ansamblių. Koncertuose Lietuvoje atlikėja pasirodys drauge su žymiu Irano perkusininku, Keyvan Chemirani ir akordeonistu Jerzy Bawol.
Atlikėja yra išleidusi septynis albumus: „URNA Portrait: Tenggeriin Shivuu“ (2012 m.), „Amilal“ (2004 m.), „Hodood“ (2002 m.), „Jamar“ (2001 m.), „Hodood, Oriente“ (1999 m.), „Crossing“ (1997 m.), „Tal Nutag“ (1995 m.). Taip pat Urna suvaidino pagrindinį vaidmenį Byambasuren Davaa filme „Two Horses of Genghis Kahn” (2009 m.). Šiai kino juostai sukurta to paties pavadinimo daina Urna unikaliai perteikia mongolų tautos istoriją.
Urna Chahar–Tugchi – tai daugiau nei meistriška dainavimo technika, nepakartojamas žavesys ir charizma. Jos atliekamos dangiškos muzikos geriausia yra klausytis užmerktomis akimis – tuomet patiriamas atlikėjos dovanojamas pasaulis, kuriame žmogus gyvena holistinį, subalansuotą ir glaudžiai su gamta susijusį gyvenimą. Kviečiame išgirsti ryškiausią gilios ir dvasingos Mongolijos muzikos pavyzdį bei atrasti Urnos spinduliuojamą šviesą, ramybę ir laisvę.