Remdamiesi pirmtakų patirtimi šie flamenko menininkai drąsiai ieško savito stiliaus. Ir šis kelias jiems nėra skausmingas – eksperimentai kūrėjus įkvepia!
Flamenko aistrą broliai paveldėjo iš tėvo ir senelio, garsių šio žanro atstovų, perteikusių palikuonims turtingas tradicijas. Tad Carlosas ir Curro nardo po flamenko stichiją kaip žuvys vandenyje.
„Mes esame gimę flamenkui“, - įsitikinę broliai.
Rizika
Carlosas ir Curro dažnai koncertuoja kartu, yra išleidę bendrą unikalų flamenko mišių albumą. Šis projektas pelnė ne tik flamenko mėgėjų simpatijas – mat dainoms liturginiais tekstais broliai pasitelkė klasikinį styginių kvintetą ir chorą, o patys įliejo į albumo muziką daug improvizacinio polėkio bei aistros.
„Mums patinka išbandyti naujas idėjas, rizikuoti kūryboje“, - prisipažįsta flamenko aistruoliai.
Romantikas
Vien tik tėvo - garsaus gitaristo Antonio Pinanos - pamokų Carlosui nebūtų pakakę įvaldyti ir komponavimo amatą, kuris išgarsino muzikantą ne mažiau už gitaristo talentą. Būtent komponavimo įgūdžiai padeda jam puoselėti labai savitą kūrybos braižą, imtis skirtingų projektų.
Šio gitaristo paletėje dera turbūt visi šiandien gyvuojantys flamenko stiliai. Bet jis ilgai studijavo ir klasikinę gitarą, muzikos teoriją, tad sumaniai naudojasi įgyta patirtimi.
Savo romantiška, stilinga, jaudinamai intymia bei techniškai tobula muzika Carlosas įgijo daug gerbėjų tėvynėje ir svetur.
Trofėjai
Gitaros virtuozas kuria muziką Mursijos šokio trupėms, kino filmams, yra išleidęs savo kūrybos natų rinkinį. 36 metų menininko diskografijoje - jau penki soliniai albumai.
Šiandien C. Pinana – ne tik vienas įdomiausių flamenko kompozitorių ir atlikėjų, bet ir svarbi flamenko judėjimo figūra. Greta spalvingos koncertinės veiklos gitaristas dėsto flamenką Mursijos konservatorijoje, vadovauja flamenko meno mokyklai, yra tarptautinio flamenko festivalio ir gitaros konkurso rengėjas.
Įspūdinga paties Carloso trofėjų kolekcija – jau nuo studijų metų jis renka tarptautinius apdovanojimus flamenko festivaliuose ir konkursuose. Be to, jo veiklą garbingais prizais įvertino Mursijos laikraštis „La Opinion“ bei Emma Egea fondas.
Muzikantas koncertais išmaišė Europą, Artimuosius ir Tolimuosius Rytus, gastroliavo Šiaurės ir Pietų Amerikoje, Afrikoje. Jo scenos partneriai buvo JAV, Maroko, Irako, Egipto, Pakistano, Turkijos, Didžiosios Britanijos ir kitų šalių muzikos įžymybės.
Carloso kūrybingumą liudija ir jo projektų įvairovė. Be „Flamenko mišių“ kolektyvo, jis pasirodo su simfoniniais orkestrais, dviese su perkusininku, rengia trio programas su perkusininku ir kontrabosininku.
Bet turbūt geriausiai flamenko dvasią atskleidžia Kristupo vasaros festivalyje viešėsiantis Carloso Pinanos projektas „Kūnas ir siela“, parengtas su broliu Curro, flamenko šokėja Nadia Marquez ir perkusininku Migueliu Angelu Orengo.
Tai jausmingas koncertas, įspūdingas reginys, perteikiantis tarp liūdesio ir džiaugsmo, meilės ir neapykantos, gyvenimo ir mirties banguojančio flamenko emocijas.
Carloso gitara ir Curro balsas, kuriems paklūsta trapiausi žmogaus jausmų niuansai, spektaklyje įkūnija flamenko sielą, o būsenas judesių kalba perteikianti šokėja – flamenko kūną.
Branda
N. Marquez šoka nuo ketverių metukų. Flamenko paslapčių ji sėmėsi iš žymiausių žanro meistrų, tarp jų - Crystobalo Reyes, El Guito, La Tati, Ciro.
Artistė pasirodo su įžymybių trupėmis, jos gastrolių maršrutai driekiasi nuo Niujorko iki Tokijo. N.Marquez taip pat dėsto flamenką Ispanijos akademijose.
Nadiai dabar 30 metų. Anot žinovų, tai – pradinė amžiaus riba, nuo kurios tradicinio flamenko šokėjai gali siekti savo meno viršūnės. Mat jaunesnio amžiaus kūrėjai nebūna emociškai subrendę perteikti šio žanro dvasią. Dėl to flamenką šoka net šešiasdešimtmečiai ir vyresni profesionalai.
Flamenko koncertą globoja Ispanijos karalystės ambasada.
Flamenko f iesta. Carlos Pinana (flamenko gitara, Ispanija), N. Maequez (flamenko šokėja), Curro Pinana (vokalas), M.A.Orengo (perkusija); originali flamenko muzika ir šokis.
Rugpjūčio 10 d. 20 val. Vilniaus mokytojų namų kieme.
Spauda apie Carlosą Pinaną
„Jo grojimo stilius labai savitas, kalba – tiksli, lyriška, muzikali. Savo subtilia ekspresija tai ypatingas atlikėjas šiurkštumo kupinos šių dienų muzikos kontekste" (Diario de Cordoba).
„Rimtas, brandus ir jausmingas gitaristas, išskirtinės technikos meistras" (El Pais).
„Be jokių abejonių šis gitaristas surado savo vietą ne tik turtingo techninio arsenalo, bet ir muzikinių idėjų dėka. Jis atveria naujus kūrybos kelius ir kartu neleidžia nugrimzti užmarštin tradicijoms" (World Music Magazine).
„Jis – ateities atstovas dabartyje. Ko gero, šiam muzikantui flamenke nebėra paslapčių" (Tiempo Magazine).
„Tai išskirtinis gitaros solistas, besiremiantis savo kūryboje tradicijomis, kurias puikiai žino. Tačiau tos tradicijos jam tampa atspirties tašku avangardiniams sprendimams! Dar daugiau, gitaristo išmanymas ir įgūdžiai leidžia jam pavydėtinai lengvai įveikti techninius sunkumus" (El Olivo Magazine).