Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota

Kone visų sričių medikai – kardiologai, neurologai, psichiatrai ir kiti – nuolat skatina žmonės kuo daugiau judėti. Judėjimas reikalingas, kad apsisaugotume nuo ligų bei greičiau jas įveiktume, be to, judant išsiskiria laimės hormonai. Profesorius Alvydas Juocevičius pabrėžia, kad judėti būtina visiems, o ypatingai ligoniams – mat judant sveikimo bei gijimo kelias gali būti gerokai sėkmingesnis.

„Daugelis vidaus organų sistemų funkcionuoja priklausomai nuo raumenų aktyvumo. Jeigu raumenys dirba, tuomet tos sistemos funkcionuoja, rezervai išlieka dideli ir jos efektyviai dirba. Jeigu raumenys nustoja veikti, tos sistemos praranda savo rezervus“, - laidoje „Sveikas rytojus“ pasakojo Europos Sąjungos Fizinės ir reabilitacinės medicinos valdybos prezidentas A. Juocevičius.

Pabrėžtina judėjimo vandenyje svarba. Sporto medicinos ir fizinės reabilitacinės medicinos gydytojo A. Juocevičiaus teigimu, judėjimas vandenyje suteikia labai didelę naudą visoms organizmo funkcijoms. Vanduo ne tik puikiai atpalaiduoja, bet ir stabilizuoja mūsų kūną.

„Šiltas vanduo atpalaiduoja raumenis, vyksta ciklinė veikla, kuri nuima įtampą. Vanduo yra ta vieta, kur ir temperatūra, ir vanduo stabilizuoja judumo aparatą“, - pasakojo prof. A. Juocevičius.

Nepakankamai judėdami žmonės gali prisišaukti įvairių sveikatos sutrikimų, ypač tai gali įtakoti sąnarių problemas. Pasak prof. A. Juocevičiaus, laiku nesiimant reikiamų priemonių, galima įsisukti į užburtą ratą. Kai nusilpsta žmogaus raumenys, tuomet didėja apkrova kremzlėms, kurios greitai negali atsistatyti.

REKLAMA
REKLAMA

„Pamažu užsiveda degeneracinių pakitimų procesas, todėl reikalingas adekvatus fizinis krūvis, atitinkama mityba bei maisto papildai. Reikalingas atraminis baltymas, kuris palaiko elastingumą, judumo aparatą ir odos būklę“, - pasakojo A. Juocevičius.

Profesorius pabrėžia, kad darniai sąnarių veiklai ypatingai svarbus kolagenas, kurį mes gauname su maistu.

„Kremzlė yra maitinama judesio metu. Ji kaip kempinė. Mes įspaudžiame tą kempinę, o atleidus, į ją priteka audinių skysčio, kuris atneša maisto medžiagas, deguonį. Kremzlėms labai reikalingas kolagenas“, - pasakojo sporto medicinos ir fizinės reabilitacinės medicinos gydytojas prof. A. Juocevičius.

Kolagenas – tai ląstelėms atsinaujinti būtinas baltymas, kuris yra mūsų kūno raiščių ir kremzlių sudėtinė dalis, suteikianti audiniams formą, jėgą ir stiprumą. Senstant kolageno kiekis organizme

mažėja. Kartu mažėja kūno raumenų jėga, raiščių sausgyslių elastingumas, prastėja odos išvaizda, atsiranda sąnarių skausmai. Todėl rekomenduojama papildomai vartoti pirmo ir antro tipo kolageną, tačiau svarbu, kad šis būtų grynos formos ir su vitaminu C.

Net 46 metus plaukimo trenere dirbanti ir ne vieną pasaulio čempioną bei prizininką paruošusi Virginija Juodeikienė laidoje „Sveikas rytojus“ taip pat pasakojo apie judėjimo vandenyje naudą žmogaus sveikatai.

Trenerė teigia, kad vaikus į baseiną atveda tėvai, tikėdamiesi išmokyti juos plaukti arba siekti sportinių aukštumų, o suaugusieji dažniausiai ateina reabilituotis po traumų, dėl stuburo ar sąnarių atstatymo.

„Prieš daug metų reabilituotis padėjome net Saboniui. Išmokinę žmones atitinkamų pratimų, labai sėkmingai prisidedam prie reabilitacijos. Judėjimas vandenyje gali labai daug“, - laidoje pasakojo plaukimo su plaukmenimis trenerė, tarptautinės plaukimo kategorijos teisėja, sporto meistrė V. Juodeikenė.

REKLAMA
REKLAMA

Trenerė V. Juodeikienė pasakoja, jog sąnariai su amžiumi dėvisi, tad jais būtina rūpintis itin atidžiai.

„Aš ir mano kolegės esame patyrusios šitą dalyką. Šie procesai su amžiumi vyksta dėl to, kad jaunystėje gavome labai didelius krūvius savo sąnariams, todėl jie greičiau susidėvi. Iš praktikos, galiu pasakyti, kad vartoju tokius maisto papildus, kaip Cemio Gemze, ir jie man labai padeda“, - pasakojo sporto meistrė V. Juodeikenė.

V. Juodeikienė ragina sveikata susirūpinti gerokai anksčiau ir užbėgti ligoms už akių. Subalansuota mityba, judėjimas, sportas ir kokybiškas miegas turėtų būti kiekvieno žmogaus kasdienybė.

Gairės:

Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
toliau skaitykite
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų