• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gyventojai skaičiuoja, kad apsilankymas kavinėje ar restorane pastaruoju metu pabrango beveik trečdaliu. To neslepia ir patys restoranų ir kavinių vadovai. Anot jų, brango elektra, dujos, maisto produktai, alkoholis, tad kainas teko kelti iki 20 proc.

Gyventojai skaičiuoja, kad apsilankymas kavinėje ar restorane pastaruoju metu pabrango beveik trečdaliu. To neslepia ir patys restoranų ir kavinių vadovai. Anot jų, brango elektra, dujos, maisto produktai, alkoholis, tad kainas teko kelti iki 20 proc.

REKLAMA

Kai kurie ekonomistai primena, kad prieš pusmetį maitinimo įstaigoms buvo sumažintas pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas ir dėl to kainos bent iš dalies turėjo sumažėti. Tačiau vis tiek nutiko atvirkščiai. 

Akivaizdžiai pabrango dienos pietūs

Portalo tv3.lt skaitytoja vilnietė Jurgita skaičiavo, kad pastaruoju metu jai akivaizdžiai pabrango dienos pietūs. 

„Vakar nuėjau dienos pietų ir be sriubos už juos sumokėjau 5 eurus. Dabar tai bene vienas pigiausių variantų. Jeigu pirkčiau ir lėkštę sriubos, dienos pietų kaina jau išaugtų iki 7 ar 8 eurų. 

REKLAMA
REKLAMA

Prieš karantiną kainos tikrai buvo mažesnės, apie 5–6 eurus, o prieš kokius 3 metus iš viso pagrindinis patiekalas kainavo apie 3,5 euro. Tad per šiuos kelis metus kainos augo beveik dvigubai“, – skaičiavo moteris.  

REKLAMA

Dar viena vilnietė Viktorija teigė, kad pabrango ne tik dienos pietūs, bet apskritai visi kavinių ir restoranų patiekalai. 

„Su draugais mėgstame penktadieniais vakarieniauti mieste. Tai pastebėjome, kad po karantino pakilo kainos. Jeigu anksčiau už 12 ar 15 eurų galėdavome nupirkti pagrindinį patiekalą, dabar už šią sumą dažnai išeina tik užkandis. 

Žinoma, yra visokių restoranų pigesnių ir brangesnių, bet kainos augo beveik visur“, – sakė mergina. 

REKLAMA
REKLAMA

Internetiniame tinklapyje dienospietus.lt galima rasti beveik 40 restoranų dienos pietų pasiūlymus. Jų kaina svyruoja nuo nuo 5 iki 10 eurų, priklausomai nuo pasirinkto restorano. 

Klientų nėra, kainos kyla 

Vilniuje veikiančio restorano „Balzac“ vadovė Jadvyga Lobul sakė, kad finansine prasme pakelti žiemos sezoną viešojo maitinimo verslui  yra sudėtinga. 

„Į minusą neiname, bet užsidirbti labai sunku. Apskritai žiemos sezonas nėra lengvas. Be to, dabar daug žmonių serga, kiti saugosi, tad jie mažiau kur išeina. Restoranas neturi tiek svečių, kiek pavyzdžiui turėjome vasarą. Daugiausiai žmonių sulaukiame penktadieniais, kitomis dienomis – daug mažiau. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Be to, išaugo dujų ir elektros kainos. Kartais tenka užduoti sau klausimą, ar tikrai noriu ir toliau likti šiame versle, ar kurti kitą. Sąskaitos už nuomą, energetinius išteklius išaugo kelis kartus“, – komentavo restorano vadovė. 

Anot jos, galimybių paso panaikinimas didelės įtakos žmonių srautams neturės. 

„Galiu sakyti, kad visi mūsų klientai yra pasiskiepiję ir turi galimybių pasus. Tačiau vasaris apskritai yra atostogų metas, žmonės vyksta, ten, kur yra šilčiau. Didesnį restorano užimtumą planuojame tik vasario 14 d. 

REKLAMA

Į kainų kėlimą žiūrime atsargiai, bet kitos išeities neturime, jos augs iki 20 proc. Nes ir mums viskas pabrango. Tiekėjai siunčia informaciją, kad brangsta šampanas ir vynas. Taip pat pabrango ir maisto produktai, ypač aliejus, sviestas ir kiti. Ieškau pigesnių tiekėjų, bet nerandu. Nebent į Lenkiją reikėtų vykti maisto pirkti, bet tai irgi ne išeitis 

Tačiau valstybė gelbsti mūsų verslą, jeigu ne 9 proc. PVM turbūt nebūtų už ką ir „Sodrai“ sumokėti“, – pasakojo J. Lobul. 

REKLAMA

Tikisi, kad panaikinus galimybių pasą klientai grįš 

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos viceprezidentas, „Amber Food“ vadovas Gediminas Balnis tikisi, kad panaikinus galimybių pasą klientai sugrįš. 

„Verslui galimybių pasas padarė nuostolių. Prekybos centruose pirkėjų srautai sumažėjo 30 proc. Tai reiškia, kad tiek žmonių nebeateina ir į prekybos centruose įsikūrusias kavines ir restoranus. 

Galimybių pasas padės susigrąžinti klientus, tačiau šiuo metu daug žmonių serga, kiti mažiau kur eina, nes saugosi. Tad visiškai iš pandemijos išeisime turbūt tik pavasarį“, – prognozavo G. Balnis.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, maitinimo paslaugų kainos tikrai kils, vienintelis klausimas, kiek?  

„Pavyzdžiui, Latvijoje valdžia padeda verslui ir pusę metų kompensuoja elektros sąnaudas. Tačiau Lietuvoje šias sąnaudas prisiima pačios kavinės ir restoranai. Šiuo metu 9 iš 10 restoranų dirba nuostolingai.  

Tad kainos kils, stebime, kad dalis konkurentų, jas pakėlė jau 20 proc.“ – skaičiavo G. Balnis. 

Mažesnis PVM, bet kainos kyla 

„Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas asmeninėje socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje pastebėjo, kad nuo 2021 metų, liepos 1 d. Lietuvoje buvo sumažintas PVM tarifas viešajam maitinimui buvo sumažintas iki 9 proc. 

REKLAMA

Ekonomistas socialinio tinklo vartotojų retoriškai klausė, ar jie pastebėjo mažesnes kainas restoranuose. 

„PVM tarifas sumažėjo nuo 21 proc iki 9 proc. Tik negalvokite, kad jums trūksta pastabumo, bet kainos nesumažėjo (kaip netikėta!). Nepaisant sumažinto PVM tarifo kainos restoranuose ir kavinėse per pusmetį išaugo 6 proc., o metinis augimas jau siekia daugiau nei 8 proc. 

Tiesa, restoranai aukso kalnų ir nežadėjo, nes teigė, kad dėl PVM lengvatos kainos mažės tik šiek tiek, nes papildomas lėšas restoranai panaudos skoloms dengti bei darbuotojų atlyginimams kelti. Visgi, kainos restoranuose ir kavinėse ne tik kad nesumažėjo, bet ir pakilo – ir ne šiek tiek“, – rašė Ž. Mauricas. 

REKLAMA

Anot jo, tokia įvykių seka nestebina, nes tai yra tipinė rinkos reakcija į „laikinai“ sumažinamą PVM tarifą. 

„Tiesa, kai jis vėliau yra padidinamas, kainos kaip mat pakyla lygiai tiek, kiek padidėja tarifas, tačiau tokie pavyzdžiai, deja, netrukdo politikams siūlyti vis naujas PVM lengvatas, kaip priemonę kovoje su kylančiomis kainomis“, – rašė Ž. Mauricas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų