Konkurencijos taryba nutarė pripažinti bendrovės „Oslit“ interneto tinklalapyje skleistą reklamą klaidinančia.
„Oslit“ įpareigota nedelsiant nutraukti nurodytos klaidinančios reklamos naudojimą, jeigu šie veiksmai dar tęsiami. Už klaidinančios reklamos naudojimą bendrovei skirta 23 300 litų piniginė bauda.
Reklamoje buvo teigiama, jog „Statomas trijų korpusų 9 aukštų gyvenamasis pastatas“ bei „viso numatyti 208 butai“.
Tyrimą Konkurencijos taryba atliko Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos persiųsto suklaidintos vartotojos skundo pagrindu. Vartotoja nurodė, kad interneto puslapyje platintoje reklamoje, kurioje reklamuojamas projektas „Karoliukai“, teigiama: „Statomas trijų korpusų 9 aukštų gyvenamasis pastatas“, „viso numatyti 208 butai“, „Naujai pastatytame 9 aukštų gyvenamajame pastate „Karoliniškių Karoliukai“ parduodami dviejų ir trijų kambarių butai nuo 44 kv. m iki 83 kv. m.“
Vartotoja, pasak Konkurencijos tarybos, susidomėjusi minėta reklama, tikėjosi įsigyti reklamuotame name gyvenamąsias patalpas, tačiau jai buvo parduota negyvenamoji patalpa-poilsio patalpa.
Tyrimo metu buvo visapusiškai įvertintos aplinkybės, susijusios su buto įsigijimu – preliminari būsimų nekilnojamųjų daiktų pirkimo-pardavimo sutartis bei patalpų pirkimo-pardavimo sutartis.
Preliminarioje sutartyje yra nurodyta, kad pardavėjas parduoda, o pirkėjas perka 2 kambarių patalpą, kuri toliau sutartyje vadinama butu. Patalpų pirkimo-pardavimo sutartyje pirkimo-pardavimo objektas yra įvardinamas kaip „negyvenamoji patalpa-poilsio patalpa“. Be to, sutartyje nurodyta, kad poilsio patalpos yra pastate – Turizmo centre, o ne kaip reklamoje buvo nurodoma, kad parduodamos patalpos yra gyvenamajame pastate.
Bendrovė „Oslit“ užsiima nekilnojamojo turto projektų vystymu bei pardavimu. Remiantis Reklamos įstatyme nustatytu teisingumo kriterijumi, reklamoje pateiktus reklaminius teiginius galima pripažinti neteisingais, jeigu reklamos davėjas negali pagrįsti šių teiginių teisingumo reklamos naudojimo metu.
Konkurencijos taryba konstatavo, kad tyrimo metu bendrovė reklaminių teiginių teisingumo įrodymų nepateikė. Bendrovės skleista reklama bei kita bendrovės interneto tinklalapyje esanti informacija leidžia daryti prielaidą, kad reklamuojamame name visos patalpos yra gyvenamosios paskirties – t.y. butai. Tuo tarpu iš VĮ „Registrų centras“ pateiktų duomenų matyti, kad statomame pastate yra 144 negyvenamosios paskirties patalpos ir tik 81 butas. „Oslit“ reklama bei jos pateikimo būdas, Konkurencijos tarybos vertinimu, gali paveikti reklamos vartotojų, siekiančių rezervuoti bei pirkti bendrovės parduodamus butus, ekonominį elgesį, kadangi iš skleidžiamos reklamos nėra pagrindo daryti prielaidų, kad namo antrame-devintame aukštuose gali būti ir negyvenamosios paskirties patalpų.
Konkurencijos tarybos įsitikinimu, susipažinęs su „Oslit“ skelbta reklama, reklamos vartotojas gali pagrįstai tikėtis, jog pastarojoje bendrovėje nusipirks gyvenamosios paskirties patalpas. Tikėtina, kad žinodamas teisingą informaciją – t.y., kad statomame name ne visi butai yra gyvenamosios paskirties, reklamos vartotojas pasirinktų kitą patalpą ar kitą bendrovę.
Nustatant baudos dydį atsižvelgta į atsakomybę sunkinančias aplinkybes – į tai, kad bendrovė „Oslit“, Konkurencijos tarybos teigimu, kliudė vykdyti tyrimą neteikdama reikalautos informacijos.