• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Siekiant įgyvendinti savo svajones neretai tenka susitaikyti su faktu, kad gražūs norai materializuojasi tik po kurio laiko. Kartais troškimų išsipildymo tenka laukti kelias dienas, savaites arba mėnesius, o kai kada net ir keletą metų.

REKLAMA
REKLAMA

Saldainio panorusiam vaikui net ir kelios minutės laukimo gali tapti kankinančia amžinybe.

Praėjusio amžiaus septinajame dešimtmetyje Stanfordo universiteto mokslininkas Walteris Mischelsas atliko eksperimentą, kurio metu vaikams tekdavo rinktis vieną iš dviejų pasiūlymų. Pirmuoju atveju vaikas galėjo iš karto gauti vieną saldėsį, antruoju – vaikui tekdavo lukterėti mainais į didesnį kiekį saldėsių. Ilgainiui paaiškėjo, kad tie vaikai, kurie pasirinko galimybę šiek tiek lukterėti ir gauti daugiau saldėsių, asmeniniame gyvenime pasiekė daugiau nei kiti eksperimente dalyvavę bendraamžiai.

REKLAMA

Tokia pati dilema kamuoja ir didžiausių pasaulio bendrovių vadovus. Sutelkti dėmesį į trumpalaikį pelną ar daugiau dėmėsio skirti kelių ar keliasdešimties metų perspektyvai?

Bendrovės „Xinfu“ atstovas Steve'as Tappinas užsiima aukščiausio lygio vadovų mokymais. Šiam specialistui panašaus pasirinkimo dilema iškilo praėjusių metų vasarą, kuomet prieš pat olimpines žaidynes teko Londone ant namo stogo vaišinti kokteliais 50 verslo vadovų iš Kinijos.

REKLAMA
REKLAMA

Vakaro metu svečiai iš Kinijos išklausė „Virgin Group“ verslo istorijos pristatymą. Vadovai išgirdo pasakojimą apie platų „Virgin Group“ veiklos spektrą, kuris apima įvairias verslo nišas nuo bankininkystės iki oro linijų. Vis dėlto labiausiai svečius sužavėjo bendrovės sprendimas griebtis kosmoso turizmo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot S. Tappino, kinai buvo sužavėti „Virgin Galactic“ ryžtu tapti naujos verslo nišos pioniere ir pademonstruoti savo prekės ženklo ambicijas.

S. Tappino įsitikinimu daugelis Kinijos bendrovių pasižymi tokiomis pat gigantomaniškomis ambicijomis ir stengiasi sutelkti dėmesį į ilgalaikę verslo vystymo perspektyvą.

REKLAMA

Jo teigimu, Kinijos bendrovių vadovai siekia po savęs palikti ryškią žymę bendrovės istorijoje ir stengiasi planuoti keliasdešimt ar net 100 metų į priekį

„Savoju, kad vieną dieną „Geely automobiliai riedėtų viso pasaulio gatvėmis, o Kinija taptų automobilius eksportuojančia, o ne importuojančia šalimi“, - susitikimo metu sakė „Geely“ vadovas Shufu Li.

REKLAMA

Elektroninės prekybos bendrovės „Alibaba“ vadovas bendrovės perspektyvą brėžia per visą šimtmetį.

„Alibaba“ įkūrėjo Jacko Ma įsitikinimu reikia žvelgti kuo toliau į ateitį.

S. Tappinas primena, kad tokios kalbos nėra tuščios. Technologijų bendrovė „Lenovo“ prieš 30 metų išsikėlė tikslą tapti viena didžiausių kompiuterių gamintojų pasaulyje. Šiandien kompiuterių rinkoje „Lenovo“ užima antrą poziciją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto energetikos bendrovės „Aggreko“ vadovas Rupertas Soamesas mano, kad planuoti pernelyg toli į priekį neverta, nes pasaulis keičiasi pernelyg greitai.

Jo įsitikinimu, neįmanoma nuspėti, kaip pasaulis atrodys po 100 metų. Anot jo, sudėtinga planuoti net ir 10 ar 5 metus į priekį.

Tuo tarpu S. Tappinas nesutinka su tokiu požiūriu ir sako, kad greiti pasauliniai pokyčiai bei plati verslo vizija yra suderinami. Anot jo, ilgalaikis planavimas yra kur kas dinamiškesnis ir suderinamas su pasaulio rinkoje vykstančiais pokyčiais.

REKLAMA

„Kinijos bendrovių vadovai yra kur kas labiau pripratę prie chaoso“, - sako S. Tappinas. Kinai sutelkia dėmesį į ilgalaikį planavimą, todėl ne taip griežtai vertina ketvirtinių terminų įvykdymą, o toks požiūris leidžia lengviau prisitaikyti prie pokyčių.

REKLAMA

Anot S. Tappino, kinams svarbiau ilgalaikė vizija ir bendras žaidimo planas, o ne kruopštus kasdienių operacijų planavimas.

Tuo tarpu Vakarų bedrovės daugiau dėmesio skiria vos keleriems artimiausiems metams ir pernelyg jautriai reaguoja į ketvirtines ataskaitas.

S. Tappino įsitikinimu, toks požiūris gali tapti kliūtimi, nes vadovai susikoncentruoja į detales ir nebemato bendro vaizdo. Tokį savo įsitikinimą S. Tappinas pagrindžia pavyzdžiais iš 2008 metų finansų krizės, kuri iš dalies kilo dėl finansų institucijų vadovų nenoro vertinti ilgalaikių rizikų ir siekio gerai pasipelnyti per itin trumpą laiką.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Be to, noras pateisinti ketvirtinius lūkesčius sumažina Vakarų bendrovių galimybes kurti lanksčią ilgalaikę strategiją. S. Tappinas tvirtiną, esą ketvirtinių ataskaitų baimė verčia vengti rizikingų verslo galimybių ir apriboja antikrizinių priemonių spektrą.

Didžiausio Kinijoje socialinio tinklo „Renren“ vadovo Joe Cheno teigimu, bendrovės vizijos gylis priklauso ne tiek nuo vadovų kiek nuo akcininkų. Norėdami siekti ilgalaikės vizijos įgyvendinimo vadovai turi gauti akcininkų palaimininmą, o pastarieji ne visada yra nusiteikę laukti savo pelno dalies.

„Renren“ šiuo požiūriu pavyko rasti kompromisą tarp akcininkų ir vadovų. Bendrovė bando žvelgti tris dešimtmečius į priekį.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų