Jei dar prieš metus įmonės savo klientus ar verslo partnerius gausiai lepindavo solidžiomis dovanomis ar suvenyrais, tai šiandien rinkodaros specialistai dovanas su įmonės simbolika renka itin atidžiai ir apgalvotai – ieško originalumo, nebijo šmaikštauti ir išsiskirti iš kitų. Tai parodė verslo dovanas visoje Lietuvoje siūlančios bendrovės „Biuro pasaulis“ atlikta analizė.
Pasak bendrovės generalinio direktoriaus Artūro Tumino, vidutinio dydžio įmonės įsigydamos verslo dovanų investuoja apie 4.000–5.000 litų, o tai keliomis dešimtimis procentų mažiau nei pernai tuo pačiu metu.
„Tačiau sumažėjus spaudos darbų kainoms ir suvokus, kad be rinkodaros verslas gyvuoti negali, vis daugiau Lietuvos kompanijų grįžta prie įprastinių sąnaudų suvenyrams ir verslo dovanoms. Per šių metų 5 mėnesius beveik pasiekėme pernai metų veiklos rodiklį – verslo dovanų apyvarta 2008 m. sausį–gegužę sudarė 100 tūkst. litų. Tarp klientų šiemet ir tokios įmonės, kurioms anksčiau verslo dovanų ar nedidelių suvenyrų kainos nebuvo įkandamos“, – sako „Biuro pasaulio“ vadovas.
Pasak Stanislav Gorbunov, „Biuro pasaulio“ projektų vadovo, iki ekonomikos sulėtėjimo rinkodarai numatytus biudžetus įmonės skirstydavo lengvesne ranka: „Atsakingiau kompanijos parinkdavo tik itin brangias dovanas, o šiandien net tušinukus ar puodelius renkasi kruopščiau, vertina gavėjo poreikius ir įmonės tikslus. Pavyzdžiui, šiomis dienomis dalyvavau susitikime, kuriame labai didelės kompanijos vadovai patys svarstė, ką dovanoti klientams – to anksčiau neteko matyti.“
Specialistai pastebi, kad šiandien įmonės labiau siekia originalumo. Nors tušinukai ar puodukai vis dar yra populiariausi dovanų sąraše, tačiau ir jie pasirenkami įdomesnių formų, spalvų, su papildomomis detalėmis, humoristiniais paveikslėliais ar užrašais.
„Ieškoma pigesnių sprendimų, tačiau džiaugiamės, kad kaina nėra svarbiausias rodiklis. Daugelis supranta, kad nerašantis tušinukas su įmonės simbolika garbės neteikia net ir pačiai solidžiausiai ar kokybiškiausiai dirbančiai kompanijai“, – sako S.Gorbunov.