REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos Parlamentas antradienį patvirtino anglies dioksido emisijų mažinimo tikslus, numatančius, kad iki 2035 metų būtų uždrausta pardavinėti naujus šias dujas išmetančius benzininius ir dyzelinius automobilius, taip pašalindamas paskutinę teisinę kliūtį.

Europos Parlamentas antradienį patvirtino anglies dioksido emisijų mažinimo tikslus, numatančius, kad iki 2035 metų būtų uždrausta pardavinėti naujus šias dujas išmetančius benzininius ir dyzelinius automobilius, taip pašalindamas paskutinę teisinę kliūtį.

REKLAMA

ES valstybės narės jau patvirtino teisės aktą, kuris dabar oficialiai taps įstatymu, nepaisant konservatorių – didžiausios Europos Parlamento frakcijos – pasipriešinimo.

Įstatymo projekto šalininkai tvirtino, kad taip Europos automobilių gamintojams bus suteiktas aiškus terminas, per kurį bus pereita prie nulinės emisijos elektromobilių.

Tai savo ruožtu parems ambicingą Europos Sąjungos planą iki 2050 metų tapti „neutralia klimato kaitos atžvilgiu“ ekonomika, kurios šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisija būtų lygi nuliui.

REKLAMA
REKLAMA

„Priminsiu, kad nuo praėjusių metų iki šių metų pabaigos Kinija tarptautinėje rinkoje pateiks 80 elektromobilių modelių“, – perspėjo Europos Komisijos pirmininkės pavaduotojas Fransas Timmermansas.

REKLAMA

„Tai geri automobiliai. Tai automobiliai, kurie bus vis labiau įperkami, ir mes turime su tuo konkuruoti. Negalime užleisti šios esminės pramonės pašaliečiams.“

Visgi oponentai tvirtina, kad pramonė nėra pasirengusi tokiam dramatiškam vidaus degimo varikliu varomų transporto priemonių gamybos nutraukimui ir kad šimtams tūkstančių darbo vietų gresia pavojus.

„Mūsų pasiūlymas yra <...> leisti rinkai pačiai nuspręsti, kokia technologija yra geriausia mūsų tikslams pasiekti“, – sakė europarlamentaras Jensas Gieseke, centro dešiniųjų Europos Liaudies Partijos narys.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, Žaliųjų partijos ir socialistų argumentus, kad elektromobilių eksploatacija yra pigesnė, paneigė energijos kainų krizė.

„Vokietijoje vidaus degimo variklių gamyboje dirba 600 tūkst. žmonių, toms darbo vietoms gresia pavojus“, – pareiškė jis, ragindamas Europos Komisiją persvarstyti planus išplėsti draudimą ir sunkvežimiams bei autobusams.

Oponentai taip pat teigia, kad elektromobilių baterijas užsienyje gamina Europos konkurentės, pavyzdžiui, JAV, visgi F. Timmermansas mano, kad dėl ES remiamų investicijų gamyba Europoje padidės.  

Įstatymas patvirtintas 340 narių balsavus už, 279 – prieš ir 21-am susilaikius.

Teks lietuviams arklius balnoti
Teks lietuviams arklius balnoti
Lietuvoje baigia subyrėti tiltai, ir autostrados visos jau duobėtos , o mums aiškina apie pažangą ir kovą su klimato kaita, juokas ima ! Kai toku greičiu degraduoja kelių infrastuktūra, neišeina svajoti apie įkrovimo stotelių tinklą.. Tas pats laukia ir geležinkelių, deja.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų