REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo šių metų įsigaliojo nauja kelių mokesčio apskaičiavimo tvarka, bet naujais pokyčiais patenkinti ne visi. O kol Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) kalbasi apie naujų taisyklių galimas spragas, vairuotojams tenka papildomai sumokėti ir kelis šimtus eurų, nors to esą ir būtų galima išvengti.

Nuo šių metų įsigaliojo nauja kelių mokesčio apskaičiavimo tvarka, bet naujais pokyčiais patenkinti ne visi. O kol Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) kalbasi apie naujų taisyklių galimas spragas, vairuotojams tenka papildomai sumokėti ir kelis šimtus eurų, nors to esą ir būtų galima išvengti.

REKLAMA

Pagal naująją tvarką kelių mokesčio apskaičiavimo metu yra vertinamas transporto priemonės ašių skaičius ir transporto priemonės išmetamųjų teršalų lygis – Euro klasė. 

Naujasis apmokestinimo už kelius mokestis, kaip ir iki šiol, yra taikomas keleivinėms (M2 ir M3 kategorijų) ir krovininėms (N1, N2, N3 kategorijų) transporto priemonėms. 

Įprastai tai, kokią Euro klasę atitinka transporto priemonė, galima surasti jos registracijos liudijime, už kurio išdavimą ir duomenų administravimą yra atsakinga valstybinė įmonė „Regitra“. 

REKLAMA
REKLAMA

Tenka sumokėti šimtus eurų

Tačiau tokių transporto priemonių valdytojai skundžiasi, kad naujoji tvarka nėra sąžininga jų atžvilgiu. Jeigu registracijos liudijime nėra aiškiai nurodoma Euro klasė, vėliau jiems tenka mokėti šimtus eurų arba permokėti už naudojimąsi keliais.

REKLAMA

Techninės apžiūros įmonių asociacijos atstovas Renaldas Gabartas naujienų portalui tv3.lt paaiškino, kad viena didžiausių problemų, su kuria susidūrė komercinės paskirties automobilių savininkai ar valdytojai – tai neteisingas transporto priemonės apmokestinimas.

„Nors deklaruojama, kad kelių mokestis skaičiuojamas atsižvelgiant į išmetamųjų teršalų lygį (Euro klasę), jei transporto priemonės registracijos liudijime tokio įrašo nėra, automobilis vertinamas kaip didžiausias įmanomas teršėjas ir apmokestinamas kaip Euro 0 klasės atstovas.

REKLAMA
REKLAMA

Net tais atvejais, jei iš tiesų jo emisija atitinka Euro IV ar net Euro VI standartą, o tai kainuoja bemaž dvigubai daugiau“, – kalbėjo pašnekovas.

Šiuo metu registracijos liudijime esanti grafa „V.9“, kur ir yra žymimas teršalų lygis, atsirado tik 2018 metų gruodį. Pasak R. Gabarto, dėl šios priežasties net iki 80 proc. transporto priemonių tokio įrašo tiesiog neturi, t. y. nėra tiksliai žinoma, kuriai Euro klasei priskiriamas automobilis.

„Nenorėdami mokėti nepagrįstai didelio kelių mokesčio, pagal šiuo metu galiojančią tvarką privalo įrodyti, kokiai Euro klasei jų automobilis priskiriamas. Ši procedūra taip pat brangi ir imli laikui: kreipiamasi į transporto priemonės gamintojo atstovą dėl originalaus kilmės dokumento (COC sertifikato) dublikato išdavimo, o tai kainuoja iki 300 eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Išrašai iš įvairių interneto svetainių nėra tinkami. Su COC ar jo dublikatu reikia kreiptis į „Regitrą“ dėl išmetamųjų teršalų lygio – Euro klasės – įrašymo registracijos liudijime. „Regitra“ reikalauja ekspertizės pažymos, kad emisijos sertifikatas yra būtent to automobilio, kurio registracijos liudijime, grafoje „V.9“, nebuvo jokios informacijos. Ši procedūra gali kainuoti dar apie 100 eurų“, – paaiškino R. Gabartas.

LAKD sprendimas prieštarauja Vyriausybės nutarimui?

Pasak pašnekovo, klausimų kelia ir tai, kad kelių naudojo mokesčio tarifus pakoregavę LAKD atstovai nenumatė paprastesnių būdų transporto priemonės Euro klasei nustatyti.

REKLAMA

„Pavyzdžiui, Vyriausybės nutarime „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ yra užfiksuota, kad „transporto priemonės, pirmą kartą įregistruotos Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominės erdvės valstybėje po 2006 m. spalio 1 d., atitinka Euro IV arba mažiau taršią emisijos klasę“. T. y., jei automobilis įregistruotas po nurodytos datos ar vėliau, jis laikomas kaip minimum atitinkančiu EURO IV klasę.

Tuo metu LAKD teigia, kad, „jei išmetamųjų teršalų lygis nėra nurodytas registracijos liudijime, įsigyjant e-vinjetę renkamasi „Nenurodyta“ (Euro 0)“, – apie dabartinės tvarkos neapibrėžtumą kalbėjo R. Gabartas.

REKLAMA

Be to, R. Gabartas sako, kad tai, kada ir kokia Euro klasė įsigaliojo, fiksuojama oficialiuose Europos Sąjungos informacijos šaltiniuose.

„Todėl pakaktų analogiško nacionalinio teisės akto – Vyriausybės nutarimo ir transporto priemonių savininkai ar valdytojai neprivalėtų įrodinėti akivaizdžių tiesų ir mokėti nepagrįstai didelio kelių mokesčio.

Tarkime, Belgijoje tai yra vienas iš kelių mokesčio apskaičiavimo būdų – greta V.9“ grafos tech.pase, COC sertifikato, saugios transporto priemonės sertifikato ETMK“, – teigė R. Gabartas.

Už kelius permokama, o sprendimo dar nerado

Tuo metu LAKD atstovai tarsi pripažįsta, kad šiuo metu yra pastebimas naujos tvarkos netobulumas, todėl visai neseniai buvo suplanuotas suinteresuotų šalių, organizacijų ir institucijų susitikimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip naujienų portalui tv3.lt komentavo LAKD Komunikacijos skyriaus atstovas Saulius Jansonas, šio susitikimo metu aptarti klausimai, susiję su naująja kelių naudotojo mokesčio apskaičiavimo tvarka, įskaitant ir Euro klasės nustatymą, taip pat buvo išsakyti skirtingų organizacijų siūlymai bei aptartos galimai tobulintinos šio proceso sritys.

„Galime užtikrinti – situacija bendrovei yra svarbi, šiuo metu mums ypač svarbu tinkamai valdyti klientų, t. y. kelių naudotojų, lūkesčius. Nors šioje situacijoje vadovaujamės nustatytomis atsakomybių ribomis, visgi dedame visas papildomas pastangas, kad šis pokyčių procesas būtų kuo sklandesnis ir aiškesnis vartotojams.

REKLAMA

Ir inicijuojame su atsakingomis skirtingų atsakomybių bei kompetencijų institucijomis susitikimus, kad suderintume konkrečius galimus veiksmus tarpinstituciniu lygmeniu, svarstomos įvairios galimybės. Jei bus suderinti teisiškai pagrįsti pakeitimai – Kelių direkcija pasirūpins jų sudiegimu į sistemas. Visgi mūsų veikla vykdoma ne tik atsakomybių, bet ir kompetencijos ribose“, – paaiškino S. Jansonas.

LAKD atstovai primena, kad, jei transporto priemonės registracijos liudijime transporto priemonės Euro klasė nėra nurodyta, ją vairuotojai gali patikrinti VĮ „Regitra“ duomenų bazėje.

Tačiau, jei Euro klasės informacija nėra pateikta nei registracijos liudijime, nei „Regitra“ duomenų bazėje, reikalingi Euro klasės duomenys minimose duomenų bazėse gali būti papildyti įmonei „Regitra“ pateikus Europos Sąjungos atitikties liudijimą (jeigu transporto priemonė nebuvo perdirbta. Jį gali išduoti gamintojas arba jo įgaliotas atstovas) arba pateikus Lietuvoje išduotą techninės ekspertizės pažymą, kurias išduoda techninės ekspertizės įmonės visoje Lietuvoje.

Visi transporto priemonių valdytojai, kaip ir anksčiau, gali užsisakyti naują transporto priemonės registracijos liudijimą, kuriame būtų įtraukta ir transporto priemonės Euro klasė. Šį procesą taip pat vykdo „Regitra“.

Tai atėjo laikai VAGYSTĖS , MELAS , APGAULĖS kontrolės jokios teisėsauga dirba pagal PYDERLANZBERGINĖS ŠAIKOS nurodymus valdašūdžei vage viešai ir dar rėke mažai .
ir bauduvos respublika, nieko naujo, jau tai pakauteme 2008 m. prie koncervu ir kubilo
O jei pradėjus ieškoti kur dingo kelių fondo pinigai "senųjų bebrų" valdymo laikotarpiu ir vėliau, ar nepasirodys, kad galima visus mūsų kelius perdaryti į lenkiškus? Blinkevičiūtė to nedarys, tada ar bus kam ieškoti? Pradingę gigantiškos sumos ir kur (ar pas ką)?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų