Viską aptarkite su specialistais
Norėdami tinkamai atlikti pasiruošimo darbus turite juos aptarti – tiek su jūsų naudojamos Verslo valdymo sistemos (VVS), tiek su būsimos el. parduotuvės kūrėjais.
„Jei to nepadarysite prieš el. parduotuvės kūrimo procesą, greičiausiai atsiras įvairių trukdžių, dėl kurių gali užtrukti projekto įgyvendinimas bei išaugti biudžetas. Būna blogų atvejų, kai jau įsibėgėjus darbams paaiškėja, kad VVS nėra pritaikyta integracijoms arba turi skirtingą sandėlio ir apskaitos valdymo logiką.
Negerai, kai el. parduotuvės kūrėjai paskutiniu momentu susirūpina integracijomis su verslo valdymo sistemos funkcijomis: buhalterija, sandėliu, likučiais, kainodara, sąskaitų importu–eksportu, klientų duomenų baze ir kitais klausimais. Šiuos klausimus reikėtų spręsti el. komercijos įgyvendinimo pradžioje“, - pasakoja verslo valdymo sistemas kuriančios bendrovės „B-NOVO Technologies“ direktorė Daiva Jankuvienė.
Sutvarkykite apskaitą ir VVS
Kuriamą el. parduotuvę reikia suderinti su įmonės buhalterine apskaita ir verslo valdymo sistema.
„Kuriant rimtą internetinę parduotuvę daug duomenų apie prekes bus imama tiesiai iš VVS ir atvaizduojama el. parduotuvėje. Tad visi prekių apibūdinimai, kodai, kainos turi būti tinkamai sutvarkyti“, - sako elektronines parduotuves kuriančios bendrovės „WEB Partners“ direktorius Mindaugas Juodaitis.
Rinkitės nemokamą atviro kodo platformą
Platformą savo el. parduotuvei galite rinktis nemokamą (atviro kodo) arba mokamą (komercinę). Abiem atvejais ją teks pritaikyti pagal jūsų poreikius. „Savo klientams rekomenduoju rinktis nemokamą atvirojo kodo platformą. Tai ne tik pigiau, bet ir suteikia galimybę neprisirišti prie konkretaus kūrėjo – jūs visada galėsite laisvai keisti vystytoją, nesibaimindami, kad kūrėjai gali bankrutuoti ar nemotyvuotai padidinti paslaugų kainas“, - aiškina pašnekovas.
Tačiau, pasak jo, ne visada rinkos populiariausios sistemos, tokios kaip „PrestaShop“ ar „Magento“, yra geriausias sprendimas.
„Jos turi daug galimo funkcionalumo, tačiau praktika rodo, kad didžioji jo dalis lieka nepanaudota, o specifinius poreikius tenka įgyvendinti sudėtingos sistemos ribose. Todėl dažnu atveju „Drupal Commerce“ pasirinkimas yra geras variantas“, - dėsto „WEB Partners“ vadovas.
Trys pagrindiniai kūrimo etapai
Kai jau viską aptarsite ir tinkamai pasiruošite, prasidės el. parduotuvės kūrimo darbai, kuriuos paprastai galima suskirstyti į tris pagrindinius etapus. Pirmiausia kuriama strategija, daromas planavimas, projektavimas. Šiame etape tiriami konkurentai, aiškinamasi, kas bus parduotuvės klientai, nagrinėjamas jų elgesys ir pagal tai stengiamasi sustyguoti visą parduotuvės veiklą bei verslo logiką.
Antras etapas – pats parduotuvės kūrimas: techniniai sprendimai, dizainas, pritaikymas mobiliesiems įrenginiams, integracijos su VVS ir panašiai.
Šiame etape daug lemia teisingos verslo valdymo sistemos pasirinkimas, nes tai leis turėti didesnes verslo vystymo galimybes. Toliau jau vyktų darbas su klientais, nuolatinė priežiūra, rinkodara ir tolesnis nuoseklus vystymas bei tobulinimas.
„Labai svarbu – neužsigriebti per daug iš karto. Geriau startuoti su mažesniu parduotuvės variantu ir plėtoti veiklą atsižvelgiant vyraujančias tendencijas, konkurentų ir klientų elgesį. Kitaip tariant – veikti etapais, vystyti produktą žingsnis po žingsnio“, - pataria M. Juodaitis. Interneto parduotuvės kūrėjas turėtų išmanyti rinkodarą
Dar vienas svarbus akcentas, pasak Mindaugo Juodaičio, kad el. parduotuvės kūrėjai gerai išmanytų ne tik dizainą ir programavimą, bet ir rinkodarą. „Rinkodara el. parduotuvės veiklai yra labai svarbi, todėl planuojant pardavimus internetu, reikia žinoti įvairius su tuo susijusius niuansus, kad vykdyti rinkodaros kampanijas būtų patogu ir efektyvu“, - akcentuoja pašnekovas.
Reikia ruoštis rimtai
Interneto parduotuvės veiklą reikia rimtai įvertinti, nes ją galima prilyginti įprastos parduotuvės atidarymui: reikia teisingai pasiruošti, numatyti reikiamas investicijas, turėti atsakingus žmones, o svarbiausia – nuolat skirti dėmesio ir globoti.
„Tik tokiu atveju turite galimybę gauti tinkamą finansinę grąžą“, – akcentuoja elektronines parduotuves kuriančios bendrovės direktorius.