„Kad ir kokias paslaugas pardavinėtumėte jūsų pareiga – patenkinti klientą“, - sako „Virgin“ korporacijos įkūrėjas Richardas Bransonas. Anot jo, didelį vaidmenį bendrovėse atlieka asmenys, kurie tiesiogiai bendrauja su klientu. R. Bransono teigimu pardavėjai bei konsultantai turi spinduliuoti geromis emocijomis, kantrybe ir savo srities išmanymu. Vis dėlto verslininko įsitikinimu harmoninga parduotuotuvė – tai ne tik darbuotojai, bet ir aplinka, kuri yra ne mažiau svarbi nei žmogiškieji ištekliai, rašo entrepreneur.com.
„Gero dizaino dėka turi būti sukurta tokia aplinka, kurioje mielai dirbtų darbuotojai ir lankytųsi klientai“, - teigia R. Bransonas.
Dėmesys detalėms leidžia sukurti idealią aplinką. R. Bransonas sako pamoką apie dizaino svarbą išmokęs kurdamas pirmąją parduotuvę.
1971 Londone duris atvėrė muzikos įrašų praduotuvė „Virgin Records“. Ši vieta tapo R. Bransono draugų susibūrimo vieta, kurioje jie klausė muzikos ir maloniai leido laiką. Pirkėjai turėjo galimybę pasiklausyti muzikos prieš įsigydami plokštelę arba tiesiog paplepėti su draugais ant kušetės. Anot R. Bransono, tuomet jis suprato kaip svarbu sukurti erdvę, kurioje bendraminčiai galėtų ne tik įsigyti pageidaujamą prekę, bet ir pasidalinti savo įspūdžiais apie muziką, mobiliasias programėles, keliones ar net bankininkystę.
Bankai tapo ta niša į kurios aptarnavimo sritį „Virgin“ įkūrėjas atnešė šviežio oro gūsį. Įkūręs „Virgin Money“ R. Bransonas susidūrė su dilema: kaip suderinti konservatyvų įvaizdį turintį finansinių paslaugų teikimą su „Virgin“ mėgstama žaisminga atmosfera.
„Virgin“ kūrybinė grupė nutarė atsisakyti eilių bankuose ir tradicinio kasininkės langelio. Bankas tapo milžiniška svetaine. „Virgin Money“ klientai gali ilsėtis patogiose sofose ir foteliuose, prie kavos staliuko bendrauti su draugais, kolegomis bei banko darbuotojais. Banko patalpose klientai gali naudotis bevieliu interneto ryšiu ir atlikti savo darbus bei skaityti „Virgin Money“ pateikiamus laikraščius. R. Bransono komandos dėka bankas tapo miela vieta praleisti laiką.
R. Bransonas pataria įrengiant patalpas apgalvoti skirtingus klientų poreikius. Vieni klientai oro uoste nori pailsėti tuo tarpu kitiems svarbiau atlikti darbines užduotis. Kurdami „Virgin America's Terminal 2“ San Franciske bendrovės darbuotojai įrengė dvi atskiras zonas. Viena skirta darbo bitėms. Ši vieta yra aprūpinta interneto ryšiu, elektros rozetėmis bei darbui pritaikytais krėslais.
Tuo tarpu rekreacijos pageidaujantiems klientams skirta erdvė siūlo jogos kambarį, poilsio kambarį, restoranus, kuriuose dirba aukštos kvalifikacijos virėjai bei pardutuves, kuriose galima rasti daugiau nei įprastinių suvenyrų pateikiamų tradiciniuose oro uostuose. Dėl šių pastangų „Virgin“ bendrovės terminalas tapo tapo tam tikra turistine atrakcija, o ne nuobodžia laukimo sale, kurią norisi kuo greičiau palikti.
R. Bransonas nepritaria greito maisto restoranuose taikomai praktikai, kuomet vienas verslo modelis yra kopijuojamas visuose pasaulio kraštuose. Anot jo, kiekviena vietovė turi savo specifinių poreių, todėl įrengiant parduotuves skirtinguose regionuose derėtų išsaugoti bendrovės vertybes, bet ne detales. „Virgin“ vadovo teigimu derėtų atsižvelgti į darbuotojų, kurie nuolat bendrauja su tos vietovės klientais, pasiūlymus ir pagal juos modifikuoti patalpas taip, kad būtų išpildyti vietos klientų poreikiai.
„Virgin“ sveikatingumo klubuose, kurie veikia gyvenamųjų namų teritorijose yra įrengti vaiko priežiūros centrai, kuriuose tėvai gali palikti savo atžalas. Tuo tarpu verslo centruose veikiančios sporto salės siūlo po aktyvios treniruotės apsikirpti pas „Virgin“ kirpėjus.
R. Bransono manymu kuriant verslą negalima nustumti dizaino į antrą planą, nes aplinka lemia klientų nuotaiką. „Atsipalaidavę ir laimingi klientai, kurie žino, kad bendrovė juos vertina yra labiau linkę bendrauti su įmonės darbuotojais ir uždavinėti klausimus, kurie ilgainiui padeda sukurti geresnes paslaugas bei produktus“, - sako verslininkas.