REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienas sėkmingiausių žmonijos istorijoje kada nors sukurtų automobilių neabejotinai yra „Ford Model T“. Galbūt kitos įmonės gali pasigirti ir didesniu parduotų modelių skaičiumi, tačiau „Ford“ sugebėjo parduoti 17 milijonų šios markės automobilių nuo 1908 iki 1927 metų, kai nuosavos mašinos dar buvo retenybė, rašo „Business insider“.

REKLAMA
REKLAMA

„Ford Model T“ buvo toks sėkmingas, kad beveik visi perkamiausi automobiliai vėliau pritaikė jo formulę. Jis buvo nebrangus ir patikimas, nes sukurtas didelės įmonės, turėjusios šimtus pardavėjų ir apmokytų mechanikų.

REKLAMA

Visi kiti sėkmingi modeliai, nuo „Volkswagen Passat“ iki „Toyota Corolla“ turi „Ford Model T“ būdingų bruožų. Pirmiausia, juos gaminant buvo orientuojamasi į masinį taupantį pirkėją. Kitas bendras bruožas – beveik visi perkamiausių automobilių modeliai buvo pristatyti iki tol, kol dėl Arabų naftos embargo drastiškai šoktelėjo naftos kainos septintojo dešimtmečio pradžioje. Automobilius parduodančios įmonės tuomet pasiūlė 4 cilindrų variklius turinčius ekonomiškus automobilius, kurie leido važinėti drastiškai nekarpant šeimos biudžeto. Dauguma šių automobilių sėkmingai parduodami ir šiandieną, kai naftos kaina pasaulyje nuolat brangsta.

REKLAMA
REKLAMA

Beveik visi sąraše esantys automobiliai taip pat yra gaminami ir parduodami visame pasaulyje. „Volkswagen Beetle“ – JAV ir Europoje. „Volkswagen Passat“ yra gaminamas JAV ir Kinijoje. Dar keli perkamiausių automobilių modeliai gaminami Japonijoje, o parduodami visuose didžiausiuose pasaulio miestuose.

„The Wall Street Journal“ išanalizavo daugybę duomenų – publikacijas apie automobilių industriją, specialius tyrimus ir automobilių bendrovių pateikiamą informaciją ir paskelbė sėkmingiausių visų laikų parduotų automobilių sąrašą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

10. „Impala“ (1958 –)

Chevrole Impala (Wikimedia Commons nuotr. )Chevrole Impala (Wikimedia Commons nuotr. )

Parduota modelių: 14 milijonų

Gamintojas: „General Motors“ (GM) Kaina: 25 760 tūkst. dolerių (naujausiais duomenimis) Tipas: vidutinės kainos, V6 kupėGM, didžiausia pasaulyje automobilių gaminimo kompanija perkamiausių visų laikų automobilių dešimtuke turi tik vieną modelį. Viena to priežasčių gali būti ta, kad GM yra įmonė, turinti daugybę skirtingų ir mažiau žinomų prekės ženklų.

„Impala“ iš kitų dešimtuko modelių išsiskiria tuo, kad yra gana didelis 2 durų kupė. Jis kurį laiką buvo gaminamas net su dideliu 8 cilindrų varikliu ir tapo kai kurių sportinių automobilių ekvivalentu. Ankstyvais 1960–aisiais „Chevrolet“ pradėjo gaminti ir 4 durų modelį. Per 10 kartų automobilis buvo iš esmės modernizuotas. Artimiausias patobulintas „Impala“ bus pristatytas 2014 metais. Dabar pirminis 2 durų „Impala“ modelis jau nebegaminamas.

REKLAMA

9. „Passat“ (1973 – )

Volkswagen Passat (nuotr. jalopnik ) (nuotr. Balsas.lt)Volkswagen Passat (nuotr. jalopnik )

Parduota modelių: 15,5 milijono

Gamintojas: „Volkswagen“ Kaina: 19 995 tūkst. dolerių (naujausiais duomenimis) Tipas: vidutinės kainos, 5 cilindrų variklis, 4 durų.„Passat“ turi 5 cilindrų variklį, kuris vienu metu leidžia mėgautis automobilio galia ir keliauti taupiai. „Passat“ kainuoja daugiau negu sedanas „Jetta“ ir mažiau negu „Volkswagen CC“. Šis modelis leido „Volkswagen“ gerokai padidinti kuklius pardavimus JAV. Dabar jis JAV rinkoje konkuruoja kartu su kitais didžiųjų pasaulio automobilių gamintojų vidutinio dydžio sedanais. „Volkswagen“ supranta, kad sedanai gali būti parduodami tiek individualiems vairuotojams, tiek ir šeimoms, todėl yra ypatingai svarbūs siekiant padidinti rinkos dalį.

REKLAMA

8.„Model T“(1908–1927)

Ford Model T (Wikimedia Commons nuotr. )Ford Model T (Wikimedia Commons nuotr. )

Parduota modelių: 16,5 milijono

Gamintojas: „Ford“ Kaina: 260 dolerių (1920–aisiais) Tipas: pirmas masinės gamybos sedanasPuikiai žinoma, kokią reikšmę „Model T“ turėjo Amerikos visuomenėje ir kokio pasisekimo susilaukė tarp vartotojų. Henris Fordas praeitame šimtmetyje sukūrė modernią automobilių surinkimo liniją. Automobilių, kurie buvo nebrangūs pagal 20–ojo amžiaus pradžios standartus, paklausa paskatino „Ford“ įkūrėją steigti modernią gamybos sistemą, kuri leido „Ford“ įdarbinti tūkstančius žmonių Detroite ir mokėti santykinai didelius atlyginimus. Kitas šio modelio efektas buvo tas, kad „Ford Model T“ leido tapti automobilių savininkais milijonams amerikiečių. Pirmosios automobilio versijos buvo parduodamos už 1000 dolerių, o vėlesnės – maždaug už 300 dolerių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

7.„Accord“ (1976 – )

Honda Accord Gamintojų nuotr.Honda Accord (Gamintojų nuotr.)

Parduota modelių: 17,5 milijono

Gamintojas: „Honda“ Kaina: 21 380 dolerių (naujausiais duomenimis) Tipas: nebrangus, 4 cilindrų variklis, vidutinio dydžio sedanas„Accord“ yra vidutinio dydžio „Honda“ automobilis. Jis didesnis ir brangesnis negu „Civic“, bet ne toks brangus kaip japonų visureigiai ar hibridiniai automobiliai. „Accord“ buvo vienas tų modelių, kuris išpopuliarėjo dėl ankstyvais 1970–aisiais metais pakilusių naftos ir dujų kainų. „Accord“ pirmiausiai pradėtas pardavinėti Japonijoje, o vėliau buvo importuojamas į JAV ir tapo vienu pirmųjų į JAV importuotų japoniškų automobilių. Iki šiol „Accord“ jau buvo tobulintas 9 kartus, o naujausias modelis pasirodys 2013 metais. Bazinis „Accord“ turi 4 cilindrų variklį, tačiau, gali būti parduodamas su daugybe patobulinimų, pavyzdžiui, 6 cilindrų varikliu, kuris leidžia mėgautis didesniu greičiu ir galia. Bazinė brangiausių „Accord“ automobilių kaina prasideda nuo maždaug 30 tūkstančių dolerių.

REKLAMA

6. „Civic“ ( 1972 –)

Honda Civic Gamintojų nuotr.Honda Civic (Gamintojų nuotr.)

Parduota modelių: 18,5 milijono

Gamintojas: „Honda“ Kaina: 15 605 dolerių (naujausiais duomenimis) Tipas: nebrangus, 4 cilindrų variklis, sedanasIki 1972 metų „Civic“ debiuto, „Honda“ pirmiausiai buvo žinoma tik dėl motociklų gamybos. Dabar šis modelis yra vienas populiariausių JAV. Bazinė kaina siekia 15 605 dolerius, bet „Honda“ siūlo įvairiausių patobulinimų už kuriuos reikia mokėti gerokai daugiau. Tačiau gamintojai išlaiko ir bazinę platformą tiems, kurie nori sutaupyti. „Honda“ siūlo įsigyti ir hibridinius „Civic“ automobilius. „Civic“ yra dar vienas pavyzdys nedidelio ir ekonomiško automobilio, kuris išlošė iš 1970 metų naftos ir dujų kainų šuolio. Nuo pirmojo modelio „Civic“ buvo patobulintas dar 9 kartus.

REKLAMA

5. „Escort“ (1968–2000)

Ford Escort (nuotr. flicr) (nuotr. Balsas.lt)Ford Escort (nuotr. flicr)

Parduota modelių: 20 milijonų

Gamintojas: „Ford“ Kaina: 11 950 dolerių (2000 m.) Tipas: nebrangus, 4 cilindrų variklis, 2 arba 4 durų„Ford Escort“ – mažas ir ekonomiškas automobilis, pradėtas gaminti Anglijoje 1967 metais ir per keletą kitų metų išplitęs po visą Europą. Tai buvo „Ford“ atsakymas į konkurentų „Renault“, Fiat“ ir „Volkswagen“ mažas, ekonomiškass ir lengvai valdomas transporto priemones. Daugumos šio modelio variklių darbinis tūris nesiekia dviejų litrų. Toks variklis buvo išties sėkmingas regione, kur degalų kainos paprastai būna aukštos. Iš viso buvo pateiktos šešios „Escort“ versijos, iš kurių kiekviena turėjo didesnį variklį ir daugiau funkcijų nei prieš tai buvusi. Vėliau šį modelį pakeitė „Ford Focus“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

4. „Beetle“ (1933–)

Volkswagen Beetle (Wikimedia Commons nuotr. )Volkswagen Beetle (Wikimedia Commons nuotr. )

Parduota modelių: 23,5 milijono iki 2011 pabaigos

Gamintojas: „Volkswagen“ Kaina: 19 795 dolerių (naujausiais duomenimis) Tipas: nebrangus, 4 cilindrų variklis, įtaisytas gale„Vabalas“ – tai tarsi „Volkswagen“ vizitinė kortelė. Jis prieš aštuonis dešimtmečius buvo sukurtas sportinių automobilių entuziasto Ferdinando Porsche. Nuo 1940–ųjų automobilis pasikeitė minimaliai.

„Beetle“ – visiškai netipinis modelis tarp ekonomiškų transporto priemonių, nes jo variklis yra įtaisytas gale ir aušinamas oru. „Beetle“ taip pat gaminamas su dyzeliniu varikliu. Nauji dyzeliniai varikliai yra panašūs į hibridinius. Dabartinė JAV parduodama „Vabalo“ versija turi 2,5 litro 4 cilindrų variklį ir kainuoja nuo 20 tūkst. dolerių. O tam, kad įtiktų labiau prabangą ir greitį mėgstantiems vartotojams „Volkswagen“ pasiūlė ir patobulintą modelį už 30 tūkst. dolerių. „Volkswagen“ gamintojai turėtų gailėtis, kad tuo metu, kai buvo tarp trijų labiausiai perkamų nedidelių automobilių JAV nesireklamavo agresyviau, kadangi konkurentams įžengus į JAV rinką ir pasiūlius degalus taupančius automobilius, „Beetle“ iš jos buvo beveik išstumtas.

REKLAMA

3. „Golf“ (1974–)

Volkswagen Golf (nuotr. Flicr) (nuotr. Balsas.lt)Volkswagen Golf (nuotr. Flicr)

Parduota modelių: 27,5 milijono

Gamintojas: „Volkswagen“ Kaina: 19 995 dolerių (naujausiais duomenimis) Tipas: nebrangus, 4 cilindrų variklis, sedanas„Golf“ yra pigiausias kompaktiškas „Volkswagen“ automobilis. Kaip ir dar keli šiame sąraše esantys automobiliai, „Volkswagen Golf“ buvo pagamintas tam, kad būtų prieinamas mažą biudžetą turintiems vartotojams. „Golf“, „Beetle“ ir „Passat“ modelių populiarumas leido „Volkswagen“ 2011 metais tapti antru pagal dydį automobilių gamintoju. „Volkswagen Golf“ JAV kainuoja kiek mažiau nei 18 tūkst. dolerių. Bazinis modelis yra 2 durų ir 4 cilindrų su 2,5 litro varikliu. „Volkswagen“ JAV vis dar atsilieka beveik nuo visų didžiųjų automobilių gamintojų. Buvo tikimasi, kad „Golf“ modelis padės situaciją pagerinti, tačiau pernai „Volkswagen“ pardavė tik 324 tūkst. automobilių (visų modelių) JAV, kas leido užimti tik 2,2 procentus visos rinkos. Išties prastas rezultatas didelei tarptautinei bendrovei, kuri iš viso pasaulyje pardavė 8,1 mln. automobilių

REKLAMA

2. „F – Series“ (1948– )

Ford F-Series (nuotr. flickr) (nuotr. Balsas.lt)Ford F-Series (nuotr. flickr)

Parduota modelių: 35 milijonai

Gamintojas: „Ford“ Kaina: 22 990 dolerių (naujausiais duomenimis) Tipas: pikapasŠis modelis JAV daugiau negu 30 metų buvo labiausiai perkamas pikapas. Tačiau vėliau jis susidūrė su konkurencija – pasirodė tokie modeliai kaip „Dodge Ram“, „Chevrolet Silverado“ ir „GM Siera“. Visi jie priklauso tiems patiems gamintojams – GM arba „Crysler“. Pastaruoju metu rinkoje pasirodė dar naujų žaidėjų, tokių kaip „Honda“ su „Ridgeline“, „Toyota“ su „Tundra“ ar „Nissan“ su „Titan“ modeliu. Tačiau kol kas nė vienam iš jų nepavyko iš lyderio pozicijos išstumti „F – Series“. „F – Series“ stiprioji pusė yra ta, kad jis turi daug skirtingų modelių, todėl gali įtikti įvairiems pirkėjams. Bazinis „F-150“ kainuoja mažiau negu 23 tūkst. dolerių. Didesni modeliai naudojami statybų ir fermų versluose, jie turi daugiau nei 300 arklio galių.

REKLAMA
REKLAMA

1. „Corolla“ (1966–)

Toyota Corolla (nuotr. Gamintojo)Toyota Corolla (nuotr. Gamintojo)

Parduota modelių: 37,5 milijonai

Gamintojas: „Toyota“ Kaina: 16 130 dolerių (naujausiais duomenimis) Tipas: nebrangus, 4 cilindrų variklis, sedanasJau daugiau negu keturis dešimtmečius „Corolla“ yra trečio didžiausio pasaulyje automobilių gamintojo vizitinė kortelė. „Corolla“ jau išgyveno 10 patobulinimų ir atnaujinimų. Pirmą kartą pasirodęs modelis buvo tobulas automobilis japonams – nedidelis ir ekonomiškas. O kai pasirodė JAV, čia taip pat puikiai tiko jo ekonomiškumas, nes 1970 dėl naftos embargo degalų kainos buvo gerokai išaugusios. „Corolla“ visuomet buvo parduodamas su 4 cilindrų varikliu. Kitas ekonomiškas „Toyota“ modelis – „Toyota Prius“ hibridas 2010 pardavimų dydžiu aplenkė ir „Corolla“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų