Prieš šventes žmonės dosniai vėrė pinigines ir lepino save brangiais alkoholiniais gėrimais bei egzotiniu maistu, teigi aprekybininkai.
Pirkėjų poreikiai keičiasi - jie vis dažniau renkasi brangesnius ir geresnius produktus, ilgą sukinėjimąsi virtuvėje keičia gatavos produkcijos pirkimas, penktadienį rašo dienraštis "Vakarų ekspresas".
Prekybos centrų šventinės prekybos duomenys rodo, jog daugeliui lietuvių šventės vis dar asocijuojasi su gėrybėmis nukrautu stalu ir tampa proga palepinti save ir artimuosius.
Pirkėjai vaišių stalui išleido gerokai daugiau pinigų nei ankstesniais metais. Pardavėjai spėjo, kad tam įtakos turi ne tik gerėjantis gyvenimas, bet ir šventėms iš užsienio grįžtantys emigrantai.
Didžiausio šalies mažmeninės prekybos tinklo "VP Market" atstovė ryšiams su visuomene Viktorija Jakubauskaitė sakė, kad alkoholio pardavimai, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, šoktelėjo 25 proc.
Stipriųjų alkoholinių gėrimų pardavimai išaugo du, o silpnesniųjų - keturis kartus. Pirkėjai nuo lentynų šlavė brendį, viskį, konjaką, "spalvotas" degtines, vyną. Didesnę paklausą turėjo brangesni užsienietiški gėrimai.
Anot V. Jakubauskaitės, pastebima tendencija, kad pigesni šampanizuoti gėrimai vis labiau praranda paklausą. Jų pirkimas kasmet mažėja, nes pirkėjai renkasi brangesnį putojantį vyną.
Prekybos centro IKI komunikacijos direktorius Tomas Vaišvila patvirtino, kad su didėjančiu alkoholio pardavimu keičiasi ir pirkėjų skonis: renkamasi brangesni ir kokybiškesni gėrimai, o pigių paklausa krenta.
Nors ir nedideliais kiekiais, bet buvo perkama krokodiliena, šerniena, strutiena, barškuolių gyvačių, karvelių, bizono mėsa. Kai kurių lietuvio stalui neįprastų gyvūnų mėsos kilogramas kainuoja iki 100 litų.
Per gruodžio mėnesį žąsų, ančių ir kalakutų buvo parduota tiek, kiek ir per visus metus. Didžiulę paklausą turėjo ir triušiena.
Kūčių stalą kai kurie pirkėjai paįvairino rykliena, skorpionžuve ir jūros gėrybėmis. Paklausą turėjo ir brangesni sūriai.
Kūčiukų pardavimas, palyginti su pernai, jau gruodžio pradžioje "VP Market" tinklo parduotuvėse šoktelėjo 15 proc., mišrainių, užpiltinių ir kitų kulinarijos gaminių pardavimai išaugo dvigubai.
Šiemet oro sąlygos padiktavo, kad į populiariausių mėsos gaminių penketuką pateko šašlykai, įprastai didžiausią paklausą turintys šiltuoju metų laiku.
Prieš šventes gyventojai apsirūpino buitine technika, plazminiais televizoriais ir kompiuteriais. Prieš Kalėdas jų pardavimai išauga kasmet, tačiau šiemet pastebėta - populiaresnės buvo brangesnės prekės.
Pasak "VP Market" atstovės, žmonės savo namų ir šventinių eglių nebenori puošti kičine kiniška produkcija. Renkamasi originalesnius, ilgaamžiškesnius, nors ir brangesnius žaisliukus bei papuošalus.
Anot T. Vaišvilos, šiemet gerokai daugiau buvo nupirkta žaislų ir dirbtinių kalėdinių eglučių, o tikro sniego stoką bandyta kompensuoti dirbtiniu.