Nuo gegužės pirmos dienos Lietuvos transporto įmonės už savo sunkiasvores ir komercinio transporto priemones iki 3,5 t turės mokėti 2-3 kartus daugiau – taip nusprendė Vyriausybė, drastiškai padidinusi mokesčius už naudojimąsi keliais. Pasiteiravome vežėjų, ką jiems atneš jau greitai pasidėsiantys mokesčiai ir kaip tai paveiks jų verslą.
Andrius Zevertas, UAB „Transroad“ vadovas
Tokio dydžio mokesčiai, kai N3 kategorijai metinis mokestis už kelius didėja daugiau kaip du kartus – siaubas. Kaip tai paveiks? Bus labai blogai, juk gabenimų frachtai nedideli, krovinių srautai – taip pat. Jau ir šiandien sudėtinga sumokėti už kelius. Tai – sunki našta. Negana to, kad kitose Europos šalyse už kelius mokame daug – mokesčiai už kelius sudaro kone trečdalį gaunamų frachtų – dar ir Lietuvoje taip stipriai esame apmokestinti.
Renatas Vainius, UAB „Polita“
Tai gali paveikti tik neigiamai. Kokios kokybės kelių mes turėtume tikėtis, jei dvigubai daugiau už juos mokėsime? Kitas klausimas – didinant mokesčius už kelius, neatsižvelgiama nei į laikmetį, nei į vežėjų situaciją. Kitų šalių valdžia rūpinasi, kaip vežėjus paremti, o mūsiškiai stengiasi kiek galima daugiau „numelžti“.
Ir dabar kelių mokesčiai sunki našta – klientui nepapasakosi, kad didėja mokesčiai, pervežimų kainos nekyla, o mums už kelius reikia daugiau mokėti.
Robertas Rašickas, UAB „Vikunija“
Kaip tai paveiks? Kaip mes sugebėsime padengti padidėjusius mokesčius? Pinigų tam nėra. Konkurencija didžiulė, klientui nepasakysi, kad didėja frachtai dėl to, kad Lietuvos valdžia mokesčius pakėlė. Europai mūsų kelių mokesčiai neįdomūs.
Lietuvos valdininkai sugalvoja pakelti mokesčius, kad užsilopytų skyles biudžete. Šiuo metu dar įstengiame susimokėti už kelius, bet paskaičiavus, kiek sumokame, matosi, kad susidaro didelės sumos – juk per metus pagal senąją tvarką vienas automobilis sumoka po 1000 Lt. O dabar reiks mokėti per 3 tūkst. Kelių būklė katastrofiška.
Nuvažiuokime pas kelininkus ir pasižiūrėkime, kokios mašinos, kokie pastatai ir pagalvokime, kur tie pinigai? Ar keliams, ar kelininkų gerovei?
Šarūnas Mažeika, UAB „Avansas“
Vyksta transporto priemonių savininkų diskriminacija. Užsieniečiai atvažiavo, nusipirko dienai kelių vinjetę, pervažiavo ir išvažiavo, o mums – nėra kur dėtis, reikia mokėti už metus.
Argumentai, kad didesni mokesčiai pagerins kelių būklę - juokingi. Juk kelių būklė ne nuo to priklauso – nuo akcizų. Jei laivus nupirko už akcizą, tai nereiškia, kad reikia dar vieno naujo mokesčio. Akcizai buvo įvesti dėl kelių.
Aš esu pasipiktinęs. Lietuvoje net algų vairuotojams negalėsime pakelti, nes darbdavius smaugia, tarkime, jei vairuotojas, važinėdamas Lietuvoje uždirba apie 1500 Lt, tai kai padidės mokesčiai už kelius dukart, tai nebus už ką ir tų pusantro tūkstančio litų už ką sumokėti.
„Linava“ nieko kol kas nedaro, pati su savimi susipykusi, dirba ne tą, ką turėtų dirbti. Smulkus verslas labai kentės, nes N1 kategorijai padidėja net tris kartus – galvoje netelpa tokios idėjos.
Visi bėga iš lietuviškų kompanijas į užsienį. Lietuvoje greitai nieko neliks.
Vidmantas Adomaitis, Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius
Gynėme vežėjus, kiek galėjome, daug žygių buvo padaryta dėl kelių mokesčių į įvairias institucijas. Jau greitai važiuosime po regionus, kalbėsimės su vežėjais, spręsime, ką daryti, pasakysime, kokie žingsniai buvo padaryti.
Mūsų kreipimaisi į valdžios institucijas pasikeitimų atnešė. Nauja mokesčių už kelius tvarka, aišku, neigiamai paveiks vežėjus, ypač tuos, kurie dirba Lietuvoje.
Jei lygintume kelių mokesčius Lietuvoje su mokesčiais Latvijoje ar Estijoje, pamatytume, kad pas mus kur kas didesni.
Aurimas Špokas