Europos Komisija pernai pristatė planus sustabdyti prekybą transporto priemonių su vidaus degimo varikliais pardavimus. Tai turi padėti įgyvendinti ambicingus žaliojo kurso užmojus per šį dešimtmetį sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) kiekį daugiau kaip perpus ir 90 proc. – iki 2035 metų.
Naujasis siūlymas, kad ateityje faktiškai būtų prekiaujama tik ŠESD neišskiriančiais elektromobiliais, per EP sesiją Strasbūre buvo priimtas 339 balsais prieš 249, dar 24 europarlamentarams susilaikius.
Šiuo metu 27 šalių Bendrijoje lengvųjų automobilių išmetamas anglies dvideginis sudaro 12 proc. bendro kiekio, o visas transporto sektorius – apie ketvirtadalį.
Konservatyvi Europos liaudies partija (ELP), didžiausia Europos Parlamento frakcija, siekė prastumti kompromisinį, švelnesnį pasiūlymą, kuris būtų leidęs toliau prekiauti naujais hibridiniais automobiliais.
Tačiau jų siūlyta pataisa buvo nedideliu balsų skirtumu atmesta. Taip pat žlugo ir žaliųjų bandymas užtikrinti, kad prie naujos tvarkos būtų pereita anksčiau – iki 2030 metų.
Konservatoriai taip pat neįstengė prastumti pataisų, kad taip pat būtų atsižvelgta į automobilių gamybos poveikį aplinkai. Toks sprendinys potencialiai suteiktų išlygų automobilių gamintojams, naudojantiems sintetinius, vadinamuosius e-degalus, gaminamus iš atmosferos anglies dvideginio ir vandenilio, naudojant atsinaujinančių šaltinių energiją.
Po balsavimo ES aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas Pascalis Canfinas (Paskalis Kanfenas) per „Twitter“ džiūgaudamas parašė: „100 proc. nulinės emisijos automobilių 2035-aisiais! Labai sveikinu balsavimą dėl CO2 standartų Europos Parlamente. Ši Europos Parlamento pozicija yra svarbi pergalė, atitinkanti mūsų uždavinį dėl neutralumo klimato atžvilgiu.“
Vokietijos žaliųjų europarlamentaras Michaelis Blossas (Michaelis Blosas) irgi sveikino šį balsavimą kaip žingsnį, padėsiantį sulėtinti klimato kaitą ir tuo pačiu išsaugoti darbo vietas automobilių gamybos sektoriuje.
Tuo metu Prancūzijos europarlamentarė Agnes Evren (Anjes Evren) atrodė nusiteikusi mažiau optimistiškai. Anot jos, šis sprendimas „pasmerkia pramonės veiklą ir smarkiai baudžia vartotojus“.
A. Evren pridūrė, kad nauji teisės aktai užkirs kelią vystyti našesnes hibridines transporto priemones ir biodegalais varomas mašinas, kurių gamyba, anot įstatymų leidėjos, galėtų būti pigesnė ir mažiau tarši negu elektromobilių.