Nekokybišką telefoną įsigijęs vilnietis ilgai ginčijosi su parduotuvės vadovu, kol galiausiai atgavo pinigus.
Šioje situacijoje jam nepadėjo ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT). Ji tikino, kad pasikeitę įstatymai leidžia pardavėjui vietoje pinigų pasiūlyti kitą prekę.
Ginčas dėl nekokybiško telefono
„Facebook“ grupėje „NEPATIKIMI ASMENYS“ gyventojai dalijasi apie galimai nepatikimus žmones, sukčius ar nesąžiningai veikiančius verslus.
Šios grupės įkūrėjas Dainius Dainauskas pasidalijo nemalonia patirtimi, nusipirkus mobilųjį telefoną parduotuvėje „Mobili linija“.
„Pernai, vasarį nusipirkau mobilųjį telefoną „Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB“. Naudodamasis telefonu pastebėjau duomenų perdavimo problemą. Turėjau vilties, kad ją išspręs telefono atnaujinimai, bet joks telefono atnaujinimas problemos neišsprendė.
Šiemet sausį nuvykau į mobiliojo telefono garantinį servisą ir informavau juos apie mobiliojo telefono gedimą“, – pasakojo vyras.
Tačiau, pasak jo, garantinis servisas nustatė, kad telefonas yra brokuotas, ir išrašė broko aktą.
„Ten dirbęs darbuotojas pasakė, kad su broko aktu reikia vykti pas pardavėją, o ten galėsiu pasirinkti pinigų grąžinimą arba naują tokį patį telefono modelį.
Tą pačią dieną nuvykau į mobiliųjų telefonų parduotuvę „Mobili Linija“. Minėtos parduotuvės darbuotojui pateikiau broko aktą, pasakiau, kad noriu susigrąžinti pinigus, kuriuos buvau sumokėjęs už brokuotą telefoną“, – prisiminė pašnekovas.
Anot jo, parduotuvės darbuotojas davė užpildyti prašymą dėl pinigų grąžinimo.
„Jame nurodžiau pinigus už brokuotą mobilųjį telefoną pervesti į mano asmeninę banko sąskaitą. Pinigus žadėjo pervesti per tris darbo dienas.
Tačiau vasario 4 d. iš mobiliųjų telefonų parduotuvės „Mobili Linija“ gavau elektroninį laišką, kad pardavėjas atsako už daikto trūkumus, kurie išryškėja per dvejus metus nuo daikto perdavimo, jeigu įstatymas ar sutartis nenumato ilgesnio termino. Pretenziją dėl įsigyto daikto kokybės galima pateikti nepraėjus daugiau kaip dvejiems metams nuo daikto įsigijimo dienos“, – komentavo vyras.
Primygtinai siūlė kitą telefoną
Tačiau parduotuvė laiške nurodė, kad vyro įsigytas telefonas yra techniškai sudėtingas įrenginys.
„Mes suteikiame 24 mėnesių telefono garantinį laikotarpį, bei įsipareigojame remontuoti telefonus 24 mėnesius nuo pardavimo datos.
Tačiau įrenginys buvo pirktas išvežti iš Lietuvos, t. y. nesumokėjus PVM. Taip pat nebuvo grąžintos ausinės. Todėl siūlome keitimą į kitą tokį patį įrenginį“, – buvo teigiama laiške ,kurį atsiuntė mobiliųjų telefonu parduotuvė.
Vis dėlto vyras tikino, kad ausinės minimos laiške neįėjo į mobiliojo telefono komplektaciją. Jas pašnekovas pirko atskirai.
„Prašyme, kurį pildžiau prašydamas pinigus už brokuotą mobilųjį telefoną pervesti į asmeninę mano banko sąskaitą, nebuvo punkto, kuriame būtų kalbama apie kitų priedų, kurie buvo įsigyti kartu su mobiliuoju telefonu, grąžinimą. O taip pat pasinaudojimas PVM lengvata nėra ir negali būti pagrindas vartotojo teisių ribojimui.
2024 m. vasario 5 d. sulaukiau telefoninio skambučio iš mobiliųjų telefonų parduotuvės „Mobili Linija“ savininko, kuris buvo labai nemandagus ir pasakė, kad jie man siūlo naują tokį patį mobilųjį telefono modelį. Jei man netinka, tuomet galiu kreiptis į vartotojų teises. Žinoma, aš nesutikau“, – pasakojo vyras.
Kreipėsi pagalbos į VVTAT
Jis kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.
„Užpildžiau prašymą išnagrinėti ginčą, kilusį tarp manęs ir mobiliųjų telefonų parduotuvės. Pateikiau visus turimus dokumentus – pirkimo sutartį su čekiu, broko aktą, elektroninio laiško iš mobiliųjų telefonų parduotuvės „Mobili Linija“ atsakymo kopiją.
Smalsumo vedamas kitose telefonų parduotuvėse paklausiau, ar pristatęs broko aktą pardavėjui aš turiu teisę rinktis pinigų grąžinimą arba naują tokį patį mobilųjį telefoną. Visi atsakė taip pat, klientas į parduotuvę pristatęs broko aktą turi teisę pasirinkti naują tokį patį mobilųjį telefoną arba susigrąžinti pinigus už brokuotą prekę“, – pasakojo vyras.
Anot jo, ne jis vis vienas nukentėjo nuo „Mobilios linijos“.
„Internete radau ir daugiau gyventojų skundų šia parduotuve. Jie irgi komentavo, kad už sugedusį telefoną negalėjo atgauti pinigų. Žmonės patarinėjo, kad net nereikėjo nieko iš tos parduotuvės pirkti“, – pasakojo vyras.
Skundžiasi ne tik pirkėjai, bet ir darbuotojai
Vyro pasidalinimas grupėje „Nepatikimi asmenys“ sulaukė daugybės komentarų, kuriais dalijosi ne tik parduotuvės „Mobili linija“ pirkėjai, bet ir darbuotojai.
Anot jų, į parduotuvę dažnai buvo atvežami brokuoti telefonai su jau praardytomis pakuotėmis.
„Matėsi net žymės, kad tie telefonai jau buvo naudoti.
Sulaukdavome daug pirkėjų skundų, į kuriuos parduotuvės vadovas nekreipdavo dėmesio, mums darbuotojams tekdavo žiūrėti klientui į akis ir aiškintis“, – rašė buvęs parduotuvės darbuotojas.
Kita pirkėja irgi toje pačioje parduotuvėje įsigijusi telefoną skundėsi, kad jis buvo taisomas mėnesių mėnesius.
„Kai jį paėmė taisyti, taip ir gyvenau be telefono beveik 4 mėnesius. O po jų galiausiai gavau atsakymą, kad telefonas nebepataisomas. Negi tai nebuvo aišku iš karto? Kodėl teko laukti šitiek laiko. Niekam nerekomenduoju tos parduotuvės“, – skundėsi moteris.
Pinigus grąžins
Parduotuvės „Mobili linija“ atstovė Rasa Pangonė tikino, kad situacija su klientu jau išspręsta.
„Su klientu susitarėme, kad jam grąžinsime pinigus“, – sakė parduotuvės atstovė.
Keitėsi prekių gražinimo tvarka
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pažymėjo, kad nuo 2022 metų keitėsi vartotojų teises reglamentuojantys teisės aktai, kurie buvo suderinti su Europos Sąjungos (ES) normomis.
„Iki tol vartotojai, įsigiję nekokybišką prekę, per jos garantinį laikotarpį iš tiesų galėjo savo pasirinkimu reikalauti arba nemokamai prekę sutaisyti, arba pakeisti, arba apmokėti taisymo išlaidas, arba nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir susigrąžinti sumokėtus pinigus“, – komentavo VVTAT.
Anot jos, nuo 2022 metų įsigaliojus Civilinio kodekso pakeitimams, vartotojas turi teisę per garantinį terminą kreiptis į pardavėją dėl prekės kokybės. Pirmiausia, jis turi teisę reikalauti prekę sutaisyti arba ją pakeisti.
„Taip pat vartotojas turi teisę reikalauti proporcingai sumažinti prekės kainą arba nutraukti pirkimo–pardavimo sutartį, jeigu pardavėjas prekės nepataisė ar nepakeitė, prekės trūkumai atsirado pakartotinai, prekės trūkumas yra esminis, pardavėjas pareiškė ar iš aplinkybių aišku, kad per protingą terminą nesuremontuos ar nepakeis prekės ir tai sukels vartotojui didelių nepatogumų. Svarbu atkreipti dėmesį, kad vartotojas neturi teisės nutraukti sutartį, jeigu prekės trūkumas yra nedidelis.
Taigi, jei pardavėjas vartotojui pasiūlė pakeisti nekokybišką telefoną į naują telefoną, preliminariai vertinant tokie jo veiksmai atitiktų teisės aktų reikalavimus. Tačiau kiekvieną atvejį reikėtų vertinti individualiai pagal visas susijusias aplinkybes“, – atkreipė dėmesį VVTAT.
VVTAT skaičiavo, kad vartotojų skundų dėl „Mobilios linijos“ sulaukiame, tačiau jie nėra labai dažni.
„Per 2023 ir šiuos metus sulaukėme apie 10 skundų“, – sakė VVTAT.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!