BMW skaičiuoja, kad per visą automobilio gamybos ir eksploatacijos ciklą „iX“ sugeneruojama net 45 proc. mažiau CO2 emisijų nei atitinkamas vidutinis dyzelinis automobilis.
„Mažai kas abejoja, kad elektromobiliai yra netolima automobilių pramonės ateitis. BMW skaičiuoja, kad jau už poros metų pirkėjams siūlys net 12-ka elektromobilių, o iki 2030-iųjų keliuose važinės apie 10 mln. BMW elektromobilių. Debiutuojančiame „BMW iX“ įdiegta penktos kartos „eDrive“ važiuoklės sistema ir kiti sprendimai bus naudojami ir ateities BMW elektromobiliuose“, – pranešime cituojamas BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.
Jo teigimu, išankstinių naujo modelių užsakymų sulaukta ir Lietuvoje.
Pranešama, kad „BMW iX“ yra integruoti galingi kompiuteriai, sugebantys apdoroti iki 20 kartų daugiau duomenų, automobilyje panaudotos 5G ryšio technologijos.
Elektriniame visureigyje sumontuota net penkios kameros, penki radaro jutikliai ir 12 ultragarso jutiklių. Jie padeda vairuotojui valdyti automobilį, įgalina svarbių autonominio vairavimo ir asistavimo funkcijų.
Pavyzdžiui, „BMW iX“ įspės jeigu grės susidūrimas su priešpriešais atvažiuojančiu automobiliu sukant į kairę, taip pat informuos apie dviratininkus ir pėsčiuosius sukant į dešinę ar atidarant dureles.
Tarp įdomių „BMW iX“ pritaikytų inovacijų – 4D garso atgaminimas. Automobilyje yra daugiau nei 40 garsiakalbių. Pavyzdžiui, jie integruoti prekinių sėdynių atlošuose, į kurias taip pat įmontuoti ir vibracijos efektai.
Naujojo elektromobilio pirkėjai gali pasirinkti vieną iš dviejų visureigio versijų – „xDrive50“ arba xDrive40“. Pirmoji pasižymi itin talpia baterija – net 105,2 kWh. Su pilnai įkrauta baterija viena įkrova galima nuvažiuoti net 630 km (skaičiuojant pagal WLTP standartą). Greitojo įkrovimo vietose per 10 minučių bateriją galima įkrauti 150 km kelionei, o nuo 10 iki 80 proc. baterija pasikrauna per 35 minutes.
„xDrive50“ pasižymi ne tik dideliu nuvažiuojamu atstumu, bet ir dinamišku įsibėgėjimu. Šio modelio variklis išvysto 385 kW/523 AG galią, kuri leidžia nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti 4,6 sekundės.
Antroji debiutinė versija – „xDrive40“ – turi 240 kW/326 AG galios variklį ir 100 km/val. greitį išvysto per 6,1 sekundės. Šiame automobilyje diegiama 76,6 kWh talpos baterija, kurią pilnai įkrovus galima įveikti 425 km nuotolį (pagal WLTP), o per 10 minučių įsikraus energijos 95 km kelionei.
Kaip skelbia „Krasta Auto“, „iX xDrive40“ kaina prasidės nuo 81 890 eurų, o „xDrive50“ – nuo 97 890 eurų.