„Mokėjimo kortelės PIN kodas yra automatiškai sugeneruotas atsitiktinis keturių skaičių derinys. Pagaminus banko kortelę, jis yra atskleidžiamas tik jos savininkui ir banko sistemose nebūna išsaugomas. Todėl banko darbuotojas negali klientui priminti pamiršto PIN kodo ar pakeisti jo nauju. Pamiršus PIN kodą visais atvejais tenka užsakinėti naują kortelę,“ – komentuoja Jūratė Gumuliauskienė, „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovė.
Skirtingi būdai PIN kodui sužinoti
Naujai užsakytos kortelės PIN kodą galima sužinoti keliais būdais, kurie priklauso nuo kortelės užsakymo metu nurodyto pasirinkimo. J. Gumuliauskienės teigimu, taupydami savo laiką klientai pastaruoju metu vis dažniau užsisako mokėjimo kortelės atsiuntimą paštu. Tokiu atveju patogiausias ir greičiausias būdas yra PIN kodo parodymas interneto banke.
Tad debeto mokėjimo kortelę gavus paštu, ją galima aktyvinti interneto banke ir ten pat iš karto sužinoti kortelės PIN kodą. Klientai taip pat gali rinktis PIN kodą gauti atskiru laišku paštu. Tačiau tuomet kortelė klientą pasieks tik po kelių dienų nuo PIN kodo gavimo, tad klientui teks laukti. Užsakytą kortelę galima atsiimti ir banko padalinyje, kur klientui įduodamas ir atskiras vokas su PIN kodu, tačiau tokį laikui imlų kortelių užsakymo būdą renkasi vis mažiau klientų.
Atnaujinus kortelę PIN kodas nesikeičia
J. Gumuliauskienė pastebi, kad neretai klientai kreipiasi į banką klausdami, kaip sužinoti atnaujintos kortelės PIN kodą. Banko atstovės teigimu, jeigu kortelė yra atnaujinta, o ne užsakyta visiškai nauja, jos PIN kodas nesikeis. Jei debeto kortelė yra naudojama, pasibaigus galiojimo laikui, „Swedbank“ ji yra atnaujinama automatiškai, tad iš naujo užsakinėti kortelės nereikia. Tokiu atveju klientas gauna atnaujintą kortelę, kuriai galioja tas pats senosios kortelės PIN kodas.
Jei kortelės PIN kodas yra sunkiai įsimenamas arba klientas įtaria, kad jį sužinojo pašaliniai asmenys, jį galima pasikeisti bet kuriame savo banko bankomate. PIN kodo keitimų skaičius nėra ribojamas. „Swedbank“ duomenimis, šia galimybe per mėnesį pasinaudoja daugiau nei 4 tūkst. kortelių naudotojų.
Su užblokuota kortele atsisveikinti nebūtina
Tris kartus iš eilės neteisingai suvedus kortelės PIN kodą, ji būna užblokuojama. Tokiu atveju kortelę dar galima atsiblokuoti, tačiau toliau ja naudotis bus galima tik tuomet, jei klientas prisimena teisingą PIN kodą. Jeigu kortelė užblokuota bankomate, ją galima atsiblokuoti interneto banke arba paskambinus bankui telefonu. Tokiu atveju, jei kortelė užblokuota bandant atsiskaityti parduotuvėje ar paslaugų vietoje, tuomet ją atblokuoti galima bankomate. Pasak banko specialistų, įtarus, jog kortelė gali būti pamesta ar pasisavinta, ją reikia kuo greičiau užblokuoti.
„Kortelę galima užblokuoti interneto banke arba paskambinus banko telefonu. Interneto banke užblokuotą kortelę, jei ją visgi surasite, galėsite per 10 dienų atblokuoti ir toliau ja naudotis. Blokuojant kortelę telefonu, banko specialistui reikia nurodyti, ar norite ją blokuoti visiškai, ar laikinai – su galimybe atsiblokuoti ją radus“, – sako Privačių klientų tarnybos vadovė.
Bekontaktės kortelės taip pat turės PIN kodą
Pasak J. Gumuliauskienės, rudenį pasirodysiančios pirmosios bekontaktės kortelės bus ypatingos tuo, jog smulkių atsiskaitymų nereikės tvirtinti PIN kodu. Tačiau tokia kortelė taip pat turės PIN kodą. Tuo atveju, jeigu prekybininko kortelių skaitytuvas nepriims bekontakčių mokėjimų arba suma viršys tam tikrą limitą, atsiskaitymas vyks kaip įprasta – suvedus kortelės PIN kodą.