REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sporto industrijos atstovai sako, kad sportuoti tampa ne tik populiaru leidžiant laisvalaikį, bet jau formuojasi ir stipri tokių paslaugų rinka. Šis sektorius nuolat plečiasi tiek pasaulyje, tiek lokaliai, o tai rodo vis didėjantį žmonių susidomėjimą sportu, sveikata ir gyvenimo būdo temomis.

Sporto industrijos atstovai sako, kad sportuoti tampa ne tik populiaru leidžiant laisvalaikį, bet jau formuojasi ir stipri tokių paslaugų rinka. Šis sektorius nuolat plečiasi tiek pasaulyje, tiek lokaliai, o tai rodo vis didėjantį žmonių susidomėjimą sportu, sveikata ir gyvenimo būdo temomis.

REKLAMA

Sporto klubų atstovai pastebi žmonių susidomėjimą sporto salėmis, augančius lankytojų srautus, „Naujųjų metų pažadų“ laikotarpio efektą.

„Kaip ir kiekvienais metais, didžiausi apsilankymų skaičiai pastebimi „Naujųjų metų pažadų“ laikotarpiu, t.y., sausio – vasario mėnesiais, kuomet sporto klubus užplūsta naujametinius pažadus vykdyti, patobulinti savo fizinę ar psichologinę būklę nusiteikę nauji nariai“, – pastebi „Gym+“ sporto klubų direktorius Mantas Badikonis.

Jis sako, kad 2024-2025 metų planuose numatyta intensyviausia „Gym+“ įmonės plėtra. Augančius lankytojų srautus pastebi ir „Impuls“ bei „Lemon Gym“ generalinė direktorė Greta Radzevičienė.

REKLAMA
REKLAMA

„Sausio mėnesį pastebime 15-20 proc. didesnį klientų srautą, kuris laikosi pakankamai stabiliai iki vasaros. Atšilus orams dalis klientų persikelia sportuoti lauke, tačiau suprastėjus orams – grįžta į sporto klubus. 2023 metais mūsų sporto klubuose sportuojančių žmonių išaugo apie 15 proc., vis daugiau žmonių rūpinasi savo gera savijauta ir aktyvų gyvenimo būdą iškelia į prioritetą“, – komentuoja G. Radzevičienė.

REKLAMA

„Fitus“ sporto klubo lankytojų srautai taip pat didėja.

„Paimkime palyginimui, kad ir vieną mėnesį: lyginant 2022 metų sausio mėnesį su 2023 metų sausio mėnesiu, apsilankymų skaičius padidėjo 25 proc., o imant 2023 metų ir 2024 metų tą patį mėnesį, matomas 12 proc. augimas. Tiesa, jog po Naujųjų metų žmonės labiau domisi sporto salėmis, bet kaip bebūtų keista, pas mus lankomiausias metų mėnuo yra kovas“, – pasakoja „Fitus“ sporto klubo direktorius Sigitas Liaučius.

Nuosekliai auga ir sporto prekių pardavimai 

Daugėjant sportuojančių žmonių, kyla ir sporto atributikos bei papildų pardavimai.

REKLAMA
REKLAMA

„Stabiliai jau 12 metų jaučiamas žmonių, perkančių sporto prekes, pagausėjimas, kiekvienais metais paauga bendri pardavimai. Dažniausiai tos perkamos prekės yra papildai, sportinė apranga, aksesuarai. Pastebėjome, jog pakilo paklausa įvairiausiems sveikuoliškiems užkandžiams: batonėliams, sausainiams, prekėms be cukraus su baltymais“, – sako „Papildų Pasaulio“ atstovas.

Jie taip pat komentuoja, jog kiekvienais metais konkurencija tarp pardavėjų vis didėja, bet daugėja tik prastos kokybės produktų. 

„Didėja prastos kokybės lenkiškų papildų, niekas neveža „premium“ klasės produktų, nes didelės investicijos, maržos tos pačios, o užsipirkti gerų gamintojų papildų reikia turėti daug apyvartinių lėšų“, – atskleidžia „Papildų Pasaulio“ atstovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sporto prekių pardavimais nesiskundžia ir sporto treneris, kultūristas, turintis savo prekių liniją Lukas Smagurauskas.

„Jau praėjo maždaug 2 metai nuo internetinės parduotuvės atidarymo, tai papildai būna išparduoti, žmonės laukia, pardavimai tikrai didėja. Aš kartais nespėju išleisti ir pagaminti reikiamo kiekio papildų, kas, aišku, yra labai džiugu, bet tas irgi parodo didžiulį susidomėjimą“, – džiaugiasi L. Smagurauskas. 

„Papildistas“ parduotuvės įkūrėjas ir savininkas Karolis Banaitis sako, jog pandemijos laikotarpis turėjo įtakos žmonių gyvenimo būdo suaktyvėjimui.

„Pandemijos laikotarpis žmones privertė susimąstyti apie aktyvesnį gyvenimą, nes suprato, ką reiškia sėdėti uždarytiems. Ypač suaktyvėjo lauko sportas (bėgiojimas, dviračiai, riedučiai). Tad, sakyčiau, paskutiniai treji metai yra augimo ir susidomėjimo sportu laikotarpis“, – pasakoja K. Banaitis.

REKLAMA

Kalbant apie pardavimus, K. Banaitis aiškina, kad žmonės tampa labiau edukuoti apie maisto papildus, jų teikiamas naudas.

„Net nesportuojantys pradeda suvokti baltymų vartojimo naudą, tad ženklus augimas matosi baltymų (proteino) rinkoje. Taip pat vienas populiariausių produktų išlieka kreatinas. Po pandemijos keletą kartų paaugo ir vitaminų, mineralų, Omega-3 rūgščių populiarumas“, – dalinasi Karolis Banaitis.

Sporto treneriai pasakoja apie sporto industrijos augimą

Kultūristas, sporto treneris bei verslininkas Lukas Smagurauskas pastebi, jog sveikas gyvenimo būdas tampa savotišku „trendu“.

„Pastebėjau, kad per pastaruosius metus pasidarė labai populiaru lankyti sporto sales, sveikas gyvenimo būdas tapo „trendu“. Socialiniuose tinkluose daugėja sporto „influencerių“, užsienyje pagausėjo tų sporto žvaigždžių, kurie susilaukia milžiniško susidomėjimo. Jaunimo, 18-25 metų, domėjimasis sportu labai išaugo,“ – pasakoja L. Smagurauskas.

REKLAMA

L. Smagurauskas taip pat pabrėžia didesnį žmonių išsilavinimą bei suvokimą sporto srityje.

„Dabar informacijos internete yra labai daug, mano socialiniuose tinkluose žmonės pradėjo uždavinėti rimtesnius klausimus apie sveikatingumą, prieš 4-5 metus klausimai buvo paprastesni, pavyzdžiui, koks proteinas geriausias, o dabar jau žmonės domisi giliau“, – stebisi Lukas Smagurauskas.

Sporto trenerė Ugnė Petrauskaitė irgi stebisi visuomenės susidomėjimu.

„Žmonės dažnai metų pradžioje išsikelia tikslus, vienas iš jų būna pradėti rūpintis savo fizine sveikata, todėl tikrai yra jaučiamas klientų prieaugis po Naujųjų metų. Manau, kad šią tendenciją lemia keletas veiksnių, pirmiausia, vis didėjantis informuotumas apie sveiką gyvenseną, kurį žmonės gauna iš įvairių šaltinių, įskaitant ir socialinius tinklus. Antra, vis labiau atsiranda sąmoningumas dėl sveikatos svarbos ir gerovės, kas ir skatina daugelį ieškoti būdų, kaip pagerinti savo fizinę būklę ir gyvenimo kokybę“, – pasakoja U. Petrauskaitė. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Klientų sporto tikslai ir trenerių paslaugos

Pradėdami domėtis sportu, lankyti sporto sales, žmonės susidomi ir asmeninių trenerių paslaugomis, o pasak Luko Smagurausko, sporto norų būna įvairiausių.

„Norai ir tikslai įvairūs, bet pastebėjau, kad dabar populiaru norėti būti hibridiniu atletu, t.y., būti dailiam, kad matytųsi raumenys, bet kad ir jėgos turėtų, būtų stiprus smūgis, pašokimas į aukštį būtų geras, gebėtų greitai bėgti“, – pasakoja kultūristas L. Smagurauskas.

Trenerė Ugnė Petrauskaitė teigia, jog dauguma klientų nori ne tik fizinių pasikeitimų, bet ir geresnės emocinės sveikatos.

„Klientės turi įvairių tikslų, įskaitant fizinės formos gerinimą, svorio metimą ar riebalų deginimą, raumenų stiprinimą. Tačiau kadangi daug dėmesio skiriu sveikatingumui, pastebėjau, kad dauguma klientų siekia ne tik fizinio pasikeitimo, bet ir geresnės emocinės būklės, streso mažinimo, ar geresnės miego kokybės“, – sako U. Petrauskaitė.

REKLAMA

Kalbant apie moterų ir vyrų norus atskirai, tai skirtumų yra.

„Moterys dažniausiai nori išlaikyti apvalius sėdmenis, paryškinti pilvo preso linijas, o vyrai labiau orientuojasi į pečių juostą, rankas bei krūtinę. Tačiau reikia nepamiršti gamtos dėsnių. Pagal hormoninę veiklą, moterų sveikiausia riebalų riba yra 22-25 proc., kai pas vyrus ta sveikiausia riebalų riba yra 10-12 procentų“, – aiškina L. Smagurauskas.

Kultūristas, sporto treneris atskleidė ir savo teikiamų paslaugų kainas.

„Kai dirbu individualiai su klientu, sudarau rimtą programą pagal žmogų: reikia pasidaryti kraujo tyrimus, surašyti savo matmenis, atsiųsti nuotraukas, aprašyti savo gyvenimo būdą, maistą, kada keliasi, kiek miega, todėl suma vyrauja nuo 140 iki 250 eurų mėnesiui. Bet vis paskelbiu ir mažesnės sumos paslaugą, 3 mėnesių iššūkius, tai kaina svyruoja nuo 100 iki 160 eurų 3 mėnesiams“, – dalinasi L. Smagurauskas.

Teksto autorė: praktiką atliekanti Gabrielė Orševskytė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų