Jovita Sukackaitė, LRT Televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
Prekybininkai jau gali skaičiuoti įvairių ekologinių kampanijų rezultatus – gyventojai pastebimai mažiau naudoja vienkartinių maišelių. Tiesa dabar tenka sukti galvas, kokią alternatyvą pasiūlyti, nes net ir popierinis maišelis nėra pats tinkamiausias pasirinkimas.
Europos Sąjunga reikalauja, kad šalys narės kuo labiau mažintų plastikinių maišelių naudojimą. Prekybininkai sako, kad žmonės atsiliepia į šiuos raginimus – mažiau perka vienkartinių pirkinių maišelių, renkasi daukartinius ar iš kukurūzų krakmolo gaminamus ekologinius. Trečdaliu mažiau naudojama ir vienkartinių maišelių.
„Tai lemia du faktoriai –informaciniai lipdukai, [kuria klausia] ar tikrai reikia kiekvieną prekę dėti į maišelį, tai pat ir mūsų darbas informuojant kasininkes, kad į vienkartinius maišelius būtų dedami tik teplūs produktai, kurie gali ištepti kitus pirkinius“, – aiškina „Maximos“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė.
Prekybininkai džiaugiasi, kad dalis pirkėjų sąmoningėja, bet jiems negali pasiūlyti alternatyvos – popieriniai maišeliai – taip pat ne išeitis, ypač jei produktai teplūs.
„Jie yra sunkesni, jų gamybai naudojami medžiai. Kad juos pagamintum, reikia sunaudoti daugiau elektros, tai dar reikia pasverti, kuris iš jų ekologiškesnis“, – sako prekybos tinklo „Iki“ Viešųjų ryšių departamento vadovas Andrius Petraitis.
Kaip mažinti vienkartinės taros naudojimą, svarsto ir kiti verslininkai, bet net ir nuolaida kavai, atsinešus daugkartinį puodelį, kol kas ne daug ką suvilioja.
„Ne tiek ir daug klientų susidomi, vis tiek yra dauguma skubančių žmonių, ir, jei atbėga, greit išgeria, išmeta, išbėga, bet tie kas vertina ekologiškos idėjos plėtrą, tai tikrai susidomi“, – teigia „Vero cafe“ Vilniaus vadybininkė Kristina Muravjova.
Verslininkai pripažįsta, kad sudominti ekologiškomis idėjomis lengviausia jaunus žmones, ypač kai tai tampa mada.