Kokia reklamos ateitis? (II)

Lietuviai dar tik atranda internetą, o pasaulis jau lipa ant kito laiptelio.

Pernai tyrimų bendrovės TNS duomenimis, reklamos mastai vertinant litais Lietuvoje sparčiausiai augo internete – 12 proc. per metus, tačiau bendroje šalies reklamos pyrago dalyje teužėmė 8,2 procento. Didžiąją dalį rinkos dalijosi reklama tradicinėse medijose – televizijoje (47,5 proc.), laikraščiuose (17,6 proc.), žurnaluose (10,3 proc.) ir radijuje (7,9 proc.).

Pirmojoje dalyje pateikėme interviu su vieno iš didžiausių pasaulyje reklamos mobiliuosiuose įrenginiuose tinklų „InMobi“ Europos ir Vidurinių Rytų pardavimo vadovu Johnu Stonemanu.

Šioje dalyje skaitykite interviu su bendrovės „Yahoo!“ Europos regiono mažmeninės prekybos vadovu Joshua Partridge’u.

Paspaudimai sėkmės neatneš

Kol kiti kalba apie reklamos mobiliuosiuose įrenginiuose populiarėjimą, jūs vis dar teigiate, kad reklama internete sunkiai skinasi kelią. Kodėl?

Manau, kad reklama mobiliuosiuose įrenginiuose sudaro labai mažą dalį rinkos. Jeigu žiūrėtume, kas reklamavosi mobiliuosiuose įrenginiuose prieš penkerius metus – tai buvo skambučių melodijų, žaidimų, lošimo, turinio suaugusiesiems prekių ženklai, tačiau šiandien tai daro žinomiausi prekių ženklai. Stebime pokytį, tačiau rinka vis dar išlieka labai maža. Viskas įsivažiuos, kai išmaniųjų telefonų skvarba bus didesnė, mat šiandien ji yra per maža

Kokias tendencijas šiandien matote?

Antrojo ekranofenomeną – žmonės interneto turinį naudoja keliuose įrenginiuose tą pačią dieną. Ateityje matysime pingančius išmaniuosius telefonus ir tai didins jų rinkos dalį. Mat šiuo metu ji daug kur siekia 7–15 proc., tačiau skaičiuojame, kad per keletą ateinančių metų šis skaičius išaugs iki 50 procentų.

Taip pat kinta reklamos paspaudimų dažnis (angl. Click Through Rate – CTR) – jis mažėja. Jei kreipsite dėmesį vien į paspaudimus, prarasite didelę rinkos dalį. Pavyzdžiui, JAV 95 proc. paspaudimų atlieka tie patys 5 proc. vartotojų, Europoje skaičus ne toks ekstremalus.

Ar naujos reklamos formos keičia vartotojų elgesį?

Taip, pavyzdžiui reklama mobiliuosiuose įrenginiuose. Jeigu žiūrėtume į CTR, šiuose įrenginiuose jis 30 kartų didesnis. Kelios priežastys. Mažas mobiliojo įrenginio ekranas, todėl žmonės reklamas nuspaudžia netyčia. Kita priežastis – jeigu apsiperkate su žmona, laukiate, kol atvyks autobusas ar pakils lėktuvas, esate tokios būsenos, kai būsite labiau linkę spausti reklamą.

„Yahoo“ pristatote kaip turinio bendrovę. Kokia jūsų nuomonė apie turinio apmokestinimą?


Jeigu pažvelgsime į daugelį portalų, leidėjai pradeda apmokestinti turinį. Kodėl? Nes žmonės mažiau skaito laikraščius, žurnalus. Tačiau, pavyzdžiui, australiškas laikraštis, kurį skaitydavau internete, buvo apmokestintas ir aš nustojau jį skaityti. „Yahoo“ visada buvo atvira platforma ir lankytojai supranta, kad už nemokamą turinį reikia sumokėti reklama.

Kitas dalykas – daug kam nepatinka „Facebook“ ir „Twitter“, tačiau tai puikūs turinio skleidėjai – šiuo metu per mėnesį mūsų straipsniais šiuose tinkluose yra pasidalijama 90–120 mln. kartų – tai milžiniški skaičiai.

Kokią reklamos rinką matysime po kelerių metų?

Recesija visada neigiamai veikė reklamą – šiai sričiai vienai pirmųjų mažinami biudžetai. Manau, tradicinės medijos, kaip spauda, lauko reklama, išgyvens sunkius laikus, o reklama internete augs triženkliais skaičiais.

Straipsnis publikuotas savaitraštyje „Ekonomika.lt“ (21(83) birželio 4-10 d.)


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų