Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugiau nei 12 mln. suklastotų „Adidas“ produktų praėjusiais metais konfiskuota visame pasaulyje. Tokius mastus skaičiuoja pati kompanija, o anot jos atstovų, klastotės neša žalą ne tik prekių ženklų savininkams, bet ir vartotojams, rašo BBC.

REKLAMA

Anot „Adidas“ atstovės Katjos Schreiber, sumažėjo ne tik kompanijos pardavimai, grėsmė iškilo ir pačiam prekių ženklui.

„Bus kur kas blogiau, kai pirkėjai, įsigiję klastotes nusivils jų prasta kokybe, tad tai žlugdys mūsų užtarnautą reputaciją, kuri remiasi preciziškumu ir kokybe“, – BBC tvirtino ji.

Dauguma populiarių ir plačiai vartojamų prekių ženklų, kaip vieną iš savo skiriamųjų bruožų gamyboje naudojančių technologines bei dizaino inovacijas, produktų dažnai tampa klastojimo ir kopijavimo taikiniais.

REKLAMA
REKLAMA

„Tam, kad sumažintume mūsų pardavimams ir reputacijai daromą žalą, dažnai naudojamės teisinėmis paslaugomis, artimai bendradarbiaujame su teisėsaugos institucijomis, tyrėjais ir konsultantais, – pasakoja K.Schreiber. – Vis dėlto mes sustiprinome ir kitas priemones, pavyzdžiui, produktų apsauginį žymėjimą, kuris ir toliau išlieka vienu iš svarbiausių prioritetų.“

Amžina problema

Populiarių prekių ženklų drabužių bei avalynės klastotės dominuoja pasaulinėje klastočių prekyboje, kuri 2010 metais pasiekė 600 mlrd. JAV dolerių ribą (apie 1,689 trln. litų). Tai amžina problema.

„Vos vienas klastočių gamintojas uždaromas, iškart atsiranda kitas, – teigia Londono prekybos standartų specialistas. – Operacijų apimtys gerokai išaugo, nes gyvename pasaulinėje rinkoje ir turime labai atviras ekonomikas. Milžiniškas pelnas skatina šią draudžiamą prekybą: gaminami pigūs produktai, kurie ženklinami žinomais prekių vardais ir parduodami panašia kaina, kaip jų originalai.“

REKLAMA
REKLAMA

Dauguma klastojamų produktų gaminami Kinijoje ir susekti šios draudžiamos prekybos organizatorius yra labai sunkus darbas.

Tačiau BBC pavyko pakalbinti JAV išsilavinimą įgijusį Seaną, kuris Šanchajuje pardavinėja „Nike“ sportbačių klastotes.„Didžiąją dalį sandorių sudarome elektroniniu būdu ir verslas klesti“, – tvirtina jis.

Per savaitę Seanas išsiunčia apie 500 porų garsaus prekės ženklo sportbačių kopijų.

„Originalios „Nike“ sportbačių poros kaina gali būti didesnė nei 150 JAV dolerių (422,4 litų), kai jų gamybos Kinijoje savikaina yra mažiau nei 13 JAV dolerių (36,6 lito). Mes juos parduodame už 60 JAV dolerių (168,98 lito)“, – pasakoja jis, tačiau neigia pats susikraunantis didžiulį pelną, nes neva siuntimo paslaugos yra gana brangios.

Kenčia ir vartotojai

Įvairių kompanijų garsiems prekių ženklams atstovaujantis Ryanas Greenwoodas tvirtina, kad „Nike“ agresyviai saugo savo prekių ženklą ir aktyviai bendradarbiauja su teisėsaugos institucijomis visame pasaulyje, kad tik sustabdytų suklastotų prekių prieinamumą vartotojams. Ir priduria, kad tokia prekyba yra neteisinga ne tik licenzijuotų pardavėjų atžvilgiu, bet ir vartotojų, mat iš tiesų jie negauna to produkto, kuris yra žadamas: tik pigią ir nekokybišką klastotę.

REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto, ne visiems yra svarbi prekės kokybė. BBC kalbinti jauni žmonės pripažino, kad jei galėtų nusipirkti minėtus sportbačius pigiau – taip ir padarytų.

„Niekas neapžiūrinės jų iš arti, tad kol jie atrodo gerai, man nerūpi, ar tai klastotė“, – tvirtino vienas jaunas vyras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų