Aplinkos ministras Valentinas Mazuronis pritaria, kad kurorte atsiras toks statinys, tačiau abejoja, ar keltuvas esą gali sumažinti transporto taršą.
Tuo metu druskininkietis, verslo konsultavimo įmonės vadovas Vilius Semeška Žinių radijo laidoje „Aktualioji valanda“ sakė, jog galėtų suprasti, jeigu tokį objektą statytų privatininkas, siekiantis pelno.
„Tačiau šiuo atveju, manyčiau, negali būti didesnio pasityčiojimo iš aplinkosaugos, kai Druskininkų privačių namų kaminai rūksta ir terčia orą. Galbūt gyventojams galima buvo padėti už tuos pinigius įsirengti filtrus, pakeisti šiferinius stogus ar įrengti nuotekas. Labai daug privačių namų nuotekas leidžia tiesiog į gruntą.“
Pasak V. Semeškos, brangiai kainuojantį objektą, kaip ir slidinėjimo trasą, juk reikės išlaikyti. Galbūt tai tiktų Japonijoje ar netoli Niujorko.Tačiau esant tokiems mažiems srautams, ar neatsitiks taip, kad keleivinis kalnų keltuvas ilgą laiką stovės tiesiog be keleivių.
„Ar naudosis druskininkiečiai tokia transporto priemone – keltuvu? Druskininkuose šypsomąsi, kai toks klausimas užduodamas, kadangi labai abejotina, ar galės sau leisti druskininkiečiai juo naudotis, kaip ir negali sau leisti nueiti į slidinėjimo trasą. Tikrai jiems tai didelė prabanga, kai uždirbama mažiau, nei šalies vidurkis."
Anot verslininko, visos tos pramogos orientuotos į poilsiautoją, o ne į druskininkietį. Ir visos lėšos skiriamos atvykstantiems. Tai kas lieka tam vargšui vietos gyventojui?
V.Semaška mano, kad pagrindinis tokių projektų tikslas yra įsisavinti lėšas.
„Neduok dieve mus patikrins. Ar Europos Sąjunga, ar kitos institucijos. Ir ar nereikės patiems druskininkiečiams ne tik išlaikyti tokius objektus, bet ir grąžinti projektui skirtus pinigus?“
Balsas.lt: bandymai sustabdyti keltuvo statybą pavėlavo
Apie šį keltuvą daugiau negu prieš metus – 2012 metų gruodį, iš karto po to, kai jo statybai buvo paskirtos lėšos rašė portalas balsas.lt.
Aplinkos ministerijos (AM) atstovai tuomet tvirtino, kad 6 mln. litų keltuvui Druskininkuose įrengti skirti pagal vieną iš 2012 metų specialiosios Klimato kaitos programos finansavimo krypčių „Ekologiško viešojo transporto ir infrastruktūros plėtra, aplinkai palankių technologijų ir priemonių, mažinančių į atmosferą išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį viešosiose erdvėse, diegimas“. Į 2012 metų birželį ministerijos paskelbtą kvietimą „Keleivinių keltuvų, kaip bendrosios miestų ir gyvenviečių visuomeninio transporto dalies, diegimas, siekiant sumažinti taršaus miesto transporto priemonių srautą“ atsiliepė vienintelė savivaldybė: „Per tuos du mėnesius buvo gauta tik viena paraiška – Druskininkų savivaldybės“, – portalui balsas.lt aiškino ministerijos atstovai.
Tačiau nepriklausomas aplinkosaugos ekspertas Liutauras Stoškus teigė neįžvelgiantis, net teorinės galimybės, kad šis projektas sumažins šiltnamio dujų emisiją. „Mes niekaip neįžvelgiame, kad keltuvas į slidinėjimo trasą galėtų būti susijęs su klimato kaita ir į atmosferą patenkančių šiltnamio dujų mažinimu“, – portalui balsas.lt sakė jis.
Kaip tik tuo metu, kai buvo rengiamas šis straipsnis, Seimo narys dabartinis aplinkos ministras Valentinas Mazuronis kreipėsi į Viešųjų pirkimų tarnybos vadovą Žydrūną Plytniką prašydamas nedelsiant sustabdyti AM viešųjų pirkimų sutarčių pasirašymus, kol nebus patvirtinta nauja mūsų šalies vyriausybė.
Visą straipsnį „Kur slypi būsimo lynų keltuvo Druskininkuose detektyvas?“ skaitykite čia.