REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvai būtina skubiai mažinti bet kokias sąsajas su Rusijos ir Baltarusijos geležinkeliais, sako Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius.

Lietuvai būtina skubiai mažinti bet kokias sąsajas su Rusijos ir Baltarusijos geležinkeliais, sako Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius.

REKLAMA

Pasak jo, „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė vėluoja ieškoti alternatyvų jos dalyvavimui Maskvoje įsikūrusios Geležinkelių transporto tarybos (GTT) veikloje. 

„Būtina kiek įmanoma greičiau minimizuoti bet kokias Lietuvos geležinkelių sąsajas su Rusijos ir Baltarusijos geležinkelių sistemomis. Taip pat būtina plėsti ir modernizuoti Lietuvos geležinkelių viešąją infrastruktūrą: kelius, traukos priemones ir riedmenis, spartinti jų integraciją į Vakarų Europos geležinkelių tinklus“,  – pranešime nurodo K. Starkevičius.

Pasak jo, tokiu būdu bus sudarytos geresnės sąlygos krovinių vežimui, įskaitant strateginius krovinius NATO pajėgų poreikiams.

REKLAMA
REKLAMA

Ketvirtadienį trys Seimo komitetai – Ekonomikos, Ateities ir Nacionalinio saugumo ir gynybos – aptarė LTG grupės įmonių sąsajas su Rusija ir Baltarusija. 

REKLAMA

Pasak pranešimo, pati LTG grupė dalyvavimą GTT yra įvertinusi kaip keliantį rizikų ir priėmusi sprendimus, kaip jas suvaldyti trumpuoju laikotarpiu, bei vertina alternatyvas, kaip jas suvaldyti ateityje. Pirminis alternatyvų vertinimas bus atliktas iki 2023 metų vasario pabaigos.    

Pasak pranešimo, LTG grupės įmonių vadovai Seimo nariams aiškino, kad nėra galimybių prie geležinkelių eismo sistemos valdymo prisijungti nuotoliniu būdu, o traukinių judėjimas Lietuvoje gali vykti be duomenų keitimosi su GTT.

Vis tik dalis operatyviosios krovinių vežimo kompiuterinės sistemos (OPKIS) duomenų, būtinų traukinių ir krovinių apskaitai ir atsiskaitymui, teikiama centralizuotai GTT sistemai, iš jos LTG taip pat gauna duomenis, kokie kroviniai atvyksta, kokiais traukiniais, kokia jų techninė informacija ir panašiai.

REKLAMA
REKLAMA

Sustabdžius duomenų mainus su GTT sistemomis, būtų apsunkintas apsikeitimas duomenimis, reikalingais atsiskaitymams ir techniniam vagonų reglamentavimui.

LTG vagonai nuo kovo 7-osios į Rusiją ir Baltarusiją nesiunčiami. Anksčiau Rusijoje buvę vagonai sugrąžinami į Lietuvą: piki Ukrainos karo Rusijoje buvo apie 800 LTG vagonų, dabar likę 37. Pakeliui į Lietuvą yra 25 vagonai, o iš likusių vagonų nė vienas negali būti panaudotas karinei technikai vežti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų