• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naudotų automobilių rinką supa įvairios paslaptys bei keistenybės. Nebestebina atvejai, kada iš pirmo žvilgsnio tvarkingus automobilius įsigiję žmonės jau po kelių dienų ar vos po kelių kilometrų sužino esą apgauti. 

Naudotų automobilių rinką supa įvairios paslaptys bei keistenybės. Nebestebina atvejai, kada iš pirmo žvilgsnio tvarkingus automobilius įsigiję žmonės jau po kelių dienų ar vos po kelių kilometrų sužino esą apgauti. 

REKLAMA

carVertical.lt turinio projektų vadovo Mato Buzelio teigimu, tik tada pirkėjai pasvarsto, ar tikrai padarė viską, kad nustatytų perkamo automobilio būklę. 

„Pirmojo nusivylimo metu pirkėjai pagalvoja, ar tikrai sutaupė, rinkdamiesi pigesnį tačiau naujesnį automobilį iš įtartino pardavėjo? Jie tik tada pasidomi, kodėl jų nupirktas automobilis buvo parduodamas pigiau nei kiti analogiški variantai“, – tvirtina M. Buzelis. 

Problema abipusė 

Automobilių rinkos eksperto teigimu, tai yra kompleksinė problema, liečianti abi puses – ir pardavėją, ir pirkėją. 

REKLAMA
REKLAMA

„Viskas labai paprasta: vieni priklauso nuo kitų. Pardavėjai nori kuo daugiau uždirbti, o pirkėjai – įsigyti kuo geresnį automobilį už kuo mažiau pinigų. Pirkėjams trūksta kritiško požiūrio bei elementaraus pasidomėjimo. Jie automobilio pirkimo procese praleidžia kelis svarbius žingsnius“, – automobilių rinkos subtilybes įvardina M. Buzelis. 

REKLAMA

Pirkėjams jau daugelį metų komunikuojama, kad prieš pasirašant automobilio pirkimo – pardavimo sutartį reikėtų tinkamai susipažinti su transporto priemonės būkle. Tam, anot Mato Buzelio, reikėtų pasidomėti konkretaus modelio istorija pagal kėbulo numerį bei fiziškai patikrinti jį servise. Specialistas pabrėžia, kad tik susipažinus su istorija bei stoviu galima įvertinti galimas eksploatacines išlaidas ar tinkamumą. 

REKLAMA
REKLAMA

Ir vietoje to, kad vairuotojai įsigytų tvarkingą, gerai išlaikytą automobilį žmonės perka nekokybiškai suremontuotus, o neretai ir paslėptų defektų turinčius automobilius. Pasak specialisto, jeigu nepirktų – tokių niekas net nepardavinėtų. „Čia savotiškas vištos ir kiaušinio klausimas“, – priduria automobilių istorijos patikros platformos carVertical.lt atstovas. 

Sunku išsirinkti gerą 

Automobilių rinkos ekspertas pastebi, kad maždaug kas šeštas naudotas automobilis (16,6 proc.) Lietuvoje turi suklastotą ridą, o dažnesnis nei kas antras ( – turėjo bent vieną eismo įvykį. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Įsigyti eismo įvykyje nedalyvavusį automobilį nėra taip paprasta. Ir kartais to plika akimi nesimato. Tačiau istoriniai, iš daugybės valstybių surinkti duomenys gali atskleisti, kad konkreti transporto priemonė buvo patekusi į didelį eismo įvykį, o tai indikuoja, į kurias vietas, tikrinant 

konkretų automobilį, reikėtų atkreipti dėmesį. Dėl to labai svarbu rinktis ne kainą, o patikimą pardavėją ir geros būklės automobilį“, – pastebi autorinkos ekspertas. 

REKLAMA

Bendrovė atliko tyrimą ir išsiaiškino, kad su suklastota rida automobilių kainos gali būti nepagrįstai išpučiamos net ketvirtadaliu. Pirkėjas, nežinantis fakto apie jį dominančio automobilio suklastotą ridą neturi jokio derybinio pranašumo ir gali arba labai stipriai permokėti, arba dar blogiau – įsigyti nesibaigiantį finansinį košmarą. 

Pirkėjų lūkesčiai – anekdotiniai 

M. Buzelis pastebi ir kitą keistą Lietuvos automobilių rinkos subtilybę – pirkėjų lūkesčius. Specialistas tvirtina, kad statistiniai šalies automobilių pirkėjai yra racionalūs žmonės, tačiau kai kurie vairuotojai už 1000 eurų renkasi automobilį taip, lyg šis būtų naujas. 

REKLAMA

„Tokios istorijos yra atskira, dėmesio verta tema. Vis dar atsiranda pirkėjų, kurie renkasi 25 metų ar senesnį automobilį bei stato jam neįgyvendinamus reikalavimus. Jie derasi dėl menkiausio įbrėžimo ar korozijos židinio, nors daugiau nei trys ketvirčiai arba net 76 proc. tokio amžiaus automobilių yra patekę į eismo įvykius“, – atskleidžia automobilių rinkos ekspertas. 

Tokie seni automobiliai vis dar sudaro reikšmingą Lietuvos autoparko dalį, tačiau 

Gera reputacija – pusė darbo 

carVertical.lt atstovas M. Buzelis tai pat siūlo vengti įtarimus keliančių automobilių pardavėjų. Anot jo, esant įtartinam pardavėjo bendravimui reikėtų negaišti laiko ir ieškoti kito panašaus modelio. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip pat reikėtų pasidomėti tokių modelių kainomis užsienyje ir pagalvoti, ar gali iš Vakarų įvežtas naudotas modelis būti pigesnis nei savo pirmosios registracijos šalyje. Jeigu taip – galbūt buvo atgabentas sudaužytas arba labai daug pravažiavęs automobilis, o Lietuvoje atlikti paviršutiniški remonto darbai, o gal net ridos korekcija?“ – neskubėti ragina automobilių rinkos ekspertas. 

Už kruopštų bei sąžiningą darbą visada atsilyginama su kaupu. Laimingi pirkėjai savo transporto priemonės pardavėjams gali atvesti naujų klientų. Tuo tarpu pardavę netvarkingus automobilius su paslėptais defektais pardavėjai pažeistų savo reputaciją taip stipriai, kad prireiktų ilgo ir didelių pastangų reputacijai atstatyti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų