Pagrindiniai kriterijai
Prieš pasirenkant banką, pirmiausia svarbu įvertinti ir palyginti skirtingų bankų kompleksinius paslaugų paketus, skirtus įmonei bei jos darbuotojams. Tokį paketą sudaro visos įmonei teikiamos finansinės paslaugos, įskaitant ne tik standartines mokėjimų vykdymo paslaugas, bet ir kitus pasiūlymus. Banko teikiamos paslaugos turi atitikti įmonės kasdienės veiklos poreikius. Pavyzdžiui, jei įmonė vykdo veiklą ir užsienyje, jai taip pat siūlomas kompleksinis sąskaitų valdymo sprendimas kitose šalyse.
Populiaru bankus vertinti pagal taikomus paslaugų įkainius. Visgi nesužinojus visų siūlomų sąlygų, šis banko pasirinkimo kriterijus gali ir suklaidinti. Pavyzdžiui, jaunoms įmonėms bankai dažnai siūlo mažesnius operacijų įkainius, tačiau specialūs pasiūlymai dažniausiai galioja iki vienerių metų. Po šio laikotarpio specialūs įkainiai dažnu atveju didėja. Taigi, vertinti bankus tik pagal įkainius nerekomenduojama.
Svarbūs, savaime suprantami, tačiau dažnai pamirštami tokie kriterijai kaip elektroninės bankininkystės patogumas, banko skyrių darbo laikas, jų išsidėstymas šalyje, eilės bei aptarnavimas. Prieš pasirenkant banką reiktų pasidomėti, ar banko skyriai yra patogiose vietose, koks jų darbo laikas. Reikia išsiaiškinti ir tai, kiek gali tekti laukti eilėje banko skyriuje aktualiu metu. Taip pat svarbu įvertinti, ar yra galimybė konsultuotis su banko specialistu rūpimais klausimais tiesiogiai bei nuotoliniu būdu.
Siūlomos paslaugos
Įprastas lėšų valdymo paslaugas teikia visi Lietuvoje veikiantys bankai. Tokios paslaugos kaip elektroninė bankininkystė, SMS bankas ir mobilusis bankas bei įvairių rūšių įeinantys ir išeinantys mokėjimai dažniausiai įtraukiami į jau minėtą paslaugų paketą įmonei. Renkantis šias paslaugas reikia atkreipti dėmesį ir į tokius dalykus, kaip, pavyzdžiui, elektroninių paslaugų patogumas, bankomatų tinklas.
Bankai gali pateikti ir išskirtinių pasiūlymų, kurie leidžia efektyviau valdyti įmonės lėšas. Pavyzdžiui, specialiai įmonei siūloma darbo užmokesčio pervedimo paslauga, kuri sutaupo laiko ir pinigų. Naudinga žinoti, kad ir pats pervedimas kai kuriuose bankuose būna nemokamas. Taip pat aktuali grynųjų pinigų įnešimo į sąskaitą banko bankomatuose ar, pavyzdžiui, UAB „Perlo paslaugos“ terminaluose paslauga. Išskirtinai tiems verslo klientams, kurie valdo elektroninės prekybos portalus, bankai siūlo įsidiegti elektroninės prekybos atsiskaitymo sistemą. Naudodamiesi šia sistema bendri banko ir įmonės klientai gali tiesiogiai atsiskaityti už elektroniniuose prekybos portaluose siūlomas prekes ir paslaugas. Tokiu būdu taupomas laikas, taip pat bendradarbiavimas su kitomis įmonėmis būna paprastesnis ir spartesnis.
Dar vienas specifinius poreikius tenkinantis sprendimas, kurį siūlo dalis bankų – įmonės apyvartinių lėšų valdymas. Ši paslauga neatsiejama nuo įmonės veiklos, siekiant ją nuolat gerinti. Ne kiekvienas jaunos įmonės vadovas žino, kaip paprasčiausiu būdu apskaičiuoti ir realistiškai matyti esamą įmonės finansinę padėtį. Įdomu ir naudinga, kad galima šiuos pelno rodiklius palyginti su kitomis ta pačia veikla užsiimančiomis įmonėmis ar bankų atliktais tyrimais.
Banko keitimas
Jei įvertinus pasirinktą banką paaiškėtų, kad jo teikiamos paslaugos neatitinka lūkesčių, nesudėtingai galima jį pakeisti. Finansinių operacijų perkėlimas į kitą banką nėra sudėtinga procedūra, tačiau ji gali užtrukti. Svarbiausi veiksmai, kuriuos reikia atlikti, yra bankinių rekvizitų keitimas ir pranešimų įmonės klientams išsiuntimas. Visgi tokia procedūra tampa sudėtingesnė ir trunka ilgiau tada, kai įmonė banke turi kreditą.