REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Siūloma atsisakyti įstatymo nuostatos, suteikiančios teisę aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams stabdyti ir tikrinti lengvuosius automobilius dėl taršos bei panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą.

Siūloma atsisakyti įstatymo nuostatos, suteikiančios teisę aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams stabdyti ir tikrinti lengvuosius automobilius dėl taršos bei panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą.

REKLAMA

Tai numatančias Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas įregistravo Seimo socialdemokratų partijos frakcijos nariai.

Socialdemokratai ragina daugiau dėmesio skirti sunkiasvorių transporto priemonių keliamai taršai, nes kai kurios krovininės transporto priemonės teršia kelis kartus daugiau nei lengvieji automobiliai

Todėl aplinkosaugininkams siūloma palikti teisę stabdyti, tikrinti bei panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą M2, M3, N1, N2, N3 klasių, t. y. lengvųjų autobusų, autobusų, lengvųjų, vidutinių ir sunkiųjų krovininių transporto priemonėms.

Parengti įstatymo pataisas parlamentarus paskatino galima aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų apkrova netiesioginėmis, neproporcingai didelėmis pareigomis, kurias daug metų atlieka policijos pareigūnai.

REKLAMA
REKLAMA

Įstatymo pataisų iniciatorius socialdemokratas Linas Jonauskas mano, kad nauja prievolė aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams – tikrinti lengvuosius automobilius – kelią pavojų, kad nukentės jų tiesioginis darbas.

REKLAMA

„Lengvųjų mašinų srautai viešajame eisme yra didžiausi, todėl jų patikra reikalauja labai daug dėmesio ir laiko. Daugybę metų tai darė policija. Jeigu aplinkosaugininkai dabar turės stabdyti visų rūšių transporto priemones, tikrinti jų taršą, ar dar liks kam užsiimti aplinkos apsauga? Jau ir šiaip aplinkosaugoje žiauriai trūksta žmonių“, – Eltai sakė parlamentaras L. Jonauskas.

„Darbas keliuose aplinkosaugininkus atitrauks nuo jų tiesioginių pareigų, dar mažiau žmonių dirbs ten, kur žala aplinkos apsaugai, gyvajai gamtai padaroma didžiausia – miškuose, prie upių, ežerų, šalia riziką aplinkai keliančių įmonių. Nemanau, kad aplinkosaugininkai turi dubliuoti funkciją, kurią puikiai atlieka policijos pareigūnai“, – pabrėžė Seimo narys.

REKLAMA
REKLAMA

Jo duomenimis, sunkiasvorių transporto priemonių Lietuvoje yra dešimt kartų mažiau nei lengvųjų automobilių, todėl pareigūnai nejus tokios didelės apkrovos, kokią patirtų tikrindami visas transporto priemones.

Kaip pastebi socialdemokratai, žmonės, ypač po rezonansinių nusikaltimų, į stabdymą keliuose, kurį atlieka ne policijos pareigūnai, reaguoja daug jautriau.

Seimo LSDP frakcijos seniūnė Rasa Budbergytė įspėja, kad aplinkosaugininkų pasirodymas keliuose gali sukelti žmonėms nereikalingą stresą, lemti situacijas, kai, neatpažinę pareigūnų, vairuotojai nesustos. Pasak jos, nereikia papildomos sumaišties, kai ir taip netrūksta priežasčių nerimauti.

Siūloma, kad naujos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatos įsigaliotų šių metų liepos 1 d.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų