Šiandien šalies ministro pirmininko Andriaus Kubiliaus laukia nelengva užduotis. Pas jį atvyks Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ir AB „Klaipėdos nafta“, kurios Vyriausybės nutarimu įpareigotos pasirašyti bendradarbiavimo dėl Suskystintųjų gamtinių dujų (SkGD) terminalo statybos sutartį, atstovai, rašo dienraštis „Vakarų ekspresas“.
Uosto direkcija atsisako pasirašyti sutartį, prieštaraujančią Lietuvos įstatymams ir reikalaujančią milžiniškų lėšų. Praėjusį penktadienį uostamiestyje vykusiame Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo tarybos posėdyje, kuriame svarstytas SkGD terminalo statybos Klaipėdos uoste klausimas, Uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas pareiškė, kad sutarties su AB „Klaipėdos nafta“, kurios projektą uosto direkcija gavo birželio 14-ąją, nepasirašys, nes jos pasirašymui nepritaria uosto direkcijos valdyba.
Preliminariais skaičiavimais, pasirašius minėtą sutartį Uosto direkcijos investicijos į SkGD terminalą viršytų 230 mln. litų. Per 2012-2014 metus Uosto direkcija planuoja investicijoms skirti 514 mln. litų, iš jų SkGD terminalui – 123 mln. litų. Be to, per šiuos trejus metus Uosto direkcijos pelno dalies, t. y. 50 proc., paėmimas į valstybės biudžetą sudarytų 130 mln. litų.
Taigi Klaipėdos uosto ir jame dirbančių krovos kompanijų plėtra praktiškai būtų žlugdoma, nes naujiems projektams liktų tik 5 proc. numatytų lėšų, neskaičiuojant to, jog pastaruoju metu reikalaujama, kad SkGD terminalui ji skirtų dar maždaug 100 mln. litų daugiau nei planavo. „Jeigu mes pasirašytume dabar mums „Klaipėdos naftos“ siūlomą sutartį, tai reikštų, kad daugiau nė vienam kitam uosto įmonių prašomam projektui pinigų nebeliktų“, – sakė E. Gentvilas. Ar Vyriausybei pavyks rasti saliamonišką sprendimą, susijusį su investicijomis į visai Lietuvai svarbų objektą?