Jurgita (vardas ir pavardė redakcijai žinomi) feisbuko paskyroje pasidalijo savo patirtimi: „Noriu paviešinti Lietuvos pašto deklaravimo skyriaus nekompetentingą darbą ir pasidalinti savo patirtimi. Pasirodo, Lietuvos paštui negalioja Lietuvos įstatymai ar muitinės nurodymai.“
Anot jos, paštas savavališkai 3 dienoms sulaikė medicininių kaukių siuntą – dėžutę, kurios vertė 8 JAV doleriai (kiek daugiau nei 7 eurai).
„Į paštą skambinau gal penkis kartus, buvo net ragelį padėję ir aiškino, kad trikdžiai. Skambinau ir į muitinę kartą ar du, jau net nepamenu, o į deklaravimo skyrių ar ten, kur kažkas galėtų pakomentuoti situaciją, nėjo prisiskambinti“, – pasakoja moteris.
Ji teigia, kad tik po ilgų diskusijų telefonu ir su muitinės pagalba siunta galiausiai buvo atvežta, tiesa, apie siuntos pristatymą ji nebuvo perspėta. Moteris taip pat tikina, kad nesulaukė ir paaiškinimo, kodėl siunta buvo sulaikyta ar kodėl ką reikėjo deklaruoti.
„Nesulaukus atsakingo asmens iš deklaravimo skyriaus pasiaiškinimo pasitenkinau eilinės konsultantės išsireiškimu: „Taigi gausite vėliau, kas jums netinka?“ Žinoma, kelios dienos pabaigus kaukes šeimai nieko tokio. Galiu priverstiniu būdu pirkti ten, kur liepia Lietuvos paštas. Tiesiog noriu pabrėžti, kad Lietuvoje neužtenka išmanyti įstatymus, reikia už juos ir kovoti“, – piktinasi Jurgita.
Deklaruojamos visos siuntos iš trečiųjų šalių
Lietuvos pašto Korporatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė nurodo, kad deklaruotos turi būti visos siuntos gaunamos iš ne Europos Sąjungos (ES) šalių, nepriklausomai nuo nurodytos vertės.
„Tiek muitinė, tiek Lietuvos paštas, deklarantas, atstovaujantis siuntos gavėją, turi teisę paprašyti papildomos informacijos siuntoje siunčiamos prekės deklaravimui. Prekės pirkimo atveju siuntoms yra taikomi importo mokesčiai, jei vertė viršija 22 eurus. Šiuo atveju klientei mokesčiai nebuvo paskaičiuoti“, – komentuoja V. Budrienė.
Pasak jos, klientei įspūdis dėl ilgo siuntos užlaikymo galėjo susidaryti todėl, kad nurodyta siunta Lietuvos pašto logistikos centrą pasiekė šeštadienį.
„Pirmadienį sutikrinus klientės pateiktus duomenis, siunta kitą dieną perduota pristatymui.
Siekiant užtikrinti kokybišką paslaugų teikimą, kurjeriams priminėme klientų aptarnavimo standartus ir būtinybę informuoti klientus apie planuojamą atvykimą“, – sako pašto Korporatyvinių reikalų departamento vadovė.
Į tai, kad visos prekės iš trečiųjų šalių turi būti deklaruojamos dėmesį atkreipia ir Muitinės departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Vitas Volungevičius:
„Pirmiausia noriu priminti, kad visos į Lietuvą iš trečiųjų šalių įvežamos prekės, nepriklausomai nuo jų vertės, privalo būti deklaruojamos. Jūsų minėtu atveju Lietuvos paštas atlieka deklaranto (muitinės tarpininko) funkciją tarp muitinės pareigūno ir siuntos gavėjo dėl siuntos išmuitinimo, t. y. Lietuvos paštas atsakingas už visų reikiamų dokumentų surinkimą, jų patikrinimą bei pateikimą muitinės pareigūnui.“
Jis aiškina, kad muitinė pirmiausia nustato prekių statusą, o po to vykdo atitinkamą muitinės priežiūrą, siekdama užtikrinti, kad būtų laikomasi muitinės veiklos taisyklių, kitų nuostatų taikomų prekėms, kurios yra prižiūrimos muitinės.
„Jūsų minėtu atveju asmenys painioja sąvokas dėl prekių deklaravimo ir mokesčių mokėjimo, nes, kaip minėjau, visas prekes įvežamas iš trečiųjų šalių būtina deklaruoti, tačiau mokesčiai už deklaruotas prekes mokami, kai deklaruojamų prekių savoji vertė viršija 22 eurus“, – nurodo V. Volungevičius.