Degalinėse – žieminis dyzelinas: paaiškino, kokie pokyčiai laukia vairuotojų

Švelnus šaltukas Lietuvoje dar neverčia „kosėti“ dyzelinu varomų automobilių, tačiau ruošiantis rimtesniems orų iššūkiams nuo gruodžio 1 dienos degalinės jau pradėjo prekiauti arktinės klasės dyzelinu.

Šių metų gruodžio pradžia dyzelino prekybos rinkoje žymi savotišką lūžį, nes ir žieminiame dyzeline atsiranda transporto išmetamas anglies dvideginio emisijas sumažinti turintis bio priedas. 

Vieno didžiausių Lietuvoje degalinių tinklų „Circle K“ Degalų kategorijos vadovas Rokas Laurinavičius sako, kad nors klimatas šyla, tačiau kaip ir kiekvienais metais degalinės yra pasiruošusios visiems įmanomiems scenarijams. 

„Šią savaitę pradėjome prekiauti žieminiu dyzelinu, kuris yra itin atsparus žemoms temperatūroms. Gamta yra nenuspėjama ir gali pateikti įvairių siurprizų, tačiau vairuotojai dėl to nerimauti neturėtų – degalinėse parduodamas dyzelinas tarnaus net ir esant atšiauriausioms sąlygoms“, – sako R. Laurinavičius. 

„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje iki lapkričio 1 dienos buvo įregistruota 1,55 mln. dyzelinu varomų automobilių, kurie sudaro 68,3 proc. viso šalies automobilių parko. Kadangi dyzelinas kur kas jautriau nei kitos degalų rūšys reaguoja į šaltį, kiekvieno šaltojo sezono aktualija tampa sunkiau užsivedantys dyzeliniai automobiliai. 

Į žiemą parduodamą dyzeliną ėmus įmaišyti bio priedą, pagrindinis šių metų pokytis dviem iš trijų šalies vairuotojų bus tai, su kokiu konkrečiai priedu pasirinkti dyzeliną. 

Pasak degalų eksperto, Lietuvos rinkoje šią žiemą prekiaujama dyzelinu su dviejų tipų priedais: pirmos kartos bio kilmės produktu RRME arba dyzelinu su sintetiniu priedu. 

„Nuo šių metų gruodžio 1 dienos dyzelino sudėtyje privalo būti ne mažesnė kaip 7 proc. bio priedo dalis. Kiekvienas degalų pardavėjas pasirenka, kokio tipo priedu prekiaus, o klientams rekomenduojame su šia informacija susipažinti, pasigilinti į priedų skirtumus ir tik tada rinktis, kokį dyzeliną pilti. Tokią informaciją klientas galės rasti degalinėse, net degalų kokybės pasuose, kuriuos gali pateikti degalinę administruojantis personalas.

REKLAMA

Mūsų tinklas pasirinko dirbti su pažangesniu sintetiniu dyzelino priedu, atitinkamai tai žymėsime aiškiai matomose vietose. Vartotojams tikrai neverta nerimauti, kad šis priedas pablogins automobilio užvedimą ar degalų sistemos darbą – su priedu automobilis užsives lengviau, variklis veiks efektyviau, nebus dyzelino užšalimo rizikos“, – teigia jis. 

Anot R. Laurinavičiaus, kol kas didelių šalčių nesulaukėme, todėl ir dyzelinių transporto priemonių vairuotojai su žiemos iššūkiais nesusidūrė. Vis dėlto, verta prisiminti ir žiemos nemalonumų išvengti galinčią padėti pagrindinę taisyklę. 

„Kasmet neišvengiamai atsiranda vairuotojų, kurių automobilių bakuose šalčio paveiktas dyzelinas susisluoksniuoja ir virsta drebučiais. Gerai, jei tokiais nemaloniais atvejais pavyksta išvengti tūkstantinių nuostolių. Norėčiau paraginti vairuotojus rinktis oficialias, legalias mažmeninės degalų prekybos vietas, nepilti į baką sezonui nepritaikytų degalų – net ir tų, kuriuos kažkada patys atsidėjote. Šalčio veiksnys dabar tampa pagrindiniu ir nebūtų protinga jį ignoruoti“, – pataria degalų ekspertas. 

Lietuvoje prekiaujama C klasės vasariniu dyzelinu (atsparus šalčiui -5°C), E klasė yra tarpinė, dar vadinama pereinamąja – atspari šalčiui iki -15°C; taip pat tarpinė F klasė – atspari šalčiui iki -20°C, taip pat A1 bei A2 klasės, kurios iki šiol buvo tik mineralinės sudėties.


Rašyti komentarą...
D
Darius
2020-12-05 14:25:51
Pranešti apie netinkamą komentarą
Bio priedai tai lygei taspats kas į alų dapylt 7%slapimo ir pavadint ji bio alumi.
Atsakyti
-3

c
ceska
2020-12-05 19:41:40
Pranešti apie netinkamą komentarą
Pritariu Dariui gerai pasakyta
Atsakyti
0

A
As
2020-12-05 21:23:57
Pranešti apie netinkamą komentarą
Laikas vairuoti hibrida prie to veda,juk žiema ne pirma karta ateis.Ar jums neaiśku del ko čia daroma.
Atsakyti
-1

SKAITYTI KOMENTARUS (5)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų