Ar galima tą pati produktą parduoti skirtingomis kainomis? „Žinoma, jei pirkėjas, perkantis brangiau, nežino apie mažesnę kainą“, - atsakys daugelis.
O ar galima parduoti tą patį produktą brangiau, jei pirkėjas žino apie mažesnę kainą ?
Aišku, kad galima. Kaip pavyzdys galėtų būti lietuviškas pasas. Juk pats pasas nesiskiria, ar perki jį už 100 ar už 200 litų. Taip pat aviakompanijos tai daro – jei pirksi bilietą labai iš anksto, sumokėsi mažiau nei paskutinę dieną. Nesvarbu, kada (ir už kiek) nusipirkai bilietą, bet gausi tą patį lėktuvą, stiuardesę ir lakūną.
Bet minėtais atvejais, nors pats produktas buvo toks pats, tačiau visame pakete kažkas skyrėsi, todėl logiškai galima paaiškinti kainų skirtumą.
Tačiau savaitgalį susidūriau su atveju, kai parduotuvės lentynoje (RIMI) toks pats produktas pateikimas 2 skirtingomis kainomis (žr. foto). Kadangi alkoholio versle praleidau ne vienerius metus, tai esu įsitikinęs, kad vienintelis tų produktų skirtumas – barkodo numeris. Tiek litražas, tiek stiprumas visiškai vienodi. Net gamintojas tas pats (kitaip ir būti negali).
Nors kainos skirtumas labai nedidelis, kodėl tokiu atveju klientas rinksis (?) brangesnę prekę, tikrai nežinau. Bet atvejis įdomus.