Europos žvejai įpykę dėl aukštų degalų kainų, pajutę realią bankroto grėsmę žvejybos verslui, streikuoja – blokuoja Europos uostus, demonstruoja. Europos Komisija į tai atsako siūlymu 25 proc. sumažinti žvejybos kvotas ir nebeteikti papildomų subsidijų.
Briuselis pareiškė, kad esamos pastangos išsaugoti žuvų kaimenes nepasiteisina ir reikia imtis drastiškesnių priemonių. Penkerius paskutinius metus žūklės laimikis mažėjo ir žuvų kaimenėms yra iškilęs išnykimo pavojus.
Europos Sąjungos žūklės politiką formuojantis komisaras Joe Borgas sako, kad 2009 žūklę reikia mažinti 25 procentais, o ne 15 – kai buvo planuojama anksčiau. Žūklės pramonę, anot Borgo, reikia restruktūrizuoti.
Ispanijos, Italijos, Prancūzijos, Belgijos ir Portugalijos žvejai nuo penktadienio streikuoja, protestuodami prieš degalų kainų padidėjimą. Nuo 2004 metų degalų kainos išaugo 240 proc.
Ispanijos žvejų konfederacija sako, kad per kelis metus žvejų sumažėjo 40 tūkstančių. Ispanijos žvejybos laivynas yra didžiausias tarp ES narių. Viso ES žūkle verčiasi 450 000 žvejų.
Ponas Borgas atmetė Prancūzijos siūlymą suteikti žvejams 350 mln. eurų subsidiją. „Degalų subsidijavimas, negana to, kad yra neteisėtas, niekuo nepadės spręsti iškilusių problemų. Tai tik uždelstų problemų sprendimą, o žlugimas būtų dar didesnis, kai ateis tam eilė. Reikia mažesnio, efektyviau kurą naudojančio laivyno, labiau pritaikyto esamoms žūklės galimybėms.“ – sako Borgas.
Taip pat J. Borgas siūlo pereiti prie kilovatvalandžių pagrindu apskaičiuojamų kvotų, kaip dabar yra Škotijoje, vietoje anksčiau taikytų žvejybos dienų skaičiaus ribojimo. Dideli laivai pagauna daugiau žuvies ir lengviau viršija nustatytus limitus. Skaičiuojant galios kilovatais didesni laivai turėtų mažiau laiko žūklei.
ES šiuo metu importuoja 60 proc. žuvies, o prieš 30 metų Europa apsirūpindavo 75 proc. suvartojamos žuvies.
Antradienį demonstracijas pradės britų ir škotų žvejai.