• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Indai ir kinai perka nebe vien prabangos prekes, bet ir pačius prabangos prekės ženklus. Tai kelia rimtų pokyčių 80 milijardų dolerių per metus siekiančioje industrijoje. Azijos verslininkai pamažu siekia, kad etiketė „pagaminta Kinijoje“ mados pasaulyje prilygtų etiketėms „pagaminta Italijoje“ ar „pagaminta Prancūzijoje“.

REKLAMA
REKLAMA

Į Azijos verslininkų rankas pastaraisiais metais perėjo tokie prekės ženklai kaip vokiečių „Escada“, škotų „Pringle“ ar britų karališkosios šeimos mėgstamas „Hardy Amies“, rašo CNN. Paskutinis panašus įvykis – Mumbajaus įmonė SKNL aukcione įsigijo bankrotą paskelbusiai bendrovei priklausiusį vardą „Hickey Freeman“, kuriuo pažymėtą kostiumą per savo inauguraciją dėvėjo JAV prezidentas Barackas Obama.

REKLAMA

Luca Solca, Šveicarijos „Sanford Bernstein“ prabangos prekių vyriausiasis analitikas, sako, kad panašios permainos „yra tandencija ir ji tik stiprės“.

Anot CNN, pokyčius paskatino indų ir kinų verslininkų noras kelti gamybos Azijoje standartus bei pakeisti mados pasaulyje vyraujantį įsitikinimą, jog aukšta prabangios prekės kaina pateisinama būtent tuo, kad ji pagaminta ten, kur sukurtas jos dizainas ir kur yra jos prekės ženklo tėvynė. Permainas taip pat skatina turtėjanti ir didesnių lūkesčių įgyjanti Indijos bei Kinijos vidurinioji klasė.

REKLAMA
REKLAMA

Daugelis Azijos kompanijų tiki, jog turi pranašumą, galėdamos perkelti prabangos prekių gamybą į pigesnės darbo jėgos sritis arčiau namų, kai tuo pačiu metu išsaugomi jų tiekimo ir paskirstymo kanalai Europoje bei JAV.

Pavyzdžiui, iš MCM, vokiško prabangių rankinių prekės ženklo, gaunamos pajamos nuo 2005 metų, kai jį perėmė Pietų Korėjos verslininkas, padvigubėjo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šiandien „pagaminta Kinijoje“ ar „pagaminta Indijoje“ turi neigiamo atspalvio, tačiau Azijos verslininkams, kurie labai didžiuojasi savo gamybos galimybėmis, kyla klausimas, kaip tokį įvaizdį pakeisti. Tai esminis momentas“, – aiškina Markas Bandakas iš investuotojams patariančios amerikiečių „Blackstone Advisory Partners“.

REKLAMA

„Turime didelę prekės ženklų įvairovę. Mes nepristatysime aukštos klasės vardų, tokių kaip „Hickey Freeman“, mažas pajamas gaunantiems klientams. Mes ketiname pasiekti, kad pirkėjai išleistų šimtus dolerių, o ne centus“, – aiškina Tusharas Maloo, prižiūrintis SKNL operacijas Niujorke.

REKLAMA

„Standard & Poor's“ analitikė Londone Alessandra Coppola pažymi, jog Europos šalys, kur dabar gyvuoja prabangos prekių ženklai, kovos, kad išsaugotų savo paveldą.

Tuo metu L. Scola akcentuoja, jog „realybėje darosi vis aiškiau, kad prabangos prekės gali būti gaminamos ne savo „kilmės šalyje“ ir likti tos pačios kokybės“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vardą įgauna ir pačioje Azijoje gimę prekės ženklai. Šanchajaus „Dalian Dayang Trands“, kurio kostiumams pirmenybę teikia milijardierius investuotojas Warrenas Buffetas, turi siekių konkuruoti su „Armani“ ar „Ermenegildo Zegna“.

T. Maloo sutinka, kad Kinija kol kas turi geresnes galimybes varžytis prabangos prekių pramonėje nei Indija, nes „tik Kinijoje yra pajėgumų ir tinkama infrastruktūra“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų