Kaip skirtingos lyties atstovai vertina garsių firmų reklaminius atvaizdus? „EyeTrackShop“ neseniai apklausė 50 moterų ir 50 vyrų, kad išsiaiškintų šiuos skirtumus, rašo „Business Insider“. Apklausos dalyviams buvo rodomi trys skirtingi reklaminiai atvaizdai – du iš jų pakankamai seksualūs ir vienas ne.
Respondentams buvo rodomos šios reklamos:
1. „H&M“
H&M (nuotr. Gamintojo)
2. „Reebok“ reklama
„reabok“ reklama (nuotr. Gamintojo)
3. „Saab“ reklama
„Saab“ reklama (nuotr. Gamintojo)
Pastebėta, kad vyrai ir moterys, vertindami reklamas, pakuotes ir kitus vizualinius reiškinius, turi skirtingas stebėjimo trajektorijas. Nors abi lytys pastebi tuos pačius dalykus, visgi, reklaminiai atvaizdai, kurie buvo rodomi tyrimo metu, padeda atskleisti šiokius tokius skirtumus:
- Vyrai daugiau žiūri į veidus, o moterys į batus:
- Vyrai 40% ilgiau užtruko žiūrėdami į modelio veidą nei moterys.
H&M reklama (nuotr. Gamintojo)
- „H&M“ reklaminėje nuotraukoje moterys ilgiau nei vyrai žiūrėjo į modelio liemenį nei į veidą.
- Moterų ir vyrų dėmesys buvo sutelktas į skirtingus fragmentus. Vyrai 40% ilgiau nei moterys žiūrėjo į veidą ir 20% trumpiau – į kojas.
„Reabok“ reklama (nuotr. Gamintojo)
- „Reebok“ reklaminėje nuotraukoje vyrai 40% ilgiau nei moterys žiūrėjo į veidą, taip pat 50% ilgiau į užpakalį, bei 36% trumpiau nei moteriškos lyties atstovės į batus.
- Beveik visos tyrime dalyvavusios moteris praleido bent 1,5 sekundės žiūrėdamos į batus.
Saab (nuotr. Gamintojo)
- „SAAB“ reklaminėje nuotraukoje vyrai, stebėdami automobilį, praleido 85% daugiau laiko nei moterys ir 50% mažiau laiko, lyginant su moterimis, žiūrėjo į logotipą.