• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Iš esmės pamatę šį automobilį daugelis pasakytų – nieko gero. Kam gali patikti senutėlis japoniškas „Mitsubishi“? Bet tie, kas bent kiek supranta apie automobilius, iškart supras – tai tikras perlas kelyje, o įsitikinti tuo galėjo ir visi TV6 laidos „Gazas dugnas“ žiūrovai.

Iš esmės pamatę šį automobilį daugelis pasakytų – nieko gero. Kam gali patikti senutėlis japoniškas „Mitsubishi“? Bet tie, kas bent kiek supranta apie automobilius, iškart supras – tai tikras perlas kelyje, o įsitikinti tuo galėjo ir visi TV6 laidos „Gazas dugnas“ žiūrovai.

REKLAMA

Jei laidos vedėjas Izidorius Paukštys džiūgavo tokio automobilio bandymu, tai jo kolega Paulius Garkauskas skeptiškai įvertino dabar jau retai kelyje sutinkamą legendinį šeštos kartos „Mitsubishi Lancer Evo VI“.

Kaina kelia nuostabą

„Ir taip, jis kainuoja daug. Labai daug. O ateityje matyt kainuos dar daugiau, – pastebėjo I. Paukštys. – Automobiliui buvo atlikta pilna restauracija, kas akivaizdu, kad tai pakelia jo vertę. Bet aš manau, kad galima rasti ir šiaip gerai išsilaikiusių tokių automobilių, kurių kaina tikrai nebus mažesnė.“

REKLAMA
REKLAMA

Kuo ypatingi?

Daugeliui „Mitsubishi“ vardas yra neatsiejamas nuo Pasaulio ralio čempionato.

Dešimto dešimtmečio pradžioje, tuometinė tarptautinė automobilių sporto federacija, oficialiai išplatino „Group A“ vardu pavadintos automobilių grupės reglamentą, kuriame buvo aiškiai parašyta: norint dalyvauti Pasaulio ralio čempionate, gamintojas turi sukurti 5000 egzempliorių, tinkamų bendro naudojimo keliams.

REKLAMA

Būtent dėl japonų gamintojo svajonių dalyvauti automobilių sporto varžybose gimė ir pirmos kartos „Lancer Evolution“ modelis.

„Šešta „Lancer Evolution“ karta taip pat yra paskutinė iš tų kultinių kartų dėl to, kad tai buvo paskutinė karta su kuria Tommi Makinenas laimėjo pasaulio ralio čempiono titulą“, – išbandomu automobiliu žavėjosi I. Paukštys.

REKLAMA
REKLAMA

1999 metai – „Mitsubishi“ piko metai

Būtent 1999 metais japonų gamintojo pardavimai augo žaibišku greičiu visame pasaulyje, o automobilių sporto komanda neturėjo sau lygių. Vis dėlto, „Mitsubishi“ inžinieriai toliau tobulino savo geriausią ratuotį. Šį kartą inžinieriai susikoncentravo į įvairias smulkmenas: stabilumą, valdymo tikslumą, variklio aušinimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dviejų litrų darbinio tūrio motoras pajėgdavo pasiekti 280 arklio galių ir 373 Nm sukimo momentą, kuris buvo poruojamas su itin trumpus perdavimo skaičius turinčia mechanine pavarų dėže bei kitomis inžinerinėmis gerybėmis: lengvesniais „Enkei“ ratlankiais, sportiniais „Recaro“ lopšiais ar „Brembo“ stabdžių sistema.

REKLAMA

Šių pokyčių dėka „Mitsubishi“ iškovojo dar vieną ir, deja, paskutinį čempionų titulą. Pasikeitęs bolidų reglamentas nebuvo naudingas „Mitsubishi“, kurios inžinieriai nesugebėjo tinkamai prie jų prisitaikyti.

Plačiau apie šį retą automobilį žiūrėkite reportaže, esančiame straipsnio pradžioje. 

Laidą „Gazas dugnas“ žiūrėkite kiekvieną šeštadienį 10:30 val. per TV6.

REKLAMA
šneki nesąmones. Užtat tų laikų automobiliai buvo daug patvaresni - tai ne šiandieniai popieriniai. O ir tų laikų automobilių dizainas buvo nepalyginamai geresnis - kiekviena firma turėjo savo dizaino koncepciją ir stilių - tai ne šiandieniai puskibiriai, visiškai nulaižyti vien tam, kad būtų kuo mažesnis oro pasipriešinimo koeficentas. Tų laikų automobiliai tikrai turėjo savo veidą. Ne visos Audi Quattro buvo vienos - tarp Quattro ypač išsiskyrė Audi S2 Quattro. Gera buvo ir Audi 90 Quattro. O Lancia Delta HF Integrale čia išvis nedėk - ten apskritai legendinis modelis, 24 vožtuvus ant keturių cilindrų ir šiandien ne visur rasi; prie šitos Lancios tik bent kažkiek priartėjo Subaru Impreza.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų