„Barbora“ priėmė šimtus naujų darbuotojų: jų atlyginimas priklauso ir nuo to, kokią prekę parenka

Karantinas vienaip ar kitaip paveikė visus verslus ir dažniausiai ne itin maloniai, visgi kai kuriems tai buvo proga persitvarkyti, sustiprinti sistemas ir dirbti dar didesniu krūviu nei iki tol yra tekę dirbti.

„Barboros“ direktorius Andrius Mikalauskas

Viena tokių įmonių, kuriai staiga teko susidurti su didžiuliu darbo krūviu – elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“. Per itin trumpą laiką, siekiant įvykdyti kuo daugiau užsakymų, buvo įdarbinta apie 400 naujų darbuotojų, taip pat žengta į regionus.

Apie kilusius sunkumus karantino metu, pasiruošimą galimai antrai koronaviruso bangai, darbuotojų atlyginimus ir konkurenciją pasikalbėjome su „Barboros“ direktoriumi Andriumi Mikalausku.

Kaip sekėsi per karantiną? Su kokiais iššūkiais jo metu teko susidurti?

„Barboros“ darbą karantino metu pavadinčiau kažkuo panašiu į mobilizaciją. „Barbora“ susiėmė ir jautė pareigą teikti paslaugą ne tik kaip verslas, bet ir užtikrinti gyventojams galimybę užsisakyti prekes, likti namuose ir taip būti saugiais.

Išaugus užsakymams turėjome susitvarkyti ir sustiprinti IT sistemas. Užsakymų srautas išaugo kartais, ko iki tol nėra buvę, taigi per savaitę teko perdaryti sistemą. Susiradome papildomą transportą su šaldymo kameromis, išplėtėme komandą. Tai buvo iššūkis, bet svarbiausia, kad išlaikėme paslaugos kokybę, kuri yra mūsų vizitinė kortelė.

Neseniai visus pasiekė žinia, kad „Barboroje“ koronavirusu užsikrėtė darbuotoja. Ką darote, kad būtų užtikrintas kitų darbuotojų saugumas ir kaip apskritai ruošiatės galimai ateisiančiai antrajai koronaviruso bangai?

REKLAMA

Mes jau prieš gerą savaitę perėjome prie, pavadinkime, pandeminio darbo režimo – sugrąžinome į darbą kaukių ir pirštinių dėvėjimą. Laikomės visų saugumo ir prevencijos priemonių. Taip pat sustabdėme galimybę klientams atsiskaityti už prekes tiesiogiai kurjeriui prie durų, nes tai prieš kurį laiką jau buvome grąžinę.

O šiuo konkrečiu atveju dėl darbuotojos – ji dabar yra saviizoliacijos režime, jos testas dėl Covid-19 buvo teigiamas. Identifikavome dar keturis asmenis, kurie turėjo artimą kontaktą su ja darbe, jie lygiai taip pat operatyviai išsiųsti izoliuotis. Visa pamaina, kuri dirbo su ta surinkėja, nepaisant to, turėjo kontaktą ar ne, bus testuojama, taip pat ir kurjeriai, visa surinkimo centro vadovybė.

Bendradarbiaujame su Nacionaliniu visuomenės sveikatos centru, dezinfekavome patalpas, visą įrangą. Darome viską, kas įmanoma ir dar daugiau.

Prasidėjus karantinui darbuotojų skaičius „Barboroje“ išaugo daugiau nei 400, ar vis dar jaučiate didesnio darbuotojų skaičiaus poreikį? Kiek daugmaž yra išaugęs užsakymų skaičius, palyginti su praėjusių metų vasara ir ar neplanuojate didinti pirkinių pristatymo kainos?

Pandemijai atslūgus, užsakymų skaičius vienareikšmiškai sumažėjo, paslauga stabilizavosi ir jos poreikis sumažėjo, todėl savaime sumažėjo ir darbuotojų poreikis. Tai mes buvome nematę iš anksto ir didelę dalį papildomų žmonių turėjome būtent tam intensyviam laikotarpiui.

Dabar darbuotojų „Barboroje“ dirba daugiau nei prieš karantiną – jų yra virš 600, na ir nemaža dalis, kurie prisijungė prie komandos per karantiną, vis dar tęsia darbus. Taigi, šiuo metu mes esame pasiruošę  aptarnauti ir didesnį kiekį užsakymų, jeigu tik prireiktų.

REKLAMA

Per pirmą šių metų pusmetį įvykdėme beveik visų praėjusių metų pardavimų apimtis. Tai paklausa vis dar yra išaugusi, ji tikrai nėra palyginama su tuo, kas vyko gegužės ir ypač balandžio mėnesį, bet paklausa tikrai stipriai išaugusi.

Na, o dėl pristatymo kainos – ne. Šiuo metu neturime planų didinti šios paslaugos kainos.

„Barbora“ darbuotojai

Remiantis naujausiais „Sodros“ duomenimis, vidutinis darbo užmokestis „Barboroje“ neatskaičius mokesčių siekia 1,4 tūkst. eurų.  Kiek uždirba surinkėjai, išvežiotojai?

Darbuotojams mes mokame tikrai konkurencingus atlyginimus mažmeninės prekybos srityje. Patys atlyginimai nėra fiksuoti. Tiek surinkėjai, tiek kurjeriai gauna motyvacinius priedus ir jų alga priklauso nuo darbo efektyvumo. Pavyzdžiui, surinkėjų alga priklauso nuo to, kiek prekių jie surenka per savo darbo laiką – kuo greičiau ir kuo daugiau prekių surenki, tuo didesnį ir darbo užmokestį gauni.

Taip pat yra papildomi kokybės priedai, kuriuos darbuotojai gali užsidirbti, nes esame suinteresuoti, kad pirkėjai nebijotų atiduoti tą atsakomybę išrinkti prekę parduotuvėje, ypač tokius produktus kaip daržoves. Jeigu surinkėjas tikrai kokybiškai renka prekes, tada jis gauna šį priedą. Na, kurjerių alga taip pat priklauso nuo to, kiek užsakymų yra išvežama, kokio jie svorio ir dar kitų sąlygų.

O kaip apmokamas naktinis darbas?

Šiuo metu „Barboroje“ naktinės pamainos nėra, buvome ją įvedę tik kaip papildomą priemonę karantino metu. Tai buvo daryta siekiant sumažinti darbuotojų kiekį salėje – išskirstėme darbuotojus per visą parą, kad būtų mažesnis jų kontaktas ir būtų galima įgyvendinti kuo daugiau užsakymų.

REKLAMA

O apmokėjimas buvo toks, kaip reikalauja Darbo kodeksas – už darbą naktį mokamas ne mažesnis kaip pusantro darbuotojo darbo užmokesčio dydžio užmokestis.

Šiuo metu „Barbora“ veikia Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Ar negalvojate plėstis ir į kitus, mažesnius, miestus?

„Barbora“ veikia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Lietuvoje mes pagrindines „Barboros“ paslaugas teikiame trijose regionuose: Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Tačiau būtina pabrėžti, kad čia veikiame ne tik miestuose. Pavyzdžiui, Vilniuje prekes vežame tokiais atstumais, kaip nuo Trakų iki Nemenčinės, Kauno regione vežame net iki Jonavos, Klaipėdoje siekiame Kretingą, Gargždus, taip pat visą Neringą.

Tai sakyčiau, kad didžiąją dalį Lietuvos populiacijos jau esame padengę. Na, o per karantiną, mes paleidome naują paslaugą – „Barbora Express“, kur padengiame visas Lietuvos apskritis – dešimtis miestų ir miestelių.

Šiuo metu vertiname rezultatus, stebėsime, kaip praeis rudens ir žiemos sezonai. Penkiuose miestuose, kuriuose išsiplėtėme su „Barbora Express“, jau vykdome naujo formato pristatymo paslaugas, tad Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, Marijampolėje ir Druskininkuose jau galima užsisakyti prekes ir į namus.

Koks vidutinio pirkėjo krepšelis? Gal pastebite apsipirkimo pokyčius, kažkokių prekių perka daugiau arba mažiau?

Per karantiną klientai pradėjo pirkti didesniais kiekiais. Žmonės vedami savisaugos instinkto ir informacijos, kuri sklido viešai, planavo pirkinius ir iš tikrųjų bandė užsipildyti savo maisto atsargas, ypač ilgai galiojančių produktų. Visai savaitei ar net kelioms savaitėms maisto.

REKLAMA

Krepšelis po to pasipildė ir tokiomis prekėmis kaip švieži produktai: mėsa, daržovės. Gyventojai pradėjo gamintis maistą namuose ir nuo tada išaugęs krepšelis vis dar liko didesnis. Nemaža dalis mūsų klientų greičiausiai vis dar dirba iš namų ir gamina namuose, taigi krepšelis susikoncentravo, nebėra išskirstytas per kelias vietas, kaip pavyzdžiui, kad valgai darbe valgykloj ar restorane ir vėliau gamini namuose, dabar viskas čia ir gaminama.

O vasarą krepšelis, aišku, pasipildė vasaros prekėmis: grilio prekės, šviežia mėsa – atsirado sezoniškumas.

Jeigu neprisirišant prie visų sezoninių aplinkybių, prekių krepšelis yra panašus kaip ir tradicinėje prekyboje: vaisiai, daržovės, mėsa ir pieno produktai. Visa tai sudaro mūsų krepšelio pagrindą.

„Barbora“ darbuotojai

Per karantiną atsirado naujų dalyvių rinkoje – „A2B Food“, „Pigu.lt“ taip pat pradėjo prekiauti maisto produktais, kaip tai vertinate? Ar konkurencija tokioje srityje yra naudinga?

Konkurencija reikalinga kiekvienoje verslo srityje, kad vyktų progresas. Elektroninė prekyba yra daug investicijų reikalaujanti sritis, į kurią galbūt nesunku įeiti, bet sudėtinga išlikti. Tos išaugusios konkurencijos karantino metu mes nepajutome. Paklausa buvo tokia didelė, tad vietos užteko visiems ir manau, kad visi vykdė maksimalų užsakymų skaičių, kurį tik galima kokybiškai įvykdyti, na, o dabar matome, kad išlieka stipriausi. Ir kaip sakiau, į konkurenciją žiūriu pozityviai, žiūriu į tai, kaip į rinkos augimą, kaip į pačios rinkos brendimą.

„Barbora“ savo ruožtu yra rinkos lyderis, mes tą rinką auginome, vis dar auginame ir jaučiame tam tikrą atsakomybę už ją. Kartelės sau žemyn nenuleidžiame, priešingai, vis keliame ją aukštyn, o konkurentai mus dar labiau pastūmėjo įjungti aukštesnę pavarą, kurios jau tikrai ir nebeišjungsime.

REKLAMA

Nemažai verslininkų skundžiasi, kad verslo sąlygos Lietuvoje prastos, mokesčiai dideli. Ką jūs galvojate apie tai?

Mes tikrai nesame linkę skųstis. Patys augame augančioje rinkoje, susiduriame su įvairiais iššūkiais, bet investuojame į paslaugą, geriname ją, ieškome naujų būdų pritraukti klientų, pasiūlyti jiems patogesnį apsipirkimą tai kartu kuriamės ir sąlygas, kuriose veikiame.

Mes kaip maisto prekybos internetu lyderiai tą rinką diktuojame, atsakome už tą kokybę, brandą, bet su esminėmis kliūtimis, kurios trukdytų siekti šių tikslų – nesusiduriame.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų