Karantino metu Lietuvos oro uostuose buvo nutraukti visi reguliarūs skrydžiai. Juose leidosi ir kilo tik krovininiai lėktuvai ir keli keleivinių, kurie pargabeno užsienyje įstrigusius lietuvius. Dabar Lietuvos oro uostų darbas atnaujinamas, vis daugiau oro linijų bendrovių pradeda vykdyti reguliarius skrydžius. Tačiau kai kurie karantino ribojimai vis tiek liko ir, tikėtina, pasiliks visam laikui.

Saugumo priemonės Vilniaus oro uoste (nuotr. organizatorių)

Saugumo priemonės Vilniaus oro uoste (nuotr. organizatorių)

Vis daugėjant skrydžių Lietuvos oro uostuose didelis dėmesys skiriamas keleivių ir darbuotojų saugumui. Oro uostuose ir skrydžių metu privaloma dėvėti apsaugines kaukes, laikytis saugaus atstumo, dezinfekuoti rankas ir paviršius. Darbuotojus ir keleivius skiria pertvaros. Tikėtina, kad kai kurie reikalavimai taps įprasta skrydžių rutina ir pasibaigus karantinui.

O keleiviai į šią situaciją reaguoja skirtingai. Kol vieni šiemet atsisakė skrydžių lėktuvu, kiti jau ieško lėktuvų bilietų vasaros atostogoms. Dar kiti skirsti nebijo, tačiau laukia kol situacija dėl koronaviruso taps ramesnė ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje

REKLAMA

Kaip pasikeis oro uostų darbas ir kaip tai palies keleivius, pokalbis su Lietuvos oro uostų vadovu Mariumi Gelžiniu.

Kas laukia oro uostų pasibaigus karantinui, ar dėl sumažėjusių skrydžių gali tekti, kurį nors oro uostą laikinai, pavyzdžiui, žiemai uždaryti?

Uždaryti nė vieno uosto neplanuojame. Save identifikuojame kaip vieną oro uostą su trimis skirtingais lėktuvų tūpimo ir kylimo takais, esančiais skirtinguose miestuose.

O jeigu ir užsidarys kuris oro uostas, tai bus susiję su rekonstrukcijos darbais. Šiuo metu planuojame Palangoje rekonstruoti kilimo-tūpimo taką. Tad uždarymas bus laikinas ir susijęs su infrastruktūriniais darbais, o ne su krize.

Marius Gelžinis. Asmeninio archyvo nuot.

Marius Gelžinis. Asmeninio archyvo nuot.

Oro uostai priklauso nuo skirtingų veiklų – krovinių gabenimo, keleivių pervežimo, taip pat nuomoja patalpas įstaigoms, parduotuvėms. Prasidėjus karantinui daliai šių sričių teko sustabdyti veiklą. Kuri iš jų po karantino gebės atsigauti greičiausiai?

Visos sritys nukentėjo vienodai. O jų atsigavimas priklausys nuo to, kaip greitai atsidarys sienos.

Dar prieš karantiną oro uostuose vis labiau populiarėjo maitinimo paslaugos, nes lėktuvuose maistas gana brangus ir ne visiems žmonėms skanus. Tikėtina, kad daugėjant skrydžių ir klientų, maitinimo sektorius atsigaus vienas pirmųjų. Jau ir dabar po truputį parduotuvės pradeda atsidarinėti.

Kalbant apie krovinius, jų skaičius keitėsi keliasdešimt procentų.

O dėl keleivinių pervežimo nemažai oro linijų bendrovių jau yra pateikusios prašymus vykdyti skrydžius, bet kol kas dar jų nėra daug. Tenka laukti, kol ir kitos šalys atsidarys sienas. Be to, šiuo metu dar tikrai ne visur saugu vykti.

REKLAMA

Tačiau bendrovės jau vykdo bilietų pardavimus. Taip jos stebi vartotojų elgseną. Žiūri, ar žmonės apskritai planuoja keliauti, kokios kryptys populiariausios. Turėdamos šią informaciją, oro linijos teikia prašymus mūsų vyriausybei, kad būtų duoti leidimai susisiekimams tarp tam tikrų šalių.

Kaip oro uostai ruošiasi ar jau pasiruošė pirmiesiems skrydžiams sušvelninus karantiną?

Ruošiantis atsidarymui, svarbiausias uždavinys yra užtikrinti tiek darbuotojų, tiek keleivių saugumą. Domėjomės užsienio oro uostų patirtimi. Atsižvelgėme į Vyriausybės ir Sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijas. Atsiras daugiau saugos priemonių, nurodymų laikytis saugaus atstumo. Darbuotojai bus atskirti stiklo pertvaromis.

Tikėtina, kad dalis pakeitimų liks visam laikui, nes pavyzdžiui po 2001 m. rugsėjo 11 d. teroristinių įvykių JAV oro uostuose keleivius pradėjo tikrinti daug griežčiau. Pailgėjo patikros laikas, atsirado poreikis iš rankinio bagažo ištraukti skysčius, elektroninius prietaisus.

Dabar šie reikalavimai yra įprasti ne tik JAV, bet ir visame pasaulyje. Tikėtina, kad ir koronaviruso krizės reikalavimai dėl higienos ar atstumo ribojimų irgi išliks visam laikui.

Kokie bus keleiviai po karantino? Kaip keisis jų elgsena?

Manau, kad keleiviai reaguos skirtingai, vieni, labiausiai išsiilgę kelionių, džiaugsis atsiradusia galimybe keliauti ir ilgai nelaukę pirks lėktuvų bilietus. Kiti dėl užsitęsusios patikros, gali būti, kad pyks ir bus nepatenkinti.

O kita dalis dar bijos keliauti, tad stebės įvykius, žiūrės, kaip sekasi pirmiesiems keliautojams ir tik tada apsispręs, vis tik keliauti ar dar palaukti.

REKLAMA

Kaip manote dėl kokių priežasčių oro linijos renkasi Lietuvą, kaip vieną iš savo krypčių? Ar bandoje pritraukti kuo daugiau oro linijų į Lietuvą? Kokiais būdais tai darote?

Įmonės, pasirinkdamos šalį, įvertina jos ekonominę situaciją, keleivių potencialą, kiek šalis gali turėti keleivių, geografinę padėtį, turizmo galimybės. Svarbu ir gyventojų perkamoji galia, pagal kurią nustatomos bilietų kainos.

Norėdami pritraukti bendroves, taikome joms įvairias nuolaidas, pavyzdžiui vykdančioms skrydžius iš visų trijų oro uostų taikome mažesnius mokesčiai.

Be to, visi oro uostai yra skirtingi. Vilniaus oro uoste vykdomi ir pigių, ir brangesnių oro bendrovių skrydžiai. Keleiviai iš šio oro uosto keliauja tiek darbo, tiek poilsio tikslais. Taip pat baltarusiai yra pamėgę Vilniaus oro uostą.

Iš Kauno oro uosto daugiausiai vykdomi pigių oro linijų bendrovių skrydžiai, todėl populiariausios kryptys – poilsinės.

O Palanga atspindi regiono poreikius. Žmonės norėjo, kad atsirastų skrydis į Londoną. Taip pat dėl uosto ir verslo reikalų buvo būtinos kryptys į Vokietiją.

Marius Gelžinis. Asmeninio archyvo nuot.

Marius Gelžinis. Asmeninio archyvo nuot.

Į kokias šalis vykdoma daugiausiai skrydžių iš Lietuvos? Ir ar yra šalis į kurią nebūtų vykdomi skrydžiai?

Populiariausios kryptys – Jungtinė Karalystė, Norvegija, Vokietija.

O sunkiausiai sekasi vykdyti skrydį į Sankt Peterburgą. Ši kryptis tai atsiranda, tai dingsta. Manau, kad trūksta reklamos šiam miestui. Be to, Rusijos turizmo sektorius rodo mažai iniciatyvos populiarindami šią kryptį.

REKLAMA

Tačiau vis tik ko trūksta Lietuvos oro uostams, kad jie būtų dar patogesni, modernesni ir sulauktų dar daugiau keleivių?

Lietuvos oro uostų infrastruktūra yra viršijusi limitus. Reikia daugiau erdvių, komercinių paslaugų, kad žmogus norėtų atvykti į oro uostą anksčiau ir jam ten būtų įdomu.

Norime, kad oro uostuose būtų įdomi ne tik ta zona, esanti už patikros linijos.

Plėtros planų turime, tačiau pirmiausia reikia įsivertinti, kokią žalą padarys ši krizė. Kol kas visi planai nukeliami ateičiai.

O ar esate visus Lietuvos oro uostus išbandęs, kaip keleivis? Kuo jie skiriasi? Kuriam teiktumėte pirmenybę?

Esu skridęs iš visų trijų oro uostų. Kauno ir Palangos oro uostai yra panašūs, jie yra greito aptarnavimo. Juose nelabai yra ką veikti atvykus prieš keletą valandų.

O štai į Vilniaus oro uostą, jeigu turiu galimybę, mėgstu atvykti kuo anksčiau ir visada stengiuosi šiame oro uoste išleisti pinigų, jame pavalgyti ar išgerti kavos.

Išsirinkti vieną mėgstamiausią oro uostą, tai tas pats, kaip pasakyti, kuris vaikas mylimiausias. Tai neįmanoma. Visi skirtingi, bet mylimi vienodai.

Dauguma mano, kad darbas oro uostuose smagus ir susijęs su kelionėmis. Papasakokite, kaip iš tikrųjų atrodo jūsų įprasta darbo diena?

Tos romantikos dirbant oro uoste ne tiek ir daug. Romantiškai pagalvoti ir pasvajoti leidžiu sau, kai jau matau savo darbo rezultatus, pavyzdžiui vis augantį keleivių skaičių.

Darbo metu tenka nemažai keliaut. Tačiau tose kelionėse pramogų nebūna, jose daug darbinės rutinos ir susitikimų su kolegomis.

REKLAMA

Kai niekur nevykstu, mano prioritetas yra susitikimas su komanda, o tik paskui jau kiti reikalai ir darbai.

Marius Gelžinis. Asmeninio archyvo nuot.

Marius Gelžinis. Asmeninio archyvo nuot.

Darbo reikalais nemažai keliaujate, o ar mėgstate keliauti laisvalaikiu? Kuris pasaulio oro uostas jums patinka labiausiai?

Keliauti labai mėgstu. Tai jau yra ne tik mano pomėgis, bet ir mano šeimos. Mėgstu keliauti su žmona ir dukra.

O išskirti mėgstamiausią oro uostą sunku, galbūt tai būtų Kopenhagos oro uostas. Į oro uostus žiūriu profesionalo akimi, ieškau prie ko galima prikibti, lyginu juos su Vilniaus oro uostu.

Kokia mėgstamiausia jūsų šalis?

Mėgstu šilumą, atostogoms dažniausiai renkuosi šiltus kraštus. Labiausiai patinka Portugalija ir Ispanija. Europos kultūra man priimtinesnė, tačiau po truputį jaukiuosi ir Azija, JAV.

Su šeima stengiamės keliauti vis į skirtingas šalis. Tačiau esu spontaniškas keliautojas, prieš kelionę daug ta šalimi nesidomiu, planą sugalvojame ten nuvykę. Nežinau, ar gerai tai, ar blogai. Galbūt ne viską pamatau, užtat neturiu lūkesčių ir niekad kelionėmis nenusiviliu.

Tačiau draugai klausia mano patarimų, bet ne apie kryptis, o apie oro linijas ar oro uostus, kurie geriausia būtų rinktis.

Ar dalyvavote autokino seanse, kuris vyko Vilniaus oro uoste? Koks jūsų mėgstamiausias filmas arba serialas?

Kino seanse neapsilankiau.

Tačiau filmus ir serialus žiūriu. Labiausiai įsiminė Sostų karų serialas, vis bandžiau pradėti žiūrėti ir nekabino jis manęs, bet paskui galiausiai peržiūrėjau visus sezonus. Kelionių metu lėktuvuose ar laukdamas oro uostuose daugiausiai juos žiūriu.

anonimas
2020-05-25 08:39:02
Kaunas vos ne lietuvos centre. Kai buvo Vilniaus uždarytas rekontrukscijos darbams, tai visi skrydžiai buvo iš kauno. Tai gal pasidomėkite žmoniu kuris oro uostas yra patogesnis... jūs neisivaizduojat koks nepatogus tas vilniaus uostas
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Danguole 2020-05-28 16:49:59
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tai kada gi teiksis skraidint lietuvius is Danijos(Bilundo)bilietus pardave geguzes pirmas dienas...nuo 06.16. skrydziai atidedami !!!!perregistruojant bilietus ...jau trecia x ir dabar su nerimu laukiu 06.02.zadeto skrydzio,kuris ko gero vel bus atsauktas!?!?!?ir nebesutilus perregistruot bilieta ir atsisakius jo,vargu ar bus atgauti simoketi €!?!?!?!?   ATSAKYTI
Danguole 2020-05-28 16:43:30
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kada bus galima palikt Danija...kada pagaliau atsivers Wizzair skrydziai is Bilundo...bilietus pardave geguze16-ai d. jau nuo tos dienos atidedami skrydziai...dabar su nerimu laukiu norodyto skrydzio 06.02.graidu aplinkui atsidarineja kad ir paciu Wizzair skrydziai,o su Danija problemos?!?!?kam apgaudinet ir prekiaut bilieta is?!?!?!ir dar atsisakius perkeldinet skrydzio data,ar bus imanoma atgauti sumoketus € klausimas?!?!??   ATSAKYTI
Dana 2020-05-26 10:58:36
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Man atrodo žemiau rašančius veikia krona virusas, viskas blogai. Skidau iš visų uostų ir nesuprantu kuo čia reikia skūstis.Viskas OK ir nuvilsiu prognozuotojus. .
nebankrutuos.    ATSAKYTI
Ona 2020-05-25 17:15:57
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Panasu su tokiu imones stratego valdymu Lietuvos oro uostai greit bankrutuos    ATSAKYTI
Petras 2020-05-25 09:50:53
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Siaubas kai generalinis direktorius tokios imones piesia viska tik vaivorykstem spalvom ir visus medalius sau kabina koks jis nuostabus.Reikejo pasakyt teisybe kokia imones siaubinga situacija kokie praradimai ir isvis Varsuva su Ryga baigia palikt Vilniu visom prasmem nes tik islaidaujama o ne dirbama .Labai greit matysis siaubingi rezultatai kodel krizes akivaizdoje buvo taip elgiamasi ir kazkam reiks atsakyt.   ATSAKYTI
anonimas 2020-05-25 08:39:02
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Kaunas vos ne lietuvos centre. Kai buvo Vilniaus uždarytas rekontrukscijos darbams, tai visi skrydžiai buvo iš kauno. Tai gal pasidomėkite žmoniu kuris oro uostas yra patogesnis... jūs neisivaizduojat koks nepatogus tas vilniaus uostas   ATSAKYTI

Top Video

TV3 Žinios. Pajūryje nebelieka vietos: poilsiautojų Palangoje ir Šventojoje daugėja kasdien
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Pajūryje nebelieka vietos: poilsiautojų Palangoje ir Šventojoje daugėja kasdien
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Advokatas prabilo apie liudijimus, ką Pinikas darė prie žuvusios Didžiūnaitytės kūno
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Nušauto policininko šeimą pasiekė piniginė parama: iš viso – kiek daugiau nei 33 tūkst.
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Dėl vietoj dušinių Palangoje išdygusio namo surengta akcija: žmonės atėjo pasiruošę išsimaudyti
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Kaimynai sukrėsti dėl pro langą iškritusio ir žuvusio penkiamečio: tėvai vaikais labai rūpinosi
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Su oro balionais į audrą patekę dalyviai papasakojo, ką patyrė skubiai leisdamiesi
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Punios šilas ir vėl specialistų akiratyje: šile įsisiautėjo kenkėjai
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Vos tik paskelbus sprendimą apie atidaromą sieną, lietuviai patraukė į Lenkiją
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Lietuva dėl Astravo sulaukė paramos iš Lenkijos: žada taip pat nepriimti
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Per Kuršių marias kelte plaukę keleiviai sulaukė netikėtos staigmenos
REKLAMA
Alytaus meras Nerijus Cesiulis (nuotr. Raimundo Maslausko)
Alytuje planuojama statyti dengtą futbolo maniežą, rašo alytausgidas.lt.  „Tikimės, kad ateityje mes turėsime dengtą futbolo maniežą“, – Alytaus apskrities futbolo ...
Kapinės. E. Genučio nuotr.
Nuolat lankyti ir prižiūrėti artimųjų kapus gali ne visi, todėl daugėja žmonių, kurie samdo kapų prižiūrėtojus. Šie tikina, kad karštomis vasaromis darbo netrūksta. Žmonės ...
 (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)
Artėja liepos 6-oji – Karaliaus Mindaugo karūnavimo diena, kai ant visų pastatų turės būti iškelta valstybės vėliava. Jei jos neturite ir pirmadienį neiškelsite – gresia bauda. ...
Šventinės dienos Lietuvoje: vieni nori daugiau, kiti – mažiau, bet geresnių (nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)
Lietuva kiek viršija Europos šventinių dienų vidurkį, šiemet laisvadienių sąrašą papildė lapkričio 2 d., o kitąmet į darbą gali nereikėti eiti ir dar vieną dieną. Kol vieni ...
Patalpos (nuotr. vmvt.lt)
Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) Kauno departamento inspektoriai kartu su Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos Kauno ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų